Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 2026962 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #5660 Gepost op: 24 januari 2015, 18:40:12
Nee hoor heb je niet goed gezien. Hij is de streep al helemaal gepasseerd terwijl het licht nog op rood staat. Die witte bus was nog op de kruising. Denk dat hij gewoon vergeten is de sirene aan te zetten en onterecht dacht dat hij een voorrangsvoertuigen was.
Begrijpend lezen is ook een vak.
Ik heb het nergens over rijden met sirene en of dat wel of niet verstandig is.  Daar vind ik ook wel wat van en dat zijn keuzes die een agent maakt.
Heb het verkeersinzichtelijk alleen maar over het verkeerslicht. Die de agent overigens niet eens op groen heeft zien gaan, maar dat hoeft ook niet.

Ik zeg alleen maar dat als de agent er een seconde later was geweest ging hij voor zijn neus op groen. En dan nog zou hij in de ankers moeten anders had hij onder de trailer gezeten. Nu duidelijk?

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #5661 Gepost op: 24 januari 2015, 18:50:36
Daarbij bepaald de agent na toestemming van de meldkamer of hij de sirene aanzet of niet...
Dus vergeten de sirene aan te zetten is er echt niet bij hoor...
In sommige situaties is het beter om geen herrie te voeren.
Los van wat ik hierboven in mijn vorige post noem had ik het mogelijk wel anders gedaan, helemaal als zo'n truck er zon gang in heeft. Ook al heeft ie rood of niet rood. Je moet als je gebruik maakt van je vrijstellingen extra uit je doppen kijken en helemaal als je geen voorrangsvoertuig bent rekening mee houden alsof het overige verkeer je totaal niet ziet.

jelte

• Forum gebruiker
Reactie #5662 Gepost op: 24 januari 2015, 19:01:11
Begrijpend lezen is ook een vak.
Ik heb het nergens over rijden met sirene en of dat wel of niet verstandig is.  Daar vind ik ook wel wat van en dat zijn keuzes die een agent maakt.
Heb het verkeersinzichtelijk alleen maar over het verkeerslicht. Die de agent overigens niet eens op groen heeft zien gaan, maar dat hoeft ook niet.

Ik zeg alleen maar dat als de agent er een seconde later was geweest ging hij voor zijn neus op groen. En dan nog zou hij in de ankers moeten anders had hij onder de trailer gezeten. Nu duidelijk?
Ok als zo denkt begrijp ik je wel maar een seconde later ziet de agent de vrachtwagen zeker en had hij misschien wel ook tijdig geremd. Dus als een seconde later heb je niets aan want je weet niet hoe er dan gereageerd zou zijn. Het is gewoon de situatie hoe ik hem hier zie. Dat je de geluidssignalen niet kan vergeten weet ik niet en neem dat maar aan. Dan heeft hij waarschijnlijk een andere reden gehad zo te handelen.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #5663 Gepost op: 24 januari 2015, 19:13:43
Assumption is the mother of all f.......

Een seconde later had zeker een agent die truck wel moeten zien. Wat daarvan wordt toch verwacht dat hij net wat meer met verkeer bezig is dan de gemiddelde 1-meter-over-de-motorkap kijkende automobilist.
Die was er namelijk wel opgebotst. ::)

Fletwed

• Senior gebruiker
Reactie #5664 Gepost op: 24 januari 2015, 19:32:14
Citaat van: Red link=msg=1325586 date=1422120400
In dit geval zou er toch al gesloopt worden. Maar als je ziet wat voor schade er normaal gesproken al wordt aangebracht (en dan niet door de politie) dan maakt een beetje waterschade niets meer uit.

Worden kosten op personen verhaalt dan?

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #5665 Gepost op: 24 januari 2015, 19:35:35
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Fletwed

• Senior gebruiker
Reactie #5666 Gepost op: 24 januari 2015, 19:37:48
Citaat van: Red link=msg=1325633 date=1422124535
http://www.at5.nl/artikelen/139600/039laat-krakers-opdraaien-voor-kosten-ontruiming039

Dat is momenteel onderwerp van gesprek aan het worden.

Beter kan je gas, water en electra afsluiten voor dit soort panden  ;) scheelt je ook weer veel werk met Enexis etc. want wie draait voor die kosten nog op?

Citroen

• Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • Better safe than sorry
Reactie #5667 Gepost op: 24 januari 2015, 21:46:39
Verschillende diensten uit Alphen a/d Rijn e.o.

https://www.youtube.com/watch?v=Enctr5Mq1zQ
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.

Asterix 900

• Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
Reactie #5668 Gepost op: 24 januari 2015, 23:41:03
Citaat van: CopVR3 link=msg=1325609 date=1422123223
Assumption is the mother of all f.......

En daaraan bezondigen jullie jullie beiden in deze discussie  ::)

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #5669 Gepost op: 24 januari 2015, 23:45:56
En daaraan bezondigen jullie jullie beiden in deze discussie  ::)
Ik wou zeggen verklaar u nader. Maar dat wordt heel offtopic.