Ik zat er op te wachten tot dit filmpje voorbij kwam, naar mijn inzicht goed gehandeld van de agenten. Er lijkt niet zoveel aan de hand, maar als je het filmpje afspeelt zie je dat vd echt een tijdbommetje is. Een goed gesprek is niet mogelijk!
Voor hetzelfde geldt botviert hij zijn woede op iemand anders, dat risico wil je niet lopen. Er zijn genoeg mogelijkheden om tot aanhouding over te gaan, voornamelijk op basis van de APV:
- Verstoren van de openbare orde,
- overlast (schreeuwen/gillen op straat),
- De veiligheid/orde/rust verstoren door zodanig geluid voort te brengen dat anderen daarvan hinder ondervinden,
- op of aan de weg onnodig opdringen of door uitdagend gedrag aanleiding geven tot wanordelijkheden (APV),
Ik noem maar even wat in me opkomt, ook het meeneemen ter beoordeling behoort tot de mogelijkheden. Deze koekebakker lijkt me niet helemaal 100% namelijk.
@Frank, art. 184 gaat hem niet worden. Er is geen bevel of vordering gegeven. 180 is misschien ook lastig, waar verzet hij zich precies tegen namelijk? Ik denk dat je dan eerder richting bedreiging moet, denk dat je dat (gezien zijn gedrag) wel hard kunt maken!