Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 2008272 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #6150 Gepost op: 26 mei 2015, 18:12:13
Volgensmij kan je zelf ook niet helemaal tegen een weerwoord, als jij op basis van een reactie iemand in hokjes wilt indelen moet je jezelf nog maar eens goed in de spiegel bekijken. Bovendien gebruik je nogal krachttermen als 'tot pulp slaan' die totaal irrelevant zijn.

Ik krijg de indruk dat je reactie nogal vanuit emotie is geschreven, jammer. Zullen we dan nu weer ONTOPIC gaan?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Reactie #6151 Gepost op: 26 mei 2015, 21:27:55
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #6152 Gepost op: 26 mei 2015, 23:58:24
Mooie beelden weer Arie!  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

guest15549

• Gast
Reactie #6153 Gepost op: 27 mei 2015, 00:10:17
Citaat van: Arie link=msg=1352538 date=1432668475
http://www.regio15.nl/index.php/nieuws/lijst-weergave/27-overvallen/22700-overvallers-hoofddorp-achtervolgd-in-wateringseveld

Ergens onderaan in het item een video met een aanhouding van een lastige omstander.

Dat soort figuren zijn zo diep gezonken dat ze in Afrika weer uit te grond komen

Standaard formule:
- Politie is bezig met iets belangrijkers dan die kleuters
- "kom laten we lekker kinderachtig langs een afzetting heen gaan"
- "ga weg"
- "nee"
- "ok aangehouden"
- "wow politiegeweld hij krijgt geen adem, ik ben aan het filmen, ik ga je aanklagen, je raakt je baan kwijt"

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #6154 Gepost op: 27 mei 2015, 01:40:25
Citaat van: DJester link=msg=1352463 date=1432644229

Daarnaast is ook 'indien het geweld noodzakelijk is' het voor een agent NIET toegestaan iemand tot pulp te slaan, dit wordt gekenmerkt als buitensporig geweld en wordt (gelukkig) bestraft. Het laatste wat we willen is een politiestaat.
Het is maar net wat je "iemand tot pulp" slaan wil noemen. Geweld door de politie is iets wat (helaas) zo nu en dan noodzakelijk is. Politieagenten mogen daarbij vele vormen van geweld gebruiken. Het kan zelfs voorkomen dat iemand daarbij om het leven komt en dat zelfs dat geweld volgens de ambtsinstructie is. (zie de zaak uit Den Haag) En iemand dood schieten is qua geweld toch nog een stapje erger als iemand tot pulp slaan. Indien een aanhouding met extreem fysiek geweld gepaard gaat, dan kan het best dat jij dat vanaf de zijlijn ziet als iemand tot pulp slaan, terwijl dat juridisch best beoordeeld kan! worden als rechtmatig geweld. En juist dat heeft helemaal niets te maken met een politiestaat, want iedere vorm van geweld wordt gewoon beoordeeld om te kijken of dit terecht is of niet.

Citaat van: DJester link=msg=1352463 date=1432644229
Wat ook in de berichten hierboven al is gezegd, jij kunt duidelijk niet tegen kritiek. Je argument dat ik geen kennis zou hebben is onzin, want je weet niets over mijn achtergrond. Helaas heb ik door de jaren enige (werk)ervaring met agenten welke denken dat ze het juist doen, maar compleet de plank mis slaan. Dit zorgt ervoor dat andere dienders (en ik ken er voldoende) in een kwaad daglicht komen te staan. Voor mij ben je door deze volledig overtrokken reactie op weg om weggezet te worden in de eerste categorie.
Ik sta altijd open voor kritiek, maar ook in dit stukje lees ik allemaal vooroordelen en daarmee vorm je ook een beeld van jezelf bij mij. Van mij mag je mij in al jou categorieën plaatsen. Ik weet zelf hoe ik mijn werk doe, en voorzover ik kan beoordelen doe ik dat prima.  Ik herhaal mijn eerdere woorden, je reacties bevatten een hoop vooroordelen, voorbarige conclusies en derhalve beschouw ik het als onzin.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Hulpverleningsforum

• Forum Moderator
  • Senior gebruiker
    • HVforumNL
Reactie #6155 Gepost op: 27 mei 2015, 01:43:05
Bij deze gaan we weer ontopic met de politie op youtube. Verdere offtopic reacties omtrent het filmpje uit Apeldoorn worden verwijderd.

marsmello

• Forum gebruiker
  • Werkzaam in de burgerluchtvaart.
Reactie #6156 Gepost op: 28 mei 2015, 19:35:17
Citaat van: Arie link=msg=1352538 date=1432668475
http://www.regio15.nl/index.php/nieuws/lijst-weergave/27-overvallen/22700-overvallers-hoofddorp-achtervolgd-in-wateringseveld

Ergens onderaan in het item een video met een aanhouding van een lastige omstander.

Als iemand zich zo hevig verzet tegen zijn aanhouding wat is dan de afweging om geen pepper te gebruiken?

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #6157 Gepost op: 28 mei 2015, 20:01:58
Omdat je op zo'n kleine afstand zelf besmet gaat raken, en loslaten ga je ook niet meer doen want dan is hij weg.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Reactie #6158 Gepost op: 28 mei 2015, 22:08:13
Citaat van: marsmello link=msg=1352898 date=1432834517
Als iemand zich zo hevig verzet tegen zijn aanhouding wat is dan de afweging om geen pepper te gebruiken?

Echt hevig verzet kan ik afgaande op de beelden niet zeggen. Hij is irritant en werkt niet mee, maar bij hevig verzet heb ik een andere beleving. Dit is prima met de hand op te lossen, ik vind dan ook de de collega's het kalm en zeer rustig oplossen.