Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1990525 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #5310 Gepost op: 3 oktober 2014, 17:17:00
Had hij een wapen oid in zijn hand dat de agenten zo'n afstand bewaren? Want anders snap ik niet waarom er niet eerder doorgestapt is naar fysiek/pepperspray. Valt me trouwens op dat er nogal wat paniek in het schreeuwen klinkt.

Lastig (lees: niet) te beoordelen zo vanaf de bank :)


Security guard

  • Mobiel surveillant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • Haal het beste uit jezelf. ;-)
Reactie #5311 Gepost op: 3 oktober 2014, 17:23:09
Stel dat het een mes is, dan stap je niet door, niet fysiek, laten vallen of anders aanhoudingsvuur of in het ergste geval noodweer.
Pepper is not done bij messen.

Maar goed, dat is mijn visie als VD een mes in zn handen zou hebben gehad, is niet te zien op de beelden.

Verder netjes opgelost, geen schot, VD uiteindelijk in de boeien.
Verleden: Ex politiemedewerker AA - Surveillant A + B (2010)  - Politiemedewerker (tot mei 2013)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #5312 Gepost op: 3 oktober 2014, 17:35:41
Citaat van: Security guard link=msg=1300037 date=1412349789
of anders aanhoudingsvuur

Ik ga met je mee hoor, maar pas op. Er zijn collega's op veroordeeld...


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #5313 Gepost op: 3 oktober 2014, 17:47:44
Het is inderdaad lastig oordelen op basis van dit filmpje.
Vraag me af wat het voor nut heeft om met wat ik hoor soms wel 4 of meer verschillende stemmen commando's te geven aan de VD.
Er zijn er genoeg die de POGO kunnen gebruiken om de man aan te roepen en een commando te geven.
Lijkt mij dat een waarschuwingsschot wel op zijn plaats geweest was om het doel te bereiken.
Of eventueel vanaf achterzijde VD een diensthond in te zetten mits die in de buurt zou zijn.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #5314 Gepost op: 3 oktober 2014, 20:31:18
Citaat van: knarf1990 link=msg=1300033 date=1412349034
Mijn inziens een gevalletje, waar is de achtergrond informatie?

Man draait door in Belfeld
 
De politie in Belfeld bezig met onderzoek. Een verwarde man in Belfeld heeft voor onrust gezorgd aan de Leijgraaf. Hij gooide volgens de politie met de inboedel van zijn huis. Ook vernielde de man de ramen van zijn eigen huis en dat van zijn buren.
 
Geen gewonden
Agenten rukten met verschillende auto's uit. De politie heeft de man inmiddels aangehouden. Er zijn geen gewonden gevallen, wel is de straat deels afgezet omdat de politie bezig is met een onderzoek rondom de woning.
 
Update 17.25 uur:
De politie meldt dat het om een burenruzie gaat.

Bron: http://www.1limburg.nl/man-draait-door-belfeld?context=default


quattromontanes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #5315 Gepost op: 4 oktober 2014, 13:36:29
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..


sylvester1986

  • Gast
Reactie #5316 Gepost op: 4 oktober 2014, 16:12:11
Kan een agent iemand continu controleren als iemand zich op straat bevind en kan een agent de legitimatie in beslag nemen als het verlopen is?


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #5317 Gepost op: 4 oktober 2014, 16:25:37
Citaat van: Sylvester link=msg=1300169 date=1412431931
Kan een agent iemand continu controleren als iemand zich op straat bevind en kan een agent de legitimatie in beslag nemen als het verlopen is?

Er moet natuurlijk wel een aanleiding zijn, het vorderen van het identiteitsbewijs kan alleen als het noodzakelijk is ter goede uitvoering van de politietaak. Bijvoorbeeld voor bekeuring, overtreding, verdachte situatie etc etc en niet 'zomaar' omdat ik het leuk vind.

Of een identiteitsbewijs dan in beslag genomen kan worden weet ik zo 1,2,3 niet... maar in de praktijk gebeurt dit niet of nauwelijks.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #5318 Gepost op: 4 oktober 2014, 16:31:11
Citaat van: silque link=msg=1300170 date=1412432737
Er moet natuurlijk wel een aanleiding zijn, het vorderen van het identiteitsbewijs kan alleen als het noodzakelijk is ter goede uitvoering van de politietaak. Bijvoorbeeld voor bekeuring, overtreding, verdachte situatie etc etc en niet 'zomaar' omdat ik het leuk vind.

Of een identiteitsbewijs dan in beslag genomen kan worden weet ik zo 1,2,3 niet... maar in de praktijk gebeurt dit niet of nauwelijks.

Je moet de geldige id kaart bij je hebben en een verlopende/verlopen id kaart inleveren bij de aanvraag van een nieuwe id kaart, blijft tenslotte staatseigendom.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #5319 Gepost op: 4 oktober 2014, 16:45:44
Er wordt gevraagd of de agent de legitimatie in beslag kan nemen, er wordt niet gevraagd of je de kaart moet inleveren. Ja de kaart moet inderdaad ingeleverd worden bij het aanvragen van een nieuw document, maar er zijn zat mensen die geen nieuwe aanvragen en nog met een verlopen kaart rondlopen.
Formeel gezien is dit geen geldig identiteitsbewijs, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat de kaart dan ook daadwerkelijk in beslag wordt genomen. Ik weet ook niet of die grond er is.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.