Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1990410 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

daniel

  • Student IVK
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #6750 Gepost op: 3 maart 2016, 14:45:20
Citaat van: jasir link=msg=1410213 date=1456983303
Het wordt steeds mooier. http://www.dumpert.nl/mediabase/6639429/7b5e08b8/politie_op_bezoek_in_mah_bh_rata.html

Haha bullshit radar :D

Hoorde ik nu goed dat de Nederlandse kentekenplaten in het voertuig liggen?
Dat zou nooit kunnen als die geëxporteerd is aangezien deze ingeleverd moeten worden.

Toch leuk dat je denkt zo de politie te slim af te zijn. Totdat ze de volgende dag weer voor de deur te staan om het voertuig in beslag te nemen i.v.m. het voeren van valse kentekenplaten of iets anders leuks. Vast wel wat op te verzinnen!


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #6751 Gepost op: 3 maart 2016, 18:48:13
Citaat van: jasir link=msg=1410213 date=1456983303
Het wordt steeds mooier. http://www.dumpert.nl/mediabase/6639429/7b5e08b8/politie_op_bezoek_in_mah_bh_rata.html
Wat is dit in godsnaam allemaal voor een prietpraat?


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #6752 Gepost op: 3 maart 2016, 19:00:35
Die reactie van beide collega's op 1:05 min is het mooiste moment van dit filmpje. Doet me denken aan de "Soevereine mensen". Meer van dit: https://www.youtube.com/channel/UC5Mkd76M5VQejyJh0UTIQrw
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #6753 Gepost op: 3 maart 2016, 19:03:59


daniel

  • Student IVK
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #6754 Gepost op: 3 maart 2016, 22:47:51
Citaat van: FP924 link=msg=1410439 date=1457028239
Nog 2 filmpjes van staandehoudingen van die koekwaus:
De vrijstaat Wonderland ;D... Laat dit eerste filmpje van 19 november 2015 zijn, een kleine maand later is hun vrijstaat door de "Nederlandse" politie ontruimd  98uiye.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #6755 Gepost op: 4 maart 2016, 11:02:30
De staandehouding op de Grevelingendam is al oud hoor, kijk maar naar het uniform (oude bike tenue).
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #6756 Gepost op: 4 maart 2016, 17:28:05
Citaat van: 0501 link=msg=1410437 date=1457028035
Die reactie van beide collega's op 1:05 min is het mooiste moment van dit filmpje. Doet me denken aan de "Soevereine mensen". Meer van dit: http://www.youtube.com/channel/UC5Mkd76M5VQejyJh0UTIQrw
Ik heb nog eens wat filmpjes zitten kijken op dat kanaal. Vind het allemaal vaag maar zoals ze het doen voorkomen hebben ze niets te maken met de wetten in Nederland en hebben ze hun eigen wetten.
Ze willen niks te maken hebben met "Nederland BV" zoals ze het zelf noemen, maar vernam in een video wel dat ze een uitkering krijgen? (In video's hadden ze het over het UWV en in een andere video "dat kan ik niet betalen van mijn uitkering").
M.a.w. deurwaarders wegsturen, want 'ik wens geen deel uit te maken van het Nederlandse systeem', maar wel een uitkering vangen van datzelfde systeem? Maar net hoe het uit komt lijkt het, ik kan dat niet echt serieus nemen

Vraag me nu wel af in hoeverre deze personen nou echt zo onschendbaar zijn als dat ze denken.
Iemand vanuit de blauwe tak toevallig ervaring mee? (Er zijn ondertussen 'enkele duizenden' soevereinen las ik ergens, dus wie weet)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #6757 Gepost op: 4 maart 2016, 17:30:43
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar in principe is de wet geldig voor iedereen die in Nederland verblijft. Zo maar jezelf soeverein verklaren en vinden dat voor jou andere regels gelden kan niet. Dit zijn gewoon huichelaars die aan de ene kant wel de rechten willen hebben (uitkering, dak etc) maar vooral niet aan de plichten (werken, betalen voor je dak etc) willen voldoen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


daniel

  • Student IVK
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #6758 Gepost op: 4 maart 2016, 23:35:36
Misschien gek gedacht maar als ze zichzelf zien als burger van een ander "land", "staat" of hoe je het maar wilt noemen. Prima.

Maar mag ik uw paspoort en visum zien?

Misschien dat ze een zelf in elkaar geknutseld document als zijnde en paspoort laat zien, maar op dat visum gaan ze sowieso nat.

Je moet niet krijgen dat mensen situaties gaan opzoeken waar dienders geen raad mee weten zodat je vervolgens eraf komt met een waarschuwing (c.q. dit beloond). Ik snap wel dat als je voor zoiets staat je er misschien niet direct een paraat antwoord op kunt geven, maar ik zou zeggen neem de zaak in onderzoek en nooit waarschuwen.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #6759 Gepost op: 5 maart 2016, 10:15:01

Vraag me nu wel af in hoeverre deze personen nou echt zo onschendbaar zijn als dat ze denken.

Juridisch gezien is er volgens mij geen enkele reden waarom deze mensen onschendbaar zouden zijn.
Sterker nog, in de praktijk worden ze gewoon gedaagd door schuldeisers en in het ongelijk gesteld door rechters, gaan deurwaarders over tot ontruiming/beslag, krijgen ze boetes, etc...

Daar zijn ettelijke voorbeelden en ook een paar gerechtelijke uitspraken van.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten