Dit is gewoon weer zo'n geval van ik heb groenlicht dus ik plank hem lekker de kruising over zonder te kijken.
Alexander vergeet ook vooral de voetgangers niet die dankzij hun GSM en dergelijke ook geen aandacht meer hebben
voor het overige verkeer.
Heb al genoeg bijna aanrijdingen gezien omdat men druk met de GSM bezig is en oversteekt zonder ook maar op of om te kijken
en dan is het te danken aan de andere weggebruiker dat de persoon in kwestie niet aangereden wordt.
Het is inderdaad een kwestie van tijd maar de tijd zal het leren. Misschien moet er maar eens een wet komen als men het zelf niet kan.
Artikel ?? Verbod op oordopjes
1. Het is verboden om als voetganger met oordopjes in je in het verkeer te begeven.
2. Het is verboden om als fietser met oordopjes in je in het verkeer te begeven.
3. Het is verboden om als snor- of bromfietser met oordopjes in je in het verkeer te begeven.
Wat betreft fietsers en voetgangers met GSM in de hand kant dit gewoon aan het bestaande wetsartikel worden toegevoegd.
Hooguit zou je voor voetgangers erin moeten zetten dat dit geldt ten tijde van het willen oversteken van de straat.
Ohja dan krijg je dat iedereen zijn telefoons en mp3 spelers op speaker functue zet. Nee, dit soort oordopjes moeten gewoon verboden worden:
, veel verlies van geluid dus daardoor staan ze hard. Daarentegen bij dit soort dopjes:
staat het speakertje veel dichter bij het trommelvlies, minder verlies daardoor en daardoor hoeven ze minder hard gezet te worden. Ik fiets altijd met laatste soort oordopjes en mits je ze op een normaal niveau houdt hoor je alles om je heen!