Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1986869 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #580 Gepost op: 30 december 2010, 12:07:56
Dat kan in NL soms ook. Wij hadden een ambu waarmee dat ook kon juhf bkll


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #581 Gepost op: 30 december 2010, 12:38:42
Wat ik helemaal geweldig vind is het even de hand opteken als bedankje als iemand goed reageerd op het voorrangsvoertuig. Kweek je veel goodwill mee. Heb ik in Nederland nog nooit gezien (en ja, ik geef altijd ruim baan...).  

Probeer het ook te doen, maar vaak heb ik liever twee handen aan het stuur.


JM

  • Arnemuiden, Zeeland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 463
  • Arnemuiden 4534
Reactie #582 Gepost op: 30 december 2010, 12:42:01
Probeer het ook te doen, maar vaak heb ik liever twee handen aan het stuur.  

Bijrijder :D


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #583 Gepost op: 30 december 2010, 12:43:20
Probeer het ook te doen, maar vaak heb ik liever twee handen aan het stuur.  

Vaak zit er ook nog een collega naast maar die doet/doen het ook niet/weinig (niet als aanval bedoeld), ligt natuurlijk wel aan de melding of het 'kan' ja of nee..  hjag

Edit: JM Safety Rescue!
Je was me net voor  :P juhf bkll
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #584 Gepost op: 30 december 2010, 12:49:27
Leuk, de sirene bedienen met je toeter.

Kan met al onze pitauto's(AA). Als blauw-blauw aanstaat en je drukt op de claxon hoor je 3 x sirene. Al blijf ik zeggen op het moment dat je een spoed rit rijdt dan heb je vanaf begin tot eind beiden gewoon aan. Is gewoon het beste ook wettelijk, ben je nl ten aller tijden een voorangsvoertuig.

By the way deze manier van trainen mag in Nederland niet. De wet bied daar helaas geen mogelijkheden aan.

gr
Mike


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #585 Gepost op: 30 december 2010, 12:57:29
By the way deze manier van trainen mag in Nederland niet. De wet bied daar helaas geen mogelijkheden aan.

Dat is niet helemaal correct. De politieacademie mag geen gebruik maken van toeters en bellen (tenzij ....).
Regiokorpsen maken wel gebruik van OGS, de rij-opleiding word dan gegeven in het eigen werkgebied en men rijdt mee met (prio1) meldingen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #586 Gepost op: 30 december 2010, 13:03:34
Bijrijder :D
Met sommige ritten heb ik dan beide handen nodig om mezelf vast te houden.  juhf bkll


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #587 Gepost op: 30 december 2010, 13:04:42
Wat mij overigens opvalt is dat men wel héél erg dicht tegen de middenstreep aan zit (of aan de kant waar verkeer vandaan kan komen) ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #588 Gepost op: 30 december 2010, 13:11:28
Dat is niet helemaal correct. De politieacademie mag geen gebruik maken van toeters en bellen (tenzij ....).
Regiokorpsen maken wel gebruik van OGS, de rij-opleiding word dan gegeven in het eigen werkgebied en men rijdt mee met (prio1) meldingen.

Bij ons gaat dan de versneller. Werkt prima. Alleen niet vergeten nog een keer te drukken.  :D
Digitaal onderzoek


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #589 Gepost op: 30 december 2010, 13:18:03
Bij ons gaat dan de versneller. Werkt prima. Alleen niet vergeten nog een keer te drukken.  :D

Dat hebben volgens mij alle nieuwe politievoertuigen.

@Jerommeke, ik zei alleen dat er geen wettelijke basis is om het gebruik van zwaailicht en sirene puur en alleen voor opleidingsdoeleinden.

gr
Mike