Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 2010263 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Hartley

• Medewerker Veiligheid & Service NS
  • Forum gebruiker
Reactie #5780 Gepost op: 28 februari 2015, 08:01:19
Citaat van: jelte link=msg=1333844 date=1425078338
Ja als dat de wet is moet hij betalen. Ik zou als belastingbetaler graag zien dat agenten wat belangrijkers gaan doen dan in burger onherkenbaar als agent op zoek gaan naar zulke fratsen.. Vind het trouwens wel raar dat agenten een boete geven voor de huisregels van een particuliere instantie. Dus als ik de huisregels in een ander bedrijf schend krijg ik toch ook geen boete.

Die huisregels zijn inderdaad opgenomen in de Wet Personenvervoer 2000 en het Besluit personenvervoer 2000. Het artikel waar de agent op beboet is 72 uit het WPV2000, met artikel 52 lid 1.B uit het Besluit Personenvervoer 2000.

Ik zie ook maar een gedeelte van een situatie en ik heb ook wel eens geschreven voor voeten op de bank (Weliswaar nadat degene een waarschuwing had gehad en het daarna weer deed) dus het is lastig oordelen. De man was overigens wel flauw in het weghalen van zijn paspoort.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.

Asterix 900

• Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
Reactie #5781 Gepost op: 28 februari 2015, 20:02:51
Citaat van: Hartley link=msg=1333858 date=1425106879
Ik zie ook maar een gedeelte van een situatie en ik heb ook wel eens geschreven voor voeten op de bank (Weliswaar nadat degene een waarschuwing had gehad en het daarna weer deed) dus het is lastig oordelen. De man was overigens wel flauw in het weghalen van zijn paspoort.

Als dagelijkse treinreiziger - weliswaar zelden met NS - juich ik dit filmpje enkel maar toe. Ik heb het namelijk wel langzaam gehad met al die 'waarschuwingen' die tot niets leiden. Want hoe gaat dat dan? De controlerende ambtenaar zegt iets als "Nou, het is goed voor één keer maar volgende keer kom je er minder goed van af". En wellicht heeft zijn collega de dag ervoor dat ook al gezegd en zal een derde de dag erna hetzelfde zeggen.

Dit asociaal gedrag is bijzonder ergerlijk en kansloze opmerkingen als "Waar hangen de huisregels hier uit dan?" bewijzen dat dergelijk aso-volk dringend moet worden opgevoed. En hoe kan dat beter dan door in die mensen hun geldbeugel te zitten?

Hartley

• Forum gebruiker
Reactie #5782 Gepost op: 1 maart 2015, 00:46:04
Citaat van: Asterix 900 link=msg=1333986 date=1425150171
Als dagelijkse treinreiziger - weliswaar zelden met NS - juich ik dit filmpje enkel maar toe. Ik heb het namelijk wel langzaam gehad met al die 'waarschuwingen' die tot niets leiden. Want hoe gaat dat dan? De controlerende ambtenaar zegt iets als "Nou, het is goed voor één keer maar volgende keer kom je er minder goed van af". En wellicht heeft zijn collega de dag ervoor dat ook al gezegd en zal een derde de dag erna hetzelfde zeggen.

Dit asociaal gedrag is bijzonder ergerlijk en kansloze opmerkingen als "Waar hangen de huisregels hier uit dan?" bewijzen dat dergelijk aso-volk dringend moet worden opgevoed. En hoe kan dat beter dan door in die mensen hun geldbeugel te zitten?

Ik bedoelde met waarschuwen het daadwerkelijk de voeten van de bank halen, niet een gedoog beleid voeren.

guest15549

• Gast
Reactie #5783 Gepost op: 1 maart 2015, 01:33:35
Citaat van: Hartley link=msg=1334029 date=1425167164
Ik bedoelde met waarschuwen het daadwerkelijk de voeten van de bank halen, niet een gedoog beleid voeren.

En Asterix bedoelt dat degene die je waarschuwt zich de dag erna toch niets meer van aantrekt omdat jouw collega daar waarschijnlijk ook voor waarschuwt.

Nou lijkt het mij dat het plaatsen van je voeten op de vloer in plaats van de stoel tegenover je niets meer is dan een kwestie van fatsoen, en iemand die zich van fatsoen niets aantrekt zich ook weinig zou aantrekken van een toezichthouder die daar een waarschuwing voor geeft.

