Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media

Auteur Topic: Inzetvideo's van de politie op YouTube en andere media  (gelezen 1993204 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3690 Gepost op: 20 februari 2013, 12:44:40
Tsja en bij ons kan dat dus niet, wij zouden 'buiten' met hem staan te praten zonder ook maar een handboei om zn polsjes te doen. Hij is niet aangehouden en het transport vangt nog niet aan.

Die nekklem is leuk, maar zoals ik het inschat is die 'verdachte' een beresterke vent, hij slingert met beide collega's alsof het poppen zijn en ook na de assistentie duurt het met 6 man enkele minuten voordat ze hem geboeid hebben.
Een nekklem had hier weinig effect gehad, ik denk dat die collega dan zelf al gestrekt had gelegen. Wellicht was de meest handige optie hier om gewoon de boeien los te laten, gevolgd door het trekken vuurwapen - wat conform onze ambtsinstructie in dit geval rechtmatig zou zijn geweest.

Nadat hij inslaat op de collega wordt hij verdacht van een VH feit namelijk mishandeling met (zwaar)lichamelijk letsel en tegen een ambtenaar in functie (304) en een ernstige aantasting van de lichamelijke integriteit. Hij probeert zich bovendien aan de aanhouding te onttrekken.
De vraag is alleen even in hoeverre de verdachte bekend is bij hun....

Overigens is het makkelijk roepen vanaf de zijkant, ik denk dat je op dat moment vol adrenaline zit en doet wat er in je opkomt. Gelukkig is er redelijk snel assistentie, in een buitengebied had je dit toch echt anders moeten oplossen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3691 Gepost op: 20 februari 2013, 12:45:32
Je ziet wel dat de agent een paar keer wil slaan, maar doet het toch niet.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #3692 Gepost op: 20 februari 2013, 14:53:44
De discussie aangaande wel of geen vuurwapens afgesplitst naar het volgende topic


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #3693 Gepost op: 20 februari 2013, 18:44:45
(off topic) het valt me wel op dat de Britse politie bijna geen spullen aan hun koppel hebben hangen. Alles zit aan en in dat tactische vest.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3694 Gepost op: 21 februari 2013, 00:20:52
Tsja, of de nekklem wel of niet gewerkt zou hebben... Ik denk het wel, als je weet hoe het moet dan gaat het licht vanzelf uit  998765
Ik heb me al meerdere malen verbaasd over de IBT-vaardigheden van de Engelse collega's. Er wordt niet geslagen, niet getrapt helemaal niets. Totaal geen pogingen om de collega te ontzetten. Beetje met CS sprayen en als dat niet werkt is het over...

Mede omdat zij geen vuurwapen hebben zou je toch (mogen) verwachten dat de IBT-vaardigheden een hoger niveau hebben dan hier in Nederland :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #3695 Gepost op: 21 februari 2013, 12:11:36
Ik snap zelf niet dat de collega's geen pepperspray en wapenstok hadden gebruikt om ze onder controle te houden?
That's just the way it is.


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #3696 Gepost op: 21 februari 2013, 12:18:47
In zulke situaties zijn die automatische door-lock sleutels heel handig...
That's just the way it is.


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #3697 Gepost op: 22 februari 2013, 00:03:56
http://www.youtube.com/watch?v=ZmYGYCsxsV4
user: EstonianPoliceVideos

Een 15-jarige jongen zonder rijbewijs weigert te stoppen voor de politie in Estland. De politieagent (die volgens mij solo is) schiet op 0.50 vanuit zijn rijdende auto... Iets te veel GTA gespeelt misschien..?  98uiye

Edit: Ook in andere achtervolgingen wordt er tijdens het rijden geschoten... Standard Procedure in Estland misschien?
http://www.youtube.com/watch?v=4Oa5yB_5AF4
Schoten gelost op 1.06

http://www.youtube.com/watch?v=vzK5nk9a0s8
Schoten gelost op 0.03


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #3698 Gepost op: 22 februari 2013, 08:05:05
Gelukkig krijgen ze enige hulp van portiers.
Man Mauled in Luton - Traffic Cops
David King

Het is inderdaad een lastige situatie met al die kansloze alcoholisten die elkaar helpen. Ik had trouwens die honden nooit direct meegenomen. Eerst het verhaal duidelijk krijgen met de vermoedelijke verdachte, dat afhandelen en dan komen die honden later wel als er meer collega's at the scene zijn. Nu zijn ze continue bezig met de honden.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3699 Gepost op: 22 februari 2013, 08:27:06
Ik ben geen stads persoon, geboren en getogen op het mooie platteland. Maar ik kan zeker wel de drukte begrijpen. Zover ik het kan zien is dit een stier (zie namelijk geen uiers, maar daarbij kan ik het mis hebben) en die kunnen nog al eens aardig door het dolle gaan. Daarbij weegt zo'n beesje toch een flink gewicht dat je die niet tegen over je wilt hebben. Tel daarbij nog eens op dat het in de buurt is van een paar drukke wegen, daar word je al met al niet heel happy van. Wat ik me wel afvraag is of de jachtopziender/boswachter die je zie lopen nu geschoten heeft of dat een agent geprobeerd heeft op het rund te schieten. Dat laatste is nu niet bepaald slim zeker niet als er iemand met een jachtgeweer in de buurt is. 9mm doet het toch een stuk slechter dan een jachtpatroon.
Juist in dit soort situaties is een komplete jacht met gebruik making van OGS volledig uit den boze. De flitsers en het geluid van de sirene dragen niet bij aan het overmeesteren van die stier, erger het zal de boel alleen maar doen escaleren die beesten worden daar kompleet dol door. Die jachtopziener die er bij loopt had dat ook kunnen zien.
Die had direct in moeten grijpen, en het gebruik van OGS moeten verbieden. Rust en kalmte is het enige wat werkt in dit soort situaies.