Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1990561 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

marsmello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
  • Werkzaam in de burgerluchtvaart.
Reactie #5550 Gepost op: 8 december 2014, 20:02:39
Citaat van: MNL-7200 link=msg=1312995 date=1418023218
http://www.youtube.com/watch?v=f-k-v3EcXv8

Ik vond het als leek een bizarre actie van die biker, dat iemand moet weggaan oke maar om nou iemand bijna met zijn hoofd op de klinkers te gooien  :|
Pak dan je wapenstok en verplaats ze daar mee.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #5551 Gepost op: 8 december 2014, 21:45:39
Citaat van: marsmello link=msg=1313163 date=1418065359
Ik vond het als leek een bizarre actie van die biker, dat iemand moet weggaan oke maar om nou iemand bijna met zijn hoofd op de klinkers te gooien  :|
Pak dan je wapenstok en verplaats ze daar mee.


Als leek, leek het mij gericht op aanhouding. Dan kan ik me voorstellen dat er bij verzet iemand naar de grond wordt gewerkt.
Of het in dit geval proportioneel geweld is, kan ik aan de hand van een filmpje niet over oordelen...
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #5552 Gepost op: 8 december 2014, 23:28:00
Citaat van: marsmello link=msg=1313163 date=1418065359
Ik vond het als leek een bizarre actie van die biker, dat iemand moet weggaan oke maar om nou iemand bijna met zijn hoofd op de klinkers te gooien  :|
Pak dan je wapenstok en verplaats ze daar mee.
Heb je het over de eerste paar seconde? Zo te zien gaat de persoon voor de benen en gebruikt de biker de aangeleerde procedure hiervoor..


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #5553 Gepost op: 8 december 2014, 23:37:53
Tja... Ook dit filmpje begint pas wanneer het escaleert... Zoals altijd....

Wellicht was het beter geweest de jongen mee naar de grond te begeleiden, dan hem zo op de grond te smijten.. Iemand kan toch ernstig gewond raken door een dergelijke val... en ik denk dat je dat als agent zijnde niet moet willen...

Achteraf kunnen we overal over gaan discussiëren.... In sommige situaties gaan dingen nu eenmaal anders dan verwacht of bedoeld... Wij zien de filmpjes en kunnen met een neutrale en rustige manier hierover oordelen... Terwijl bepaalde dingen in het veld er wellicht toe doen om anders te reageren...


marsmello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
  • Werkzaam in de burgerluchtvaart.
Reactie #5554 Gepost op: 8 december 2014, 23:45:29
Citaat van: Meneer link=msg=1313223 date=1418077680
Heb je het over de eerste paar seconde? Zo te zien gaat de persoon voor de benen en gebruikt de biker de aangeleerde procedure hiervoor..

Ja idd de eerste paar seconden van het fragment, ik kan zelf geen directe aanleiding zien voor het op deze manier handelen van de agent. Is ook moeilijk/niet over te oordelen maar ik vond het persoonlijk een dubieus optreden van de biker.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #5555 Gepost op: 9 december 2014, 07:41:01
Ik zou je eerst eens verdiepen in de geweldspiraal en geweldsbevoegdheid van de politie voor je zulke opmerkingen maakt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #5556 Gepost op: 9 december 2014, 08:16:39
Je ziet alleen het extreme gedeelte maar lijkt me dat het niet zo aangeleerd wordt om iemand zo naar de grond te werken. Vond hem ook wel heel makkelijk vallen uit  evenwicht of zo. De diender had het zo niet bedoelt denk ik. dus ik hou het op een ongelukkige duw in het heetst van de strijd.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #5557 Gepost op: 9 december 2014, 11:15:55
Als iemand mijn benen probeert te omvatten om mij te doen vallen, gaat diegene bij mij ook zo naar de grond hoor. Maar goed, het is een onduidelijk en hectisch filmpje dus het is moeilijk te zeggen hoe het precies is gegaan. Kan ook zomaar eens niet bedoeld zijn inderdaad, we zullen het niet weten ;)

EDIT: Ik zie nu pas dat de biker de persoon eerst nog op de grond gooit, dit is wat jullie bedoelen waarschijnlijk. Ik doelde op de actie daarna.


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Reactie #5558 Gepost op: 9 december 2014, 15:19:44
Op Dumpert staat het zelfde voorval maar dan vanuit een andere hoek gefilmd.
http://www.dumpert.nl/mediabase/6629796/6d2f0893/huilebalken_doen_heel_zielig_over_kordaat_politie_optreden.html

Geenstijl meld het volgende op hun site :

Kleinzerige, dronken kinderen die zondagochtend vroeg de politie hebben belaagd in Winterswijk gaan - nu de tranen zijn gedroogd - helemaal Ferguson in lokale media. "We zijn door de politie mishandeld", jammeren de blauw en beurs geslagen 'slachtoffertjes'. Ze beweren dat de politie in de uitgaansnacht "uit het niets met wapenstokken op ze insloeg." Het bovenstaande filmpje dat de mishandeling door agenten zou moeten aantonen, bewijst slechts het tegendeel. De onrust ontstond nadat een agent een bekeuring uitdeelde aan een 21-jarige inwoner vanwege wildplassen. "Toen de agenten verder liepen na het bekeuren van de man gooide de man een fles water naar het hoofd van een agent. De agenten liepen terug naar de man om hem op dit gedrag aan te spreken. Toen de twee politieagenten bij de kruising Kloksteeg-Spoorstraat stonden begon een groep jongeren zich met het politieoptreden te bemoeien." In de chaos die daarna ontstond verrichte de politie zes aanhoudingen, onder meer voor openbare dronkenschap, belediging en het niet voldoen aan bevel of vordering van agenten. "Jammer joh, jullie staan op film. Mongool."

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/12/uitgaanspeepz_doen_heel_zielig_over_koraat_politieoptreden.html


Naar mijn mening een kordaat optreden van de politie op dat moment.
 As ge nie mėr nčijsgierig bent, dan worde aau


guest15549

  • Gast
Reactie #5559 Gepost op: 9 december 2014, 18:25:42
Geenstijl dat een filmpje plaatst waarin de politie (correct) geweld gebruikt, en dan de politie gelijk geeft.. Wauw.  :o