Persoon ligt dagen dood in verzorgingstehuis - Bussum 22-07-'06

Auteur Topic: Persoon ligt dagen dood in verzorgingstehuis - Bussum 22-07-'06  (gelezen 6628 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Foto Miché

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 330
  • Foto Miché
    • Foto Miché   Brandweer fotografie 112 fotografie Persfotografie
www.112actueel.nl

Persoon ligt dagen dood in verzorgings tehuis
Bussum - 22-07-2006
vandaag kwam er een melding ass politie
bleek te gaan om een dood persoon die mogelijk al een dagen/week in de kamer lag
de politie en de lijkschouwer zijn met perslucht van de brandweer
zeer uitzonderlijk naar binnen gegaan
veder heb ik ook geen info kunnen krijgen


22/07/2006 07:11 PM
Pr 3 WARANDA VERZ FLAT DE GOOISE MEZENLAAN 19 c20 BUSSUM TS635 Ass. politie,
BvD op de hoogte.



twitter : @fotomiche , @regio14nl


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #1 Gepost op: 24 juli 2006, 14:39:01
dat moet gewoon niet kunnen gebeuren!!! thuis oke.. maar in een verzorgingstehuis...


Wilma

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 24 juli 2006, 16:23:07
:'(  daarom kiezen dus steeds meer mensen voor thuiszorg, weet je zeker dat er regelmatig iemand langs komt.
Maar ik vind het een vreemde zaak dit moet niet kunnen in Nederland en al helemaal niet in een verzorgingshuis. Waar was het personeel, miste niemand die gene. En wat zal het hebben gestonken.
We zullen het maar op de bezuinigingen houden en personeelstekort.


Michelle1983

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 24 juli 2006, 16:38:59
Enkele weken geleden ook al zoiets in Oosterhout, maar dat schijnt vooral te maken te hebben gehad met het feit dat de betreffende persoon zo veel mogelijk alleen op kamer wilde zijn ... voor ik ga roepen dat hier iets fout zat, wacht ik maar even tot de vervolgberichten.


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #4 Gepost op: 24 juli 2006, 16:50:32
maar als ze met ademlucht van brandweer naar binnen moesten gaan dan moet het heel erg stinken lijkt mij?? dat moet je toch merken


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #5 Gepost op: 24 juli 2006, 21:07:32
maar als ze met ademlucht van brandweer naar binnen moesten gaan dan moet het heel erg stinken lijkt mij?? dat moet je toch merken

Wij hebben een aantal jaren geleden een flatbewoner gehad die 5 dagen in zijn huis gelegen moet hebben,in een ontzettend warme week in mei.
Die flat had een inpandige galerij,dus geen ventilatie,maar toch werd het pas ontdekt toen de stank onder de deur door kwam,en dat was dus na een dag of vijf.

Dus je merkt het niet altijd eerder.
  Ta


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #6 Gepost op: 25 juli 2006, 09:56:52
Zoals uitgebreid in de media uitgelegd wilde de betrokken persoon geen bemoeienis van het personeel en de overige bewoners tijdens zijn verblijf in het betreffende verzorgingshuis.
Deze wens van de (wilsbekwame) bewoner dient m.i. gerespecteerd te worden en dat is hier ook gebeurd.
Verder niet iets om dramatisch over te doen denk ik (als iemand dat al deed) ?
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #7 Gepost op: 25 juli 2006, 10:02:09
Er is hier sprake van verantwoordelijkheid van beide kanten. Als ik in dat verzorgingshuis zou werken dan wilde ik wel weten hoe het met "mijn" bewoners was. Ook al stelden ze er geen prijs op dat er bemoeienis was.
Als een bewoner in dat verzorgingshuis woont dan heeft dat verzorgingshuis een zorg plicht...ook al is dat alleen maar kijken of hij nog leeft. Dus minimaal 1x in elke dienst even je gezicht laten zien..zou niet verkeerd geweest zijn.


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #8 Gepost op: 25 juli 2006, 10:10:18
Er is hier sprake van verantwoordelijkheid van beide kanten. Als ik in dat verzorgingshuis zou werken dan wilde ik wel weten hoe het met "mijn" bewoners was. Ook al stelden ze er geen prijs op dat er bemoeienis was.
Als een bewoner in dat verzorgingshuis woont dan heeft dat verzorgingshuis een zorg plicht...ook al is dat alleen maar kijken of hij nog leeft. Dus minimaal 1x in elke dienst even je gezicht laten zien..zou niet verkeerd geweest zijn.



In het kader van de privacy en de WGBO heeft de patient het recht ook dit te weigeren.
De zorg mag in dat geval niet opgedrongen worden.
Ik denk dat er welbeschouwd ook niemand enig nadeel heeft ondervonden van de keuze van de bewoner.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #9 Gepost op: 25 juli 2006, 10:20:42
In het kader van de privacy en de WGBO heeft de patient het recht ook dit te weigeren.
De zorg mag in dat geval niet opgedrongen worden.
Ik denk dat er welbeschouwd ook niemand enig nadeel heeft ondervonden van de keuze van de bewoner.


In dezelfde WGBO staan regels waaraan de bewoner zich moet houden en er zijn regels gebonden aan het verzorgingshuis. En als de bewoner dit niet wil dan is hij niet op de plaats in dat verzorgingshuis en mag het verzorgingshuis de zorg weigeren. In dat geval dient (zwart-wit gezien) de bewoner het verzorgingshuis te verlaten.