Die reactie van beide collega's op 1:05 min is het mooiste moment van dit filmpje. Doet me denken aan de "Soevereine mensen". Meer van dit: http://www.youtube.com/channel/UC5Mkd76M5VQejyJh0UTIQrw
Ik heb nog eens wat filmpjes zitten kijken op dat kanaal. Vind het allemaal vaag maar zoals ze het doen voorkomen hebben ze niets te maken met de wetten in Nederland en hebben ze hun eigen wetten.
Ze willen niks te maken hebben met "Nederland BV" zoals ze het zelf noemen, maar vernam in een video wel dat ze een uitkering krijgen? (In video's hadden ze het over het UWV en in een andere video "dat kan ik niet betalen van mijn uitkering").
M.a.w. deurwaarders wegsturen, want 'ik wens geen deel uit te maken van het Nederlandse systeem', maar wel een uitkering vangen van datzelfde systeem? Maar net hoe het uit komt lijkt het, ik kan dat niet echt serieus nemen
Vraag me nu wel af in hoeverre deze personen nou echt zo onschendbaar zijn als dat ze denken.
Iemand vanuit de blauwe tak toevallig ervaring mee? (Er zijn ondertussen 'enkele duizenden' soevereinen las ik ergens, dus wie weet)