Hmmz... Beetje rommelig om te zien.
Dat wapen werkt opzich wel. Een AE achtige eenheid die verdachten pakt en afvoerd is ook wel makkelijk.
Kent men in de USA ook een ME zoals wij dat hebben? Wat ik hier zie lijkt wat tussen platte pet en ME in te zitten.
(Los van het feit dat De Politie in de VS in werkelijkheid bestaat uit honderden verschillende korpsen met eigen bevoegdheid, materiaal, tactieken, etc)
Grotere politiekorpsen, zoals die van LA, hebben vaak wel de uitrusting en ook de organisatie. Veel kleinere korpsen niet.
Maar zeker bij onverwachte onrust,zoals hier, zal men vooral agenten inzetten die al op straat zijn. Met riotgear die men in het dienst voertuig heeft. Eventueel aangevuld met personeel dat op de diverse bureaus werkzaam is.
Het optrommelen en inzetten van agenten en/of eenheden in volledige riotgear, duurt relatief lang, ook gezien de afstanden en uitgestrektheid van veel steden.
Ik vind het ook opvallend dat ze met de wapenstok alleen maar een poke geven. Geen slag. Ze hebben de wapenstok ook constant in die houding vast. Zou je hier niet mee weg komen.
Qua wapenstok weet ik alleen maar dat de manier van vast houden ook dient om afstand te creëren tussen de agent en het publiek. Desnoods door te duwen met de arm met wapenstok. En vanuit die houding is een "poke" , met deze wapenstok, makkelijker dan een slag.