Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1993297 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #5690 Gepost op: 29 januari 2015, 12:39:57
Met alle respect, maar een filmpje kijken noem ik geen ervaring :)


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #5691 Gepost op: 29 januari 2015, 12:45:47
Overigens wordt in kringen van actievoerders al langer gesuggereerd dat undercover politiemensen de boel lopen op te naaien bij demo's om zodoende een excuus te veroorzaken om demonstraties te beëindigen.  Ook in het buitenland klinken af en toe deze geluiden. Ik heb er nog geen harde bewijzen van gezien.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


amb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • wat moet dat moet
Reactie #5692 Gepost op: 29 januari 2015, 13:43:46
die bereden politie dat is toch genieten van die paarden in actie

al met al een nette inzet


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #5693 Gepost op: 29 januari 2015, 14:00:20
Uitpraatprocedure bij arrestatie verdachte personen
Breda - De politie arresteerde twee personen vanwege een recherche-onderzoek. De arrestaties vonden plaats op maandagavond 26 januari 2015 om 19.40 uur op de Ettensebaan. Omdat er mogelijk sprake was van vuurwapenbezit hanteerde de agenten de zogeheten uitpraatprocedure.

Bij de actie werden een 51-jarige vrouw en een 55 jarige man gearresteerd, beiden afkomstig uit Kerkrade. Bij het tweetal is een kleine hoeveelheid harddrugs in beslag genomen. Er zijn geen wapens aangetroffen.
Bron: http://www.politie.nl/nieuws/2015/januari/27/08-uitpraatprocedure-bij-arrestatie-verdachte-personen.html

BTGV:
https://www.youtube.com/watch?v=83VboXZLiGc
If you can dream it, you can do it.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #5694 Gepost op: 29 januari 2015, 17:24:03
Citaat van: Arie link=msg=1326751 date=1422531947
Overigens wordt in kringen van actievoerders al langer gesuggereerd dat undercover politiemensen de boel lopen op te naaien bij demo's om zodoende een excuus te veroorzaken om demonstraties te beëindigen.  Ook in het buitenland klinken af en toe deze geluiden. Ik heb er nog geen harde bewijzen van gezien.
doet me denken aan die undercover agent die het ziekenhuis werd ingetrapt tijdens voetbalgedoe rondom een wedstrijd. (ik kan die video niet terugvinden, iemand anders?)
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #5695 Gepost op: 29 januari 2015, 17:43:07
Citaat van: SirMark link=msg=1326699 date=1422488688
De opruiers binnen de groep stapten later vrolijk in een ME busje en reden er mee weg. Terwijl zij de groep stonden op te hitsen als "undercover demonstrant". Te triest voor woorden.
Ik kan toch zeggen dat ik de demonstratie van a tot z heb meegemaakt, en zeker dus het 'rellen'-gedeelte. En ook heb ik mij al die tijd direct bij de linie begeven, en veel zicht gehouden op het AE, want dat zijn -voor mij als persmeneer- interessante beelden. Veel mensen van het AE ken ik, meesten daarvan alleen 'van gezicht'. Maar nee, ze hebben niet lopen loeien in de menigte en daarmee de boel lopen ophitsen.

Sterker nog, op wat mensen die (met kind en al, die hadden de AE'ers echt niet bij zich) door de linie wilden, of mensen die een sit-down deden was er meer dan 'wat rondlopen' etc niet veel aan de hand. De meeste mensen die een tik kregen waren toch echt 'demonstranten' die koste wat kost door de linie wilden. Ja, dat gaat dus niet lukken.

