Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 2004217 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

guest15549

• Gast
Reactie #6450 Gepost op: 22 september 2015, 23:14:50
Citaat van: enrico1972 link=msg=1374517 date=1442928918
Niet meer dan terecht van de betrokken vader in kwestie. Wie niet luisteren wil moet maar voelen.

En help het? Kennelijk niet, anders had zou die het de volgende keer wel laten.

Prio1

• Generalist GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #6451 Gepost op: 23 september 2015, 23:46:22
Agenten duiken man achterna het water in.

In Loosduinen kreeg een verstandelijk gehandicapte man ruzie met zijn begeleiders. De man was zo boos geworden dat hij had besloten om deze begeleiders aan hun Lot over te laten en zich van hen te scheiden. De begeleiders, hulpeloos alleen achter gelaten door de man, belde de politie 😉. Een getuige zag de man in zijn rolstoel op de Loevesteinlaan. De agenten, die in gesprek waren met de getuige, zagen opeens de man bij het water staan terwijl hij bezig was met uitkleden. Nog voordat de agenten bij de man kwamen sprong hij, vanaf de brug, het water in. De agenten bedachten zich geen moment en sprongen de man achterna om hem zo op het droge te krijgen.

De man is nagekeken in de ambulance en vervolgens vervoerd naar het OVP. Opvang Verwarde Personen.
^DT / ^AK

https://www.facebook.com/video.php?v=1469533333354584
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.

0501

• Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #6452 Gepost op: 24 september 2015, 15:31:53
Persoon te water in het Hoendiep

Groningen - Woensdagavond raakte een persoon te water in het Hoendiep door nog onduidelijke reden. Ter hoogte van het spoor is de man uit het water gehaald door de politie i.s.m de brandweer. Hij werd naar een ziekenhuis gebracht en vermoedelijk aangehouden. Hij was verward.

! No longer available

http://www.dumpert.nl/mediabase/6684084/0d28d90b/natte_aanhouding.html

En hier nog wat foto's: http://www.112groningen.nl/Groningen/nieuws/26677/persoon-te-water-in-het-hoendiep-video.html
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

0501

• Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #6453 Gepost op: 25 september 2015, 14:12:30
Agenten met getrokken pistolen halen viertal uit auto in Breda

BREDA - De vier jongemannen die donderdagmiddag gearresteerd werden in de Concordiastraat in Breda werden ingerekend als gevolg van een verkeersruzie eerder in de Westerparklaan. Dat meldt de politie.

De mannen werden aangehouden door agenten die hun pistool trokken. De politie had een melding gekregen dat de vier een vuurwapen in hun auto hadden. Bij de verkeersruzie waren twee volwassenen en een driejarig kind in een auto bedreigd met een vuurwapen, zo was de melding.

Meegenomen
De aangehouden verdachten zijn twee jongens van zestien en een jongen van zeventien uit Bergen op Zoom en een man van achttien uit Etten-Leur.

Agenten wisten rond halfzes het voertuig op te sporen en hielden de vier aan. Een buurtbewoner filmde de arrestatie. Het viertal werd voor verhoor meegenomen naar het politiebureau.

Nepwapen
Het bleek dat de jongemannen een nepwapen bij zich hadden. "Ook dat is strafbaar", aldus een politiewoordvoerder.

De agenten droegen kogelwerende vesten en volgden de zogeheten uitpraatprocedure. De jongemannen moesten één voor één de auto verlaten.

De politie onderzoekt van wie het nepwapen is.  

Filmpje: http://www.dumpert.nl/mediabase/6684425/8f29aadc/uitgepraat.html
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #6454 Gepost op: 25 september 2015, 14:40:42
Citaat van: 0501 link=msg=1375251 date=1443183150

Zo te zien is het de bekende bontkraagjes doelgroep waarbij ik mij niet aan de indruk kan onttrekken dat ze wel eens vaker op deze manier zijn aangehouden gelet op het feit dat ze er vrij laconiek over zijn aan hun houding te zien. Noem het het wel bekende onderbuikgevoel wat ik had toen ik keek.

