Telegraaf pikt maar een stukje uit de film en maak daar sensatie-nieuws van.
En ook het complete filmpje geeft wederom geen compleet beeld van de aanleiding.
Aanhouding van lastige verdachte die al gepepperd is en blijkbaar een collega vastheeft. Andere collega's er bovenop en nog is deze kerel beresterk met heftig verzet. Collega roept duidelijk dat de verdachte hem nog vast heeft en klinkt pijnlijk. Daarop wordt er geslagen. Direct commentaar vanuit het publiek die totaal niet weet wat er aan exact de hand is. Overigens zijn er meerdere aanhoudings- en vechttechnieken maar die zie ik alleen terug bij een aanhoudingseenheid ME maar nooit op bij de gewone diender. Of heb ik het mis?Dat verbaast me wel. Bijvoorbeeld, trek je handschoenen aan en schuif je vingers maar onder zijn neusbotje en trek maar achterover.
Als de agent uiteindelijk los is krijgt de omstander te maken met deze agent vol adrealine. Lekker eigenwijs blijven doen en niet luisteren. Uiteindelijk belediging en aanhouding. Handige actie van deze agent om direct de camera te slaan? Of toch een menselijke reactie want politiemensen zijn ook gewoon mensen hoe professioneel ze ook mogen zijn. Dat vergeten we weleens volgens mij.