Maar ik vind het te kort door de bocht om te zeggen dat de politie maar graag wilde slaan, en dus de AE'ers inzette als opjutmiddel.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #5696 Gepost op: 30 januari 2015, 01:03:56
Citaat van: kuipje link=msg=1326545 date=1422452438
http://www.youtube.com/watch?v=ikAi2DQqH0Q

Aanhoudingen bij manifestatie

http://www.politie.nl/nieuws/2015/januari/27/06-den-haag---aanhoudingen-bij-manifestatie.html
Laatste update: 27-01-2015 | 18:07

Den Haag - Bij een manifestatie van 'Break the System' op het Malieveld hield de politie dinsdagmiddag in totaal dertien personen aan. Tegen alle afspraken in wilden groepen demonstranten lopend de binnenstad in trekken, in de richting van het Binnenhof. De politie wist dit te voorkomen door hen tegen te houden. Zes personen werden aangehouden omdat zij geen gehoor gaven aan de vordering om terug te gaan naar het Malieveld. Twee personen werden aangehouden voor opruiing, vier personen voor belediging en één omdat hij zich niet kon legitimeren.

Wel kreeg een aantal demonstranten tijdens de manifestatie de mogelijkheid om een petitie aan te bieden bij de Tweede Kamer, zoals van tevoren was afgesproken met de organisatie.

Na het herhaaldelijk niet nakomen van de afspraken om op het Malieveld te blijven, werd de manifestatie rond 14.00 uur op last van de Burgemeester ontbonden. 'Iedereen is welkom om in Den Haag te demonstreren, maar je moet je dan wel aan de afspraken houden', aldus de Haagse burgemeester. Alle overgebleven demonstranten werden verzocht te vertrekken. Dit verliep relatief rustig. Wel controleerde de politie na afloop nog enkele personen op het Binnenhof; dit om te voorkomen dat daar alsnog een 'spontane' demonstratie zou ontstaan.
Samen sterk in de hulpverlening!


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #5697 Gepost op: 30 januari 2015, 02:33:55
De politie heeft vanavond rond 22.15 uur een rode Mini klemgereden op het Damrak, vlak voor de Beurs van Berlage.
Een getuige meldt aan AT5 hoe vervolgens een arrestatieteam met getrokken pistolen de drie inzittenden van de auto dwingt uit te stappen. Eén van de drie mannen zou nog een vluchtpoging ondernomen hebben, maar kon al vrij snel door agenten worden ingerekend. Alle drie de mannen zijn door de politie gearresteerd en afgevoerd.

Update: 22.50 uur Volgens de politie kreeg zij eerder op de avond een tip binnen dat de mannen in het bezit zouden zijn van een vuurwapen. Die tip kwam vanaf het Leidseplein, de auto is later door de politie gespot op het Damrak, waarna er tot actie overgegaan werd. Volgens de politie zijn er vier mannen gearresteerd en is er in de auto een op een vuurwapen gelijkend voorwerp gevonden. Volgens een woordvoerder gaat het waarschijnlijk om een nepwapen.
Bekijk hieronder de beelden van de arrestatie.
Beelden (vooralsnog) via de link.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #5698 Gepost op: 30 januari 2015, 11:22:50
Citaat van: Red link=msg=1327165 date=1422581635
Beelden (vooralsnog) via de link.

https://www.youtube.com/watch?v=Yd2O1_ZSzp0
Frank Buis/RoyalPress Amsterdam
Gepubliceerd op 30 jan. 2015
Omstanders filmen aanhouding op het Damrak.
Citaat
AMSTERDAM -
Agenten van het AT hebben donderdagavond op het Damrak in Amsterdam met getrokken pistolen een groep mannen in een auto aangehouden.
De arrestatie gebeurde ter hoogte voor de Beurs van Berlage. De politie had even daarvoor een tip gekregen vanaf het Leidseplein. Daar had iemand gezien dat de groep een vuurwapen bij zich had, schrijft AT5. Toen agenten de auto kort daarop over het Damrak zagen rijden, namen ze dan ook geen risico en werden de mannen met getrokken pistolen gesommeerd uit te stappen.
De vier zijn aangehouden. Het wapen dat ze bij zich hadden was waarschijnlijk nep, zegt een woordvoerder.
Samen sterk in de hulpverlening!


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #5699 Gepost op: 30 januari 2015, 11:55:58
Die ene agent krijgt een flinke duw  ;D
Hobby Bobby eenheid Den Haag