Ik denk dat iedereen met een rijopleiding OGS zou moeten weten dat de snelheid toch echt aangepast zou moeten worden op een dergelijke strook. Ik twijfel niet aan de voertuigbeheersing van de agenten, maar ik vind toch dat men rekening moet houden met overige gebruikers op de weg. Ik ben er vrijwel zeker van dat een instructeur die de opleiding OGS geeft, zou aangeven dat de rijstijl in dit betreffende filmpje niet juist is.... we kunnen er lang een breed over discussiëren, maar ik blijf bij mijn mening dat ik de rijstijl in dit filmpje onverantwoord vind. Misschien inderdaad een gewaagde uitspraak, maar ik blijf bij mijn mening..
Dat de politie vrijstelling heeft op de normale regelgeving op de weg daar ben ik van op de hoogte, dit is immers ook noodzakelijk om de uitvoering van hun taak te volbrengen, maar hierbij mag de veiligheid van andere niet in het geding worden gebracht en daar ben ik bij dit filmpje niet van overtuigd.
We zitten hier met zijn alle op een forum ,we kunnen mooi kletsen over een dergelijk voorval en dat moet ook kunnen. Ik ben absoluut geen beterweter en ook ik maak fouten.
Sommige geven aan deze situatie te kennen en rijden schijnbaar ook regelmatig over fietspaden met hun auto ? Mensen verwachten niet dat een auto over een fietspad komt rijden, ook niet van HV diensten. Dit kan altijd voorkomen maar dan wel met aangepaste snelheid als ook maar 1 iemand zijn/haar deur open had gegooid, een kind achter een auto vandaan was gekomen, Dan had de aankomende politie wagen niet op tijd kunnen stoppen...
Inderdaad ik kan zien dat een bestuurder van die politiewagen een slecht overzicht had over deze situatie, of ken jij iemand die door auto's heen kan kijken?