Uiteraard is dat slechts mijn bescheiden aanname en ga ik er van uit dat je weet wat je doet en jij er meer verstand en ervaring mee hebt.

jadjong

• Senior gebruiker
Reactie #5784 Gepost op: 1 maart 2015, 02:09:50
Als ik na een lange dag in een stoel plof dan leg ik automatisch mijn benen op iets wat voor de stoel staat. Dan men dat in de trein niet wil begrijp ik en ben ik het ook mee eens. Dat er dan een boete kan volgen vind ik ook terecht. Echter dat die boete 90 euro is vind ik ronduit belachelijk.

guest15549

• Gast
Reactie #5785 Gepost op: 1 maart 2015, 02:15:45
Citaat van: jadjong link=msg=1334035 date=1425172190
Als ik na een lange dag in een stoel plof dan leg ik automatisch mijn benen op iets wat voor de stoel staat. Dan men dat in de trein niet wil begrijp ik en ben ik het ook mee eens. Dat er dan een boete kan volgen vind ik ook terecht. Echter dat die boete 90 euro is vind ik ronduit belachelijk.

De boete is nogal.. hoog, ben het ook met je eens, maar aan de andere kant zal waarschuwen in veel gevallen ook weinig uithalen

Asterix 900

• Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
Reactie #5786 Gepost op: 1 maart 2015, 02:30:12
Citaat van: jadjong link=msg=1334035 date=1425172190

Van 90 euro ga je financieel niet kapot maar het zal voor de meesten wel stevig genoeg aankomen om hun gedrag (tijdelijk) bij te stellen. Aangezien er over de grond van de boete geen discussie lijkt te bestaan, lijkt mij dit dus perfect in orde.

Steeds meer burgers lijken trouwens zo een boete te zien als voorwerp van een normaal aankoopproces zoals dat bij een treinticket gebeurt: "Ik wil wel betalen om mijn voeten op de bank te leggen maar 90 euro als compensatie lijkt mij wat veel. 45 euro lijkt mij voldoende. Deal?" Zo werkt het natuurlijk niet. Het is niet de bedoeling dat beide partijen tot overeenstemming komen, de boete moet voldoende hoog zijn om af te schrikken. Niets méér dan dat.

guest15549

• Gast
Reactie #5787 Gepost op: 1 maart 2015, 03:00:12
Citaat van: Asterix 900 link=msg=1334037 date=1425173412
Van 90 euro ga je financieel niet kapot maar het zal voor de meesten wel stevig genoeg aankomen om hun gedrag (tijdelijk) bij te stellen. Aangezien er over de grond van de boete geen discussie lijkt te bestaan, lijkt mij dit dus perfect in orde.

Steeds meer burgers lijken trouwens zo een boete te zien als voorwerp van een normaal aankoopproces zoals dat bij een treinticket gebeurt: "Ik wil wel betalen om mijn voeten op de bank te leggen maar 90 euro als compensatie lijkt mij wat veel. 45 euro lijkt mij voldoende. Deal?" Zo werkt het natuurlijk niet. Het is niet de bedoeling dat beide partijen tot overeenstemming komen, de boete moet voldoende hoog zijn om af te schrikken. Niets méér dan dat.

Maar het te betalen bedrag moet wel in verhouding zijn tot de gepleegde overtreding.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #5788 Gepost op: 1 maart 2015, 06:01:32
Citaat van: RS496 link=msg=1334039 date=1425175212
Maar het te betalen bedrag moet wel in verhouding zijn tot de gepleegde overtreding.

Zijn al die andere boetes wel in verhouding dan? Precies, dus deze ook niet. Men moet aan het einde van het jaar wel een bepaald bedrag binnen gehaald hebben natuurlijk.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Hartley

• Forum gebruiker
Reactie #5789 Gepost op: 1 maart 2015, 07:31:54
Citaat van: RS496 link=msg=1334030 date=1425170015
En Asterix bedoelt dat degene die je waarschuwt zich de dag erna toch niets meer van aantrekt omdat jouw collega daar waarschijnlijk ook voor waarschuwt.

Nou lijkt het mij dat het plaatsen van je voeten op de vloer in plaats van de stoel tegenover je niets meer is dan een kwestie van fatsoen, en iemand die zich van fatsoen niets aantrekt zich ook weinig zou aantrekken van een toezichthouder die daar een waarschuwing voor geeft.

Uiteraard is dat slechts mijn bescheiden aanname en ga ik er van uit dat je weet wat je doet en jij er meer verstand en ervaring mee hebt.

Ik moet de eerste NSer nog tegenkomen die zonder waarschuwen schrijft voor het leggen van je voeten op de bank. Daarintegen ben ik ook van mening dat ik ook iets belangrijkers kan gaan doen dan gelijk te schrijven hiervoor. Zoals agressie terugdringen wat voortvloeit uit zwartreizen.