Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1959598 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #5360 Gepost op: 21 oktober 2014, 14:21:36
Mooie actie van het AT  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #5361 Gepost op: 21 oktober 2014, 14:40:05
Citaat van: silque link=msg=1303293 date=1413894096
Mooie actie van het AT  O0

Inderdaad, "faith in humanity" weer gestegen! ;)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #5362 Gepost op: 21 oktober 2014, 16:01:59
Citaat van: Arie link=msg=1303201 date=1413840349
http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/28-overige/21202-verwarde-man-dreigt-van-flat-te-springen

Vanaf 2.22 in de video de overmeestering door het AT van een man die dreigde van een flat te springen.
Wel weer een bijzondere inzet, ook voor het AT denk ik. Je ziet ze niet dagelijks middels afdaling een overmeestering doen
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


marsmello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
  • Werkzaam in de burgerluchtvaart.
Reactie #5363 Gepost op: 21 oktober 2014, 17:33:41
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1303335 date=1413900119
Wel weer een bijzondere inzet, ook voor het AT denk ik. Je ziet ze niet dagelijks middels afdaling een overmeestering doen

Ik vraag me ook af wat de zin was van die afdaling recht boven dat persoon. De rest van het AT komt van beide zijkanten. En in de tijd die het duurde om af te dalen was het persoon al gepakt door de rest.

Wat een misselijke reacties van die menigte trouwens!


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #5364 Gepost op: 21 oktober 2014, 18:19:39
Citaat van: marsmello link=msg=1303370 date=1413905621
Ik vraag me ook af wat de zin was van die afdaling recht boven dat persoon. De rest van het AT komt van beide zijkanten. En in de tijd die het duurde om af te dalen was het persoon al gepakt door de rest.
Het AT wil alle mogelijkheden uitsluiten, dus zowel mensen van links en rechts en van bovenaf. Als ze van de etage eronder komen, dan had de springer ze zien aankomen, dus dat werkt niet.
En als de springer op wat voor manier dan ook naar een etage erboven was geklommen dan zouden we niets aan de AT-ers hebben die van links en rechts.  ;) aankomen.

In dit geval waren de AT leden op de verdieping zelf van de linkse en rechtse zeiden op tijd aanwezig, maar wat als zei gehinderd zouden worden door een wapen, dan zouden de 2 leden van bovenaf een verrassingsaanval uit kunnen voeren. Het At komt altijd van meerdere kanten.  :)


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #5365 Gepost op: 21 oktober 2014, 21:19:12
Kort samengevat:

Belgische politie ziet een groep mensen deels op straat staan tijdens het uitgaan bij de "Parvis" te Sint-Gillis (Brussel). Ze vragen aan hen om op het trottoir verder te praten, maar één van hen komt met één van de collega's discussiëren. Op hetzelfde moment begint hij met een stift het politievoertuig te taggen op het dak.

Politiemensen appreciëren dat niet, proberen hem tegen te houden, maar hij kan wegvluchten in de massa op het plein. Daar keert al snel de massa zich tegen de politie, met als gevolg dat er versterking komt van de gehele politiezone Brussel-Zuid, zowel Sint-Gillis, Vorst als Anderlecht


http://www.youtube.com/watch?v=y-flUw_BClM#ws


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #5366 Gepost op: 21 oktober 2014, 23:54:28
Wel apart om te zien dat als ze daar met pepperspray spuiten naar personen dat er dan met die persoon verder niks gedaan wordt in de zin van of aanhouden of verzorging maar dat kan aan de Belgische regelgeving liggen vermoed ik.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Security guard

  • Mobiel surveillant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • Haal het beste uit jezelf. ;-)
Reactie #5367 Gepost op: 22 oktober 2014, 15:35:28
Citaat van: enrico1972 link=msg=1303461 date=1413928468
Wel apart om te zien dat als ze daar met pepperspray spuiten naar personen dat er dan met die persoon verder niks gedaan wordt in de zin van of aanhouden of verzorging maar dat kan aan de Belgische regelgeving liggen vermoed ik.

Ik denk dat het dan 1 grote matpartij was geworden, als je dit hier doet kun je het best uitleggen.
Aanhouding is geslaagd, omstanders zijn op afstand gehouden oa. door gebruik pepper.

Zelf een keer belaagd door een groep van ongeveer 8 man, we waren in burger, pepper gepakt, even overdreven schudden en je busje duidelijk zichtbaar in je hand houden.
Ze bleven netjes op afstand, aanhouding van andere collega verliep hierdoor prima.

Ben niet meer zo thuis in de wet en regelgeving maar ik heb het toen gemeld als zijnde aanwenden van geweld.
Verleden: Ex politiemedewerker AA - Surveillant A + B (2010)  - Politiemedewerker (tot mei 2013)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #5368 Gepost op: 22 oktober 2014, 16:56:45
Ik kwam toevallig net de complete afleveringen tegen.....nostalgie 098uo
Citaat van: Nick link=msg=1099524 date=1354228965
Op Youtube heeft de user 'Filmcollectief' een seizoen (13 afleveringen) van de serie 'Strandpolitie' uit 2000 geplaatst.
Zie de link: http://www.youtube.com/user/Filmcollectief/videos?query=strandpolitie


Ramon

  • Aspirant N4
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 55
Aspirant 2021 - Eenheid Amsterdam