Serieus? Het gaat best voorzichtig en langzaam. Voordat ze echt botsautootje gaan spelen is iedereen ook al opzij. Lijkt me dat je daarbij de vraag moet stellen of dodelijk geweld gepast is voor het doel, namelijk dat ze niet verder lopen dan die afzetting. Wat zit er achter die afzetting? Gaan er doden vallen als ze daar voorbij komen? Lijkt me allemaal niet. Eerder afdruip waardig dan schietwaardig. In zo'n situatie moet je je afvragen of je daar perse moet blijven staan met je linie of dat je terugtrekt en een nieuw plan maakt. En uiteindelijk is dat waterkanon genoeg. Blij dat ze daar minder trigger happy zijn dan sommigen hier... no offense.
Heeft niks met trigger happy te maken. En dat no offence kun je wel achterwege laten als je hier zo'n opmerking wilt maken.
Je weet niet waar je over praat kennelijk.
Dat een situatie schietwaardig is wil niet zeggen dat er geschoten moet worden.
Jij trekt conclusies omdat je ziet dat het goed is afgelopen in het filmpje.
Er staan collegas tussen de gasgevende trekker en allemaal voertuigen van de ME. Als die 10 tons trekkers ineens vol gas hadden gegeven had dit plaatje er heel anders uit kunnen zien. Er wordt ingereden op politiemensen, die knel hadden kunnen zitten tussen de barricade en de andere voertuigen. Levensgevaarlijk.
En er is zelfs een politieagent gewond geraakt bij dit incident.
Schietwaardig? Ja.
Trigger happy? Nee.