Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 2010406 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #3310 Gepost op: 30 november 2012, 19:33:56
Twee filmpjes van de ontruimingen van het vluchtelingenkamp aan de Notweg. Mooi professioneel optreden. Rustig, beheerst en duidelijk.  O0
een voor een worden de demonstranten afgevoerd bij de ontruimen van de vluchtenlingen tentenkamp
Vluchtelingenkamp ontruiming:Weer politiegeweld verorderd door burgemeester
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #3311 Gepost op: 30 november 2012, 19:56:28
Inderdaad zeer netjes opgetreden. Wel een hoop geschreeuw en au geroep maar daar was geen reden voor.
Dikke pluim voor blauw.  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #3312 Gepost op: 30 november 2012, 20:17:05
Vindt dat de politie nog zacht optreed tegen dat simpel in mijn ogen hersenloze volk.
Had er geen bezwaar tegen gemaakt als men de lange lat had ingezet.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #3313 Gepost op: 30 november 2012, 20:18:35
Vindt dat de politie nog zacht optreed tegen dat simpel in mijn ogen hersenloze volk.

Ik denk niet dat het beoogde resultaat daarmee bereikt zou worden.  ;)
Nu is er meer begrip voor de aktie.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

Martijn95

• Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
Reactie #3314 Gepost op: 30 november 2012, 20:32:19
Inderdaad een zeer nette ontruiming.

@Enrico1972: De demonstranten gedragen zich allesbehalve gewelddadig, ze werken enigszins wel tegen maar dat is geen reden om dan meteen de lange lat erbij te pakken.

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #3315 Gepost op: 30 november 2012, 20:36:37
Dat is wel zo maar ik word zo scheit ziek van dat softe gedoe. Gewoon luisteren en anders helpen wij je een handje.
Goed schiks of kwaad schiks dat maakt me geen moer uit.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #3316 Gepost op: 30 november 2012, 20:40:41
Twee filmpjes van de ontruimingen van het vluchtelingenkamp aan de Notweg. Mooi professioneel optreden. Rustig, beheerst en duidelijk.  O0
een voor een worden de demonstranten afgevoerd bij de ontruimen van de vluchtenlingen tentenkamp
Vluchtelingenkamp ontruiming:Weer politiegeweld verorderd door burgemeester
Het lijkt wel alsof afdeling IBT hier optreedt, zulke nette technieken worden hier gebruikt O0

Dat is wel zo maar ik word zo scheit ziek van dat softe gedoe. Gewoon luisteren en anders helpen wij je een handje.
Het feit dat men demonstreert getuigt in mijn ogen juist van het tegenovergestelde van hersenloos... Laat een demonstrant vooral in zijn of haar waarde. Dat het op een bepaald moment of plaats even niet mag of kan, da's wat anders en die consequenties zullen ze moeten accepteren, maar om dat dan met geweld te beantwoorden. Da's pas hersenloos!

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #3317 Gepost op: 30 november 2012, 23:16:08
En daarom ben je dus (gelukkig?) geen collega van ons. Er zijn regels die we volgen bij ons optreden, het toegepaste geweld moet proportioneel zijn. Gewoon meppen met een lange wapenstok is dat uiteraard niet. Helaas is het nooit goed, jammer dat zo'n prachtig net politieoptreden meteen met zulke onnozole "kritiek" bestraft moet worden....  :-X
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #3318 Gepost op: 1 december 2012, 00:03:20
Daar heb ik ook geen enkel probleem mee RED.  ;D
Echter ga ik er van uit dat er genoeg gewaarschuwd is en op een gegeven moment is het in mijn ogen gewoon genoeg geweest.
Ben al een aantal jaar van mening dat de politie veel harder mag en moet optreden.

TheBeast

• Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • BHV
Reactie #3319 Gepost op: 1 december 2012, 00:08:51
Prima optreden, nergens voor nodig om 'geweld' te gebruiken.  Lui zijn lastig maar niet gewelddadig.

Moet zeggen dat ik beetje geschokt bent van de mensen die zeggen, sla er met de lange lat op....  Ik snap dat niet.

En veranderd hierin dan?  Op deze manier wordt iedereen netjes afgevoerd. Ga je met een lange lat slaan dan heb je kans dat dit gaat escaleren.
Of is dat dan juist de bedoeling?