Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 2018359 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

7131

• Senior gebruiker
Reactie #5400 Gepost op: 8 november 2014, 12:11:20
Citaat van: Ilyasftw link=msg=1306886 date=1415297929
https://www.facebook.com/video.php?v=756165621087331&fref=nf

een video die niet de beste kant laat zien van de politie maar goed weet niet wat er voor is gebeurd

Heb ik jouw antwoord op de vraag wat er dan mis is aan het optreden van de politie gemist of heb je die nog niet gegeven ?

kaytje19

• Forum gebruiker
  • BOA - domein 1

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #5402 Gepost op: 10 november 2014, 22:13:14
Tja, en dit dan.

http://www.dumpert.nl/mediabase/6625241/16e76489/lekker_scheuren_over_fietspad_roermond.html

Enerzijds begrijp ik de comments wel: assistentie collega of iets anders vraagt gewoon om risico's, maar om dat over een stoep te doen tussen geparkeerde auto's door? Hmm.

Ben benieuwd wat anderen hier van vinden.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #5403 Gepost op: 10 november 2014, 22:19:54
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1307627 date=1415653994
Tja, en dit dan.

http://www.dumpert.nl/mediabase/6625241/16e76489/lekker_scheuren_over_fietspad_roermond.html

Enerzijds begrijp ik de comments wel: assistentie collega of iets anders vraagt gewoon om risico's, maar om dat over een stoep te doen tussen geparkeerde auto's door? Hmm.

Ben benieuwd wat anderen hier van vinden.

Wat mij vooral opvalt zijn de pro-politie reacties op dit filmpje op Dumpert!
Maar over het filmpje; ik ken de situatie niet, misschien was het voor de collega wel zeer overzichtelijk?

specialagent112

• Forum gebruiker
Reactie #5404 Gepost op: 10 november 2014, 22:24:25
Zeer overzichtelijk? Kom op zeg... dit is gewoon belachelijk... Ongeacht de melding....
Over het fietspad rijden oke, maar niet met een dergelijke snelheid

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #5405 Gepost op: 10 november 2014, 22:40:21
Citaat van: specialagent112 link=msg=1307634 date=1415654665
Zeer overzichtelijk? Kom op zeg... dit is gewoon belachelijk... Ongeacht de melding....
Over het fietspad rijden oke, maar niet met een dergelijke snelheid
Dergelijke snelheid, ik begrijp dat je een meting hebt uitgevoerd?

specialagent112

• Forum gebruiker
Reactie #5406 Gepost op: 10 november 2014, 22:52:39
Citaat van: Haageneesch link=msg=1307638 date=1415655621
Dergelijke snelheid, ik begrijp dat je een meting hebt uitgevoerd?

Kijkende naar de snelheid van het overige verkeer... waar men aan de weg werkt ik neem aan dat daar een maximumsnelheid van 30 is op dat moment.. Ja, ik vind dat hij te snel rijd. Ik weet dat het moeilijk is om de snelheid in te schatten op video's, maar het is hier duidelijk te zien dat het echt niet verantwoord is...

Ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat hij hier veel te snel reed.

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #5407 Gepost op: 10 november 2014, 23:25:05
Citaat van: specialagent112 link=msg=1307645 date=1415656359
Ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat hij hier veel te snel reed.

Jij doet nogal gewaagde uitspraken zeg. 100%, dat is nogal wat. Wat is de definitie van "snel" en wat is de definitie van "veel"? Kortom, wat is (in jouw ogen) "veel te snel"?

Daarnaast, je weet toch zelf ook wel dat alles wat zich dichterbij bevindt sneller lijkt te bewegen? Ik krijg toch echt niet de indruk dat hij veel sneller rijdt dan het overige verkeer en al zou dat wel zo zijn, de politie mag dat. Ja, misschien een dooddoener, maar het ontbreekt ons hier aan de feiten en omstandigheden om de bestuurder van deze politiewagen op welke wijze dan ook te veroordelen. Dat het echter bijzonder is, staat buiten kijf :)

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #5408 Gepost op: 10 november 2014, 23:52:29
Ahh, das hier paar straten verderop. Het probleem zit hier heel simpel in elkaar en begrijp daardoor prima de keuze van de agenten. Men is druk bezig aan de weg (opnieuw aanleggen, inrichten en de hele zooi) en dit doet men in gedeeltes waardoor je behoorlijk wat slingers erin hebt. Doordat het 1 richting is geworden ten opzichte van vroeger komt hier nu veel meer verkeer door. Dat in combinatie met de werkzaamheden is het gewoon op een doordeweekse dag al een ramp, laat staan spits of Duitse dag (als de buren vrij hebben)

Fietspad is al volledig klaar en echt super overzichtelijk (op camera lijkt het niet, vertekend beeld): fietsers zijn 2 richtingen+voetpad erlangs. Veel hulpdiensten kiezen al voor een groot deel het fietspad/stoep omdat dit sneller gaat ivm de zeer slechte doorstroming op de rijbanen (verkeerslichten nog niet op elkaar afgesteld onder andere en de hierboven genoemde punten).

Hun zijn niet de enigste met de keuze om het fietspad te pakken: rechte weg, zonder zijstraten dat stuk en goed overzichtelijk.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #5409 Gepost op: 11 november 2014, 00:11:52
Citaat van: specialagent112 link=msg=1307645 date=1415656359
Ik weet dat het moeilijk is om de snelheid in te schatten op video's, maar het is hier duidelijk te zien dat het echt niet verantwoord is...
knap dat jij op de video, gefilmd vanuit een raam, kan zien wat de bestuurder kan zien.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein