Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 2004214 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

DaMook

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Reactie #6470 Gepost op: 6 oktober 2015, 17:18:21
Citaat van: Matth link=msg=1377340 date=1444144329
Frustratie kan ik zeker begrijpen, schelden persoonlijk wat minder.
Niet te mis verstane wijze, snap ik ook nog. Echter echt schelden, niet handig.
Zeker niet voor de camera.
Voeg dan gewoon daad bij het woord, aanhouden.

Het schelden vond ik wat te ver gaan, maar ook hier, wat is er vooraf gegaan aan het filmpje...

Deze vond ik ook wel leuk ;) .

http://www.dumpert.nl/mediabase/6686349/b55d1b75/politie_met_humor.html
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)

LSPD

• Generalist GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #6471 Gepost op: 6 oktober 2015, 22:41:30
Citaat van: DaMook link=msg=1377342 date=1444144701
Het schelden vond ik wat te ver gaan, maar ook hier, wat is er vooraf gegaan aan het filmpje...
Naar mijn mening is wat er vooraf gegaan is in het filmpje zeker interessant, maar wat het ook was, het rechtvaardigt de reactie van de agent niet. Als de man in de gele jas iets strafbaars gedaan heeft geef je hem een waarschuwing, een boete of je arresteert hem maar zo hoor je niet te reageren.

Natuurlijk kan de agent met iets zitten wat maakt dat hij anders reageert dan normaal, maar dat maakt niet dat wat hij doet niet fout is. Agenten zijn ook mensen (overigens net als de man in de gele jas) en mensen maken nou eenmaal fouten.

Ik vind trouwens dat je ook hiervoor collega's hebt. Om je eraan te herinneren tot 10 te tellen als je dreigt uit je slof te schieten en iets te toen waar je later alleen maar meer problemen (of een viral video) van krijgt.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #6472 Gepost op: 6 oktober 2015, 22:58:12
Citaat van: LSPD link=msg=1377384 date=1444164090
Naar mijn mening is wat er vooraf gegaan is in het filmpje zeker interessant, maar wat het ook was, het rechtvaardigt de reactie van de agent niet. Als de man in de gele jas iets strafbaars gedaan heeft geef je hem een waarschuwing, een boete of je arresteert hem maar zo hoor je niet te reageren.
Ach het blijft makkelijk lullen vanaf de zijlijn.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #6473 Gepost op: 6 oktober 2015, 22:59:57
"Hou me tas vast, ik ga hem helemaal de k***** in slaan"

aldus de verdachte die wordt aangehouden tegen de vrouw over de agenten...

LSPD

• Generalist GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #6474 Gepost op: 6 oktober 2015, 23:06:22
Citaat van: Red link=msg=1377390 date=1444165092
Ach het blijft makkelijk lullen vanaf de zijlijn.
Ik zeg niet dat ik het niet begrijp, ik zeg ook niet dat het mijzelf niet zou overkomen. Maar is het gerechtvaardigd? Nee. Is het zoals het hoort? Nee.
Mijn punt is dat wat er vooraf gegaan is aan het filmpje hier niks aan verandert.

Als er iets niet klopt aan mijn uitspraken graag inhoudelijk op reageren.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6475 Gepost op: 6 oktober 2015, 23:13:42
Citaat van: Matth link=msg=1377340 date=1444144329
Frustratie kan ik zeker begrijpen, schelden persoonlijk wat minder.
Niet te mis verstane wijze, snap ik ook nog. Echter echt schelden, niet handig.
Zeker niet voor de camera.
Voeg dan gewoon daad bij het woord, aanhouden.

Sommige bepaalde sociale klassen moet je op niet mis te verstane wijze aanspreken en bejegenen op een manier die zij zelf begrijpen....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #6476 Gepost op: 6 oktober 2015, 23:17:40
Citaat van: LSPD link=msg=1377393 date=1444165582
ik zeg niet dat ik het niet begrijp, ik zeg ook niet dat het mijzelf niet zou overkomen. Maar is het gerechtvaardigd? Nee. Is het zoals het hoort? Nee.

Als er iets niet klopt aan mijn uitspraken graag inhoudelijk op reageren.
Wanneer is iets niet gerechtvaardigd? Wanneer is iets niet zoals het hoort?

Pas werd een collega uit het niets vol in z'n gezicht gespuugd. Dan kan je nog zo professioneel zijn, maar het uitten van een paar krachttermen richting verdachte kan ik me dan heel goed voorstellen. Sterker nog, er zijn situaties dat een: " meneer ik vorder dat u weggaat" gewoon veel minder effectief is als een: "en nou opdonderen of er word geweld gebruikt"

Je geeft zelf al aan dat je niet weet wat er vooraf is gegaan, ik weet dat ook niet. Ik kan me wel inleven in de collega. Of het correct is? Dat oordeel is niet aan mij, en wat mij betreft ook niet aan jou. Laat dat maar over aan een klachtencommissie als het zo ver zou komen. Die kijken in ieder geval naar de hele situatie.

En zoals je zelf al zegt: het zijn net mensen. Oordeel dus ook niet meteen dat iets met zekerheid onterecht is.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Reactie #6477 Gepost op: 6 oktober 2015, 23:43:53
Citaat van: Red link=msg=1377397 date=1444166260
Wanneer is iets niet gerechtvaardigd? Wanneer is iets niet zoals het hoort?

Pas werd een collega uit het niets vol in z'n gezicht gespuugd. Dan kan je nog zo professioneel zijn, maar het uitten van een paar krachttermen richting verdachte kan ik me dan heel goed voorstellen. Sterker nog, er zijn situaties dat een: " meneer ik vorder dat u weggaat" gewoon veel minder effectief is als een: "en nou opdonderen of er word geweld gebruikt"

Je geeft zelf al aan dat je niet weet wat er vooraf is gegaan, ik weet dat ook niet. Ik kan me wel inleven in de collega. Of het correct is? Dat oordeel is niet aan mij, en wat mij betreft ook niet aan jou. Laat dat maar over aan een klachtencommissie als het zo ver zou komen. Die kijken in ieder geval naar de hele situatie.

En zoals je zelf al zegt: het zijn net mensen. Oordeel dus ook niet meteen dat iets met zekerheid onterecht is.

Ben ik met je eens, maar.
Als ik tegen iemand zeg "en nu godverdomme wegwezen" of "je grote bek houden en vlug doorlopen" vind IK heel wat anders dan iemand uitschelden. Voegt niets toe namelijk.

LSPD

• Generalist GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #6478 Gepost op: 7 oktober 2015, 00:46:23
Naar mijn opvattingen: Het is niet gerechtvaardigd als je als burger de politie niet mag uitschelden, en de politie andersom jou ook niet, maar het toch doet. Dat je een ander niet HOORT uit te schelden is een kwestie van normen en waarden.

Als je bespuugt wordt en uit je slof schiet, natuurlijk, IEDEREEN kan zich dat heel goed voorstellen en kan zich inleven in de agent, weet ik nog wel meer voorbeelden van. Maar dan hebben we het voor zover ik weet het wel over feiten waar mensen doorgaans voor aangehouden worden. "Aanhouden" zou voor mij wat lager op de ladder komen met reacties dan het in het gezicht uitschelden van iemand. Dan heb ik het niet over het woord "opdonderen" want dat is geen uitschelden, ik ben het ermee eens dat dat in sommige gevallen effectiever is. Ik doelde meer op het feit dat de agent de persoon een "klootzak" noemde.

Dat hij het deed kan natuurlijk met van alles te maken hebben en dat weet ik heel goed. Daarom zeg ik ook niet dat het niet terecht is, hij had er vast hele goede reden voor. Als dat niet het geval is kan het ook zijn dat zijn hond ziek is of hij die ochtend zijn teennagel verbrijzeld heeft tegen het nachtkastje, factoren die zijn daden begrijpelijk maken, maar niet veranderen dat het niet hoort.

Voor mij staat dus redelijk vast dat het niet rechtvaardig is en ook niet zoals het hoort, maar als er iemand is die er begrip voor heeft hoe de agent reageerde ben ik het wel.

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Reactie #6479 Gepost op: 7 oktober 2015, 08:12:54
Iedereen kan een keer uit zijn slof schieten, ook agenten. Wat mij belangrijker lijkt bij dit soort incidenten, is de vraag of er onderlinge correctie is van collega's als iemand dit vaker doet.

Het valt me overigens mee dat de bond tegen vloeken nog geen vragen heeft gesteld over het gebruik van "godverdomme"  ;)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten