Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1993291 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #5830 Gepost op: 19 maart 2015, 10:30:15
Citaat van: zwelgje link=msg=1338090 date=1426753023
En die gaan ook netjes mee als oom agent vraagt "loopt u even mee naar de arrestanten bus" ? ;)

In Nederland stellen burgemeesters dit vaak al als voorwaarde bij aangemelde demonstraties wanneer er een dreiging van geweld is. (Bijvoorbeeld Amsterdam doet dit) Dat lijkt mij ook waar dit soort beslissingen thuis hoort, zodat het proportioneel blijft.

Een landelijk verbod lijkt mij juridisch veel moeilijker omdat het dan voor alle demonstraties geldt en je snel op het terrein van mensenrechten komt.

Snap ik allemaal. Het was ook maar een balletje opgooien.
En natuurlijk gaan ze niet zomaar mee. Maar je hebt een stok achter de deur om die mensen op te kunnen pakken, zelfs als je niet hard kunt maken dat ze iets gedaan hebben qua geweld richting HV. En we willen geen politiestaat hier, maar in sommige gevallen zou harder en eenvoudiger opgetreden moeten kunnen worden!


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #5831 Gepost op: 19 maart 2015, 12:09:25
Citaat van: batoutofhell link=msg=1338099 date=1426757415
En we willen geen politiestaat hier, maar in sommige gevallen zou harder en eenvoudiger opgetreden moeten kunnen worden!

In mijn ogen kan dat al lang, kijk bijvoorbeeld naar de mogelijkheden die een Burgemeester heeft bij een (dreigende) verstoring van de openbare orde.
Dat is ook waar in eerste instantie het bevoegd gezag ligt op openbare orde gebied. In andere woorden: als de Burgemeester het noodzakelijk vind, kan en mag de Politie al heel veel op openbare orde gebied.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #5833 Gepost op: 24 maart 2015, 21:09:11
Citaat van: HGL link=msg=1337636 date=1426542687
Meer een gevalletje van, ik werk in burger en neem mn geweldsmiddelen wel mee...... alleen kan er niet bij. Op het einde goed zichtbaar dat ze zoeken naar de handboeien.
Beste controle met een pols in de boei!

Ja best knullig inderdaad.  ::)


sylvester1986

  • Gast


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #5835 Gepost op: 28 maart 2015, 14:06:44
http://www.youtube.com/watch?v=39XEQtTuaeU
112HM.nl
Lijkt me nou niet het meest ideale voertuig met een ANPR.... een Transporter. Zou je toch een snelle auto wensen.
En nee niet een auto die het koffertjesvolk snel noemt... >:D


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #5836 Gepost op: 28 maart 2015, 17:06:44
Citaat van: CopVR3 link=msg=1340193 date=1427548004
Lijkt me nou niet het meest ideale voertuig met een ANPR.... een Transporter. Zou je toch een snelle auto wensen.
En nee niet een auto die het koffertjesvolk snel noemt... >:D
Hoort thuis op een klein team (75). Is op zich een prima voertuig hoor, en heeft een fijne kerstboom aan amber verlichting.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #5837 Gepost op: 28 maart 2015, 17:14:46
Ja ik weet het. Ik gebruik de Transporter zelf ook. Bij gebrek aan beter... alleen zit daar uiteraard geen ANPR op.
Daar is een burger Passat 177pk TDI voor.
Want men zei dat die zogenaamd wel snel was... ::)


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #5838 Gepost op: 29 maart 2015, 18:44:31
Ik denk sowieso dat de locatie niet helemaal ideaal is. Iedere hit blauw aan om te voorkomen dat de bestuurder de snelweg op draait  ;)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #5839 Gepost op: 29 maart 2015, 18:57:08
Citaat van: CopVR3 link=msg=1340193 date=1427548004
Lijkt me nou niet het meest ideale voertuig met een ANPR.... een Transporter. Zou je toch een snelle auto wensen.
Bij een goede controle staat de ANPR stil, en vangen de snelle auto's en motorrijders de hits af. ;) Dan kan je dat net zo goed in een oude eend bouwen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.