Vind het erg typisch dat er meteen over mijn rang wordt gesproken, laat dat nu net iets typisch zijn voor sommige zgn ervaren collega's.
Ik ben blij dat ik nog niet zo een zure verveelde vent ben en dat ik me niet laat kennen, dat ik wel fatsoenlijk kan uitleggen waarom ik iemand even wil spreken en wil controleren en dat ik niet dreig als ik het niet van plan ben. En ik denk dat de burger dat wat vaker zou willen zien, ik krijg in elk geval louter positief commentaar, zowel van de burger als ervaren collega's.
Leuk is dat, ik krijg ook alleen maar positief commentaar. Vooral over de wijze waarop en het engelen geduld waarmee ik burgers te woord sta, zelfs als ze het bloed onder je nagels vandaan proberen te halen. Ik beschouw mezelf niet als "ervaren". In 2006 begonnen en vier jaar terug het diploma behaald, dus zo lang is dat allemaal niet geleden. Ik wil je echt niet aanvallen op je rang. ik begeleid al jaren studenten, vrijwilligers, surveillanten en hoofdagenten, juist omdat ik zelf nog precies weet hoe de opleiding werkt. En ook van hun uit zijn er nooit klachten over de coaching. Zie het niet als een aanval, gewoon als een waarneming van mijn kant. Je mag altijd een dienst mee in Amsterdam als je daar getuige van wil zijn.
Volgens mij is het geen dreigement. Het is een mededeling. Als ik iemand waarschuw leg ik ook altijd uit dat hij een bekeuring had kunnen krijgen en wat het bedrag was geweest. Soms is die mededeling al voldoende. Dat doen ze hier ook, al is het meer op een wat plattere manier door het te hebben over het aannaaien van een oor.