Kom op zeg mensen ik ben zelf 7 jaar beroeps geweest,en geloof me als er een incident met grip 4 is dan is er info genoeg
en mocht het echt raak zijn (schade voor volksgezondheid) dan is er een extra nos journaal !
dus ........
Er is geen reet aan de hand , en de GRIEP 4
Is ver overdreven ik denk dat ze daar en commandant met een grip syndroom hebben haha
Misschien zou je een klein beetje normaal kunnen reageren?
Als je naar de tijdstippen kijkt is het allemaal nog erg vers. En dan is er voor de media normaal gesproken nog erg weinig informatie beschikbaar.
Als er snel opgeschaald wordt naar GRIP 4 (en dat heeft als oorzaak dat er in meerdere gemeenten een beleidsteam operationeel moet worden) dan duurt het nog steeds een tijd voordat "alles draait" en er bijvoorbeeld gerichte voorlichting gaat plaatsvinden.
Een zeer grote stroomstoring (bij extreme weersomstandigheden) die meerdere gemeenten treft en langer kan gaan duren, zou op zich al een motivatie kunnen zijn om op te schalen naar GRIP 4.
Kortom : laten we het a.u.b. bij de feiten houden en niet "zelf invullen" dat er niets aan de hand is, of dat de meest verschrikkelijke rampen plaats hebben gevonden!
groeten,
René de Caluwé