Wederom mis ik de zwar(t)e tactische vesten.... ''Verplicht'' de bij de BTGV Procedure. Kan iemand mij vertellen hoe het onderwijs inmiddels in Amsterdam is voor wat betreft de tactische vesten? En of alle voertuigen er mee uitgerust zijn ?
Voor wat betreft het onderwijs, geen idee. Alle voertuigen zijn er mee uitgerust. Maar men blijft maar bij de gedachte dat ze niet nodig zijn. Ik blijf het maar uitleggen maar blijkbaar snapt men het niet....
Ik heb afgelopen weken 2 keer IBT gehad vlak achter elkaar en aan 4 docenten de vraag gesteld over de zwarte tactische vesten. 4 keer hetzelfde antwoord:
"De op de man verstrekte vesten zijn voor wat betreft de bescherming tegen munitie op hetzelfde niveau als de zwarte tactische vesten. De enigste overweging om de zwarte vesten te gebruiken zou zijn de extra plaat aan de onderzijde, maar deze zit er vaak al niet meer bij in Amsterdam. De vesten over elkaar aan trekken heeft absoluut geen meerwaarde en beperkt alleen in de bewegingsvrijheid. Het op de man verstrekte vest heeft in ieder geval de voorkeur, omdat deze zeker de goede maat heeft en je dit bij de tactische vesten nog maar moet afvragen."