Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1986866 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

JM

  • Arnemuiden, Zeeland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 463
  • Arnemuiden 4534
Reactie #590 Gepost op: 30 december 2010, 13:18:50
Met sommige ritten heb ik dan beide handen nodig om mezelf vast te houden.  juhf bkll  
Autogordel :D


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #591 Gepost op: 30 december 2010, 14:35:16
Wat ik opvallend vind is dat er op heel veel onoverzichtelijke stukken en bij het naderen van veel kruispunten alleen met optisch gereden wordt, dus zonder geluid (sirene). Ook de fietser/wielrenner die op een gegeven moment ingehaald wordt, wordt ook niet gewaarschuwd door geluid. Misschien heeft-ie in de verte de wagen wel al gehoord, maar heeft-ie geen idee dat-ie erdoor ingehaald gaat worden. Dit alles in combinatie met de verhoogde snelheid vind ik op punten onverantwoord.
In NL ben je met alleen optische signalen geen voorrangsvoertuig meer. Weet iemand hoe dat in GB is?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #592 Gepost op: 31 december 2010, 20:16:51
Dat hebben volgens mij alle nieuwe politievoertuigen.

Helaas niet ;)

@Jerommeke, ik zei alleen dat er geen wettelijke basis is om het gebruik van zwaailicht en sirene puur en alleen voor opleidingsdoeleinden.

Aparte is wel dat de bijzondere rij-opleidingen wel weer met OGS gebeuren, bijvoorbeeld de motortrainingen in Haaglanden ...

Wat ik opvallend vind is dat er op heel veel onoverzichtelijke stukken en bij het naderen van veel kruispunten alleen met optisch gereden wordt, dus zonder geluid (sirene). Ook de fietser/wielrenner die op een gegeven moment ingehaald wordt, wordt ook niet gewaarschuwd door geluid.

In Nederland worden er tijdens de opleidingen geen sirenes gevoerd. Ook blauw licht wordt niet gebruikt. Wel rijd men door rood en met verhoogde snelheid. Wat dat betreft dus niet veel verschil  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #593 Gepost op: 31 december 2010, 20:20:04
Volgens mij heeft de politie per definitie ontheffing van de regeling verkeertekens verkeersborden


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #594 Gepost op: 31 december 2010, 20:26:09
Volgens mij heeft de politie per definitie ontheffing van de regeling verkeertekens verkeersborden

Alleen als dat nodig is voor het uitoefenen van de politietaak.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #595 Gepost op: 3 januari 2011, 18:41:24
En dan een aanhouding terzake mishandeling? van de cameraploeg in het programma wegmisbruikers van gisteravond 02-01-2011..

Wegmisbruikers: Agressieve opa wordt aangehouden

user: sbsbroadcastingNL
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #596 Gepost op: 3 januari 2011, 18:53:56
Dat zie je niet vaak bij WM, en dan hooguit bij Limburg zuid als ze een drugsrunner hebben. Wel
een zeer adequate actie van de heren agenten.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #597 Gepost op: 3 januari 2011, 18:58:57
Dit zie ik veel liever dan de collega's van Brabant-Zuid Oost die met zich lieten sollen (oude aflevering). Hup, klats boem en meekomen. Moet je maar normaal doen.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #598 Gepost op: 3 januari 2011, 19:07:40
Toch komt de actie van die man echt 'out of the blue'!

Tenminste, of er moet veel geknipt zijn, maar meer dan wat frustraties omdat zijn bakkie niet in orde is kan ik niet bespeuren... Anders hadden de agenten ook niet de cameraman alleen gelaten. Dus inderdaad netjes opgetreden. O0


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #599 Gepost op: 3 januari 2011, 20:55:55
Maar of ze wel even voorzichtig willen zijn met zijn bril  juhf bkll