Advocaat dj The Flexican: ‘Aangifte tegen politie na aanval’EINDHOVEN - Dj The Flexican doet aangifte tegen de politie na het buitensporige geweld bij zijn arrestatie, zaterdagavond. De 28-jarige Amsterdammer werd opgepakt na het dancefeest Sneakerz in Eindhoven. Volgens zijn advocaat Yehudi Moszkowicz ging dat niet bepaald zachtzinnig. “De politie reageerde gelijk verbaal en fysiek,” zo zei hij maandag tegen Omroep Brabant.
De lezingen over het voorval lopen uiteen. Dj The Flexican, zijn echte naam is Thomás Goethals, liep na zijn optreden op het festival door de Eindhovense binnenstad naar de parkeergarage. Op dat moment probeerde twee politiewagens zich een weg te banen door de drukke binnenstad op weg naar een melding. “Zonder zwaailichten of sirenes”, aldus Moszkowicz. De dj beweert dat de politieauto over zijn voet is gereden.
De politie zegt dat de man bij het passeren tegen de politieauto heeft geslagen. Moszkowicz: “Als er over mijn voet wordt gereden, zou ik ook kwaad worden en misschien wel een tik tegen het autoraam geven. De politie trad gelijk fysiek op, zonder eerst hulp te verlenen."
Met de dood bedreigd
Op internet circuleert een filmpje over de aanhouding. "Voordat de opnames begonnen, had mijn cliënt al drie of vier klappen met een wapenstok gekregen.” De politie zegt dat de agenten met de dood zijn bedreigd door de Amsterdammer en zou hij zich fel hebben verzet bij zijn aanhouding. Volgens Moszkowicz verschillen beide partijen daarover van mening.
Blauw oog en schaafwonden
Volgens de advocaat heeft de dj een blauw oog en verschillende schaafwonden aan het incident overgehouden. Ook is zijn enkel gekneusd. Een arts onderzoekt maandag of hij mogelijk ook een hersenschudding heeft opgelopen. Zelf wil Flexican niet reageren tegenover Omroep Brabant. Aan 3FM-dj Giel Beelen liet hij maandagmorgen weten: "Ik ben nog een beetje aan het bijkomen. Ik heb vooral pijn aan mijn hoofd en rechterenkel."
De man en zijn advocaat doen maandag aangifte bij het Openbaar Ministerie. “Dat hebben we besloten nadat we verschillende getuigenverklaringen hebben vergeleken met de verklaring van mijn cliënt.” De politie wil geen reactie geven.
Bron:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/1782461033/Advocaat+dj+The+Flexican+%E2%80%98Aangifte+tegen+politie+na+aanval%E2%80%99+.aspx