Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1986876 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Riverappel

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #6530 Gepost op: 27 oktober 2015, 11:25:05
Het is een groep agenten die elke thuiswedstrijd van Vitesse op de Zuidtribune staan. Op Zuid staat altijd de harde kern. De agenten kennen de supporters en vice versa.


Hendriksje

  • Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #6531 Gepost op: 27 oktober 2015, 16:00:25
Oftewel, de voetbaleenheid.


SjoerdvR

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 352
    • Mijn fotografie site
Reactie #6532 Gepost op: 27 oktober 2015, 16:57:30
Citaat van: DiNozzo link=msg=1380481 date=1445873893
Achtervolging met rammen politieauto bij Wegmisbruikers

http://www.sbs6.nl/programmas/wegmisbruikers/videos/w4TO3Dt3Ochi/achtervolging-met-levensgevaarlijke-capriolen

Nu ben ik een leek, maar op het einde van de aanhouding, als meneer in de auto wordt gezet, geeft de agent meneer nog even een trap na. Is dit toegestaan? als ik zo kijk zie ik geen directe aanleiding. Natuurlijk schreeuwt meneer wat extra, maargoed. Daar wordt een agent voor opgeleid toch?


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #6533 Gepost op: 27 oktober 2015, 17:10:35
Citaat van: SjoerdvR link=msg=1380681 date=1445961450
Nu ben ik een leek, maar op het einde van de aanhouding, als meneer in de auto wordt gezet, geeft de agent meneer nog even een trap na. Is dit toegestaan? als ik zo kijk zie ik geen directe aanleiding. Natuurlijk schreeuwt meneer wat extra, maargoed. Daar wordt een agent voor opgeleid toch?
Hij werkt tegen? Hoe bedoel je geen directe aanleiding?
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #6534 Gepost op: 27 oktober 2015, 17:16:30
Citaat van: SjoerdvR link=msg=1380681 date=1445961450
Nu ben ik een leek, maar op het einde van de aanhouding, als meneer in de auto wordt gezet, geeft de agent meneer nog even een trap na. Is dit toegestaan? als ik zo kijk zie ik geen directe aanleiding. Natuurlijk schreeuwt meneer wat extra, maargoed. Daar wordt een agent voor opgeleid toch?
Denk dat de agent dat doet omdat je op ongeveer 4:54 ziet dat de verdachte een trap probeert uit te delen aan diezelfde agent. Hij pakt het been van de verdachte en deelt daarna een trap uit op het moment dat ze hem in de auto proberen te krijgen.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #6535 Gepost op: 27 oktober 2015, 17:20:32
Citaat van: SjoerdvR link=msg=1380681 date=1445961450
Nu ben ik een leek, maar op het einde van de aanhouding, als meneer in de auto wordt gezet, geeft de agent meneer nog even een trap na. Is dit toegestaan? als ik zo kijk zie ik geen directe aanleiding. Natuurlijk schreeuwt meneer wat extra, maargoed. Daar wordt een agent voor opgeleid toch?

Mijn inziens was dit een tekkel om hem de auto in te krijgen?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #6536 Gepost op: 27 oktober 2015, 17:34:23
Zoals ik het zie wil meneer de auto niet in. Je ziet dat ze zijn rug buigen om hem achterwaarts in de auto te plaatsen. Je ziet ook dat hij zich groot maakt en zijn rug recht maakt. Ik kan niet zien waar de trap geplaatst is maar het kan zijn standbeen weggeschopt wordt waardoor hij automatisch in elkaar duikt (natuurlijke reactie + eventueel verlies van balans) en daardoor er net even tijd is om hem in de auto te plaatsen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #6537 Gepost op: 27 oktober 2015, 17:44:30
De verdachte trapt de desbetreffende agent eerst. Als je goed kijkt zie je de verdachte een trappende beweging maken richting de agent die hier opvolgend een trap teruggeeft. De verdachte trapt met zijn linker been richting de schaamstreek van de agent, deze pakt vervolgens de voet waarna een harde trap op de verdachte zijn rechterbeen word gegeven. Hierdoor krijgen de andere collega's de verdachte in de Touran.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


Keltic

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 39
Reactie #6538 Gepost op: 27 oktober 2015, 20:46:35

Het is een groep agenten die elke thuiswedstrijd van Vitesse op de Zuidtribune staan. Op Zuid staat altijd de harde kern. De agenten kennen de supporters en vice versa.

Klopt niet helemaal. De groep supporterbegeleiders van de politie laten zich niet veel zien op Zuid. Vanzelfsprekend wel bij escalatie en strafbare feiten. Of om bepaalde individuen even uit de anonimiteit te halen. 😉
Verder zie ik in het bewuste filmpje AE optreden in combinatie met de supportersbegeleiders. Ik neem aan dat hier bewust voor gekozen is die dag. Die gele armbanden worden omgedaan bij escalaties zodat er makkelijker onderlinge herkenning plaatsvindt. Dit wordt pas op commando van de coördinator gedaan.


Napoleon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #6539 Gepost op: 31 oktober 2015, 17:26:26
Politie Limburg-Zuid Promotiefilm uit de jaren 90
https://www.youtube.com/watch?v=FkTjSJ3meDI
Van Verd Gj