Ja sorry, LEO is Law Enforcement Officer.
Over het algemeen zou ik liever als agent in de USA werken dan in Nederland qua salaris. Maar het verschilt heel erg per gebied, in de omgeving van New York heb je zelfs een county waar 1 van de best verdienende agenten zitten van het land ( top salaris als Sergeant 140.000 dollar). Als je natuurlijk in Texas woont waar de ''cost of living'' zeer laag is kan je zeer goed rondkomen. In San Fransisco bijvoorbeeld krijg je een zeer hoog startsalaris ( Rond de 80000 dollar ) maar daar kan je amper een appartement van kopen daar. Terwijl als je zoveel zou verdienen in Texas o.i.d. je in een mooie villa zou wonen. Tel daarbij op dat je als agent daar vaak na 20 jaar al recht heb op vol pensioen zou ik mij daar veel eerder vestigen dan hier ( Ook een van de redenen dat ik hier ben afgehaakt tijdens de selectieprocedure), ook de doorgroei mogelijkheden daar zijn een stuk beter. Je kan bijvoorbeeld altijd naar de ''Federals'' gaan , met andere woorden voor de FBI gaan werken. Daar zul je al een stuk meer verdienen.
9 Maanden is inderdaad kort maar je moet niet vergeten dat je daar met een stuk minder regeltjes en adminstratief werk te maken hebt dan hier. In sommige staten is de FTO (praktijk )periode overigens langer.