Vier arrestaties na bedreiging in verkeersruzie
Laatste update: 25-09-2015 | 14:02
Woordvoering: Zeeland-West-Brabant - mediadesk Oost

Breda - De politie arresteerde vier jongemannen na een verkeerruzie. Bij het incident was gedreigd met een vuurwapen. Uiteindelijk bleek het om een nepwapen te gaan.

De vier aanhoudingen vonden plaats op donderdagmiddag 24 september 2015 rond 16.30 uur op de Concordiastraat. Kort daarvoor was er sprake van een verkeersruzie tussen automobilsiten op de Westerparklaan. Twee volwassenen en een kind (3) werden door de inzittenden van een grijze Kia Picanto bedreigd met een zwart handvuurwapen. Via het alarmnummer 112 werd de politie gewaarschuwd. Nadat de bewuste grijze Kia gesignaleerd werd, volgde een zogenaamde uitpraatprocedure. Daarbij werden de vier verdachten gearresteerd.

Uitpraatprocedure
Een uitpraatprocedure is een procedure die gebruikt wordt bij het veilig aanhouden van vuurwapengevaarlijke verdachten. Zij worden met getrokken wapens gecontroleerd door de politie uit het voertuig/de woning gehaald. De agenten houden vanachter een dekking de verdachten onder schot. De verdachten krijgen gesproken opdrachten om de arrestatie zonder risico's te laten verlopen.

Arrestaties
De vier verdachten zijn afkomstig uit Bergen op Zoom (16, 16, 17) en Etten-Leur (18). Zij moesten mee naar het politiebureau voor verhoor. Tegen hen is proces-verbaal wegens bedreiging en overtreding van de Wet Wapens en Munitie. Bij doorzoeking van hum auto vonden de agenten in het dashboardvak een zwart pistool. Nadere inspectie wees uit dat het om een imitatie ging van een echt wapen.

Imitatiewapen is verboden
Nepvuurwapens zijn in Nederlander verboden gesteld in de Wet Wapens en Munitie. Veel mensen beseffen niet hoe ernstig de gevolgen kunnen zijn als nepwapens in verkeerde handen vallen. Ze zijn namelijk vaak zo goed nagemaakt dat ze niet van echt zijn te onderscheiden. Ze kunnen dus gemakkelijk te gebruiken om iemand te bedreigen of een overval te plegen. Wie zo'n nepper in zijn of haar bezit heeft, krijgt een proces-verbaal en een flinke boete. Daarnaast volgt ook altijd de in beslagname van zo'n imitatiewapen.

BRON: https://www.politie.nl/mijn-buurt/nieuws/2015/september/25/08-vier-arrestaties-vanwege-bedreiging-in-verkeersruzie.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

emmer

• Hoofdagent Eenheid DH
  • Forum gebruiker
Reactie #6455 Gepost op: 25 september 2015, 15:11:10
Citaat van: 0501 link=msg=1375251 date=1443183150

Ik ken de beginsituatie niet maar vind het erg creatief, die vier gasten met hun handen op het dak.  O0

Vraag me wel af waarom er een setje boeien naar de collega gebracht moet worden..

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #6456 Gepost op: 25 september 2015, 16:49:04
Citaat van: emmer link=msg=1375271 date=1443186670
Ik ken de beginsituatie niet maar vind het erg creatief, die vier gasten met hun handen op het dak.  O0

Vraag me wel af waarom er een setje boeien naar de collega gebracht moet worden..
enthousiaste agent die voor de 2e maal op een verdachte stapt en er daar achter komt dat zijn setje handboeien al is gebruikt.?

Doet me denken aan het topic waarbij het idee is dat agenten tweemaal een handboeien dragen.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

Prio1

• Generalist GGP
  • Senior gebruiker
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.

amb

• Forum gebruiker
  • wat moet dat moet
Reactie #6458 Gepost op: 28 september 2015, 10:20:47
Geweldig die paarden super  :)

koenb

• Senior gebruiker
  • Surveillant Vrijpol