5 augustus: International Search and Rescue Event @ Katwijk aan Zee

Auteur Topic: 5 augustus: International Search and Rescue Event @ Katwijk aan Zee  (gelezen 1397 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Colin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 947
Op zaterdag 5 augustus wordt in Katwijk aan Zee een grote internationale reddingsdemonstratie gehouden georganiseerd door de Katwijkse Reddingsbrigade met heli's uit Amerika, België, Duitsland en Nederland. Ook zullen de knrm en de krb diverse demo's geven en 's ochtends wordt een verkeersongeval in scene gezet. Voor meer info en programma zie: www.krb.nl ;)


Groeten, Colin


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Jep ik ben erbij!  ;)
Nurse powerrrrr


Wilma

  • Gast
Ik heb vroeger vaak genoeg met deze jaarlijkse reddingsdemonstratie meegedaan. Eerst als strandwacht en later ook als EHBOer. Altijd een leuk evenement, maar het schijnt dit jaar groter te zijn. Als strandwacht liet je dan zien hoe je mensen uit zee redde en het zwinafzoeken. Met de EHBO kregen we de opdracht de drenkelingen van de redders over te nemen. Bij mijn laatste demonstratie mocht ik bijna in de helicopter mee om een slachtoffer op te halen van de reddingsboot. Maar helaas was ik net zwanger en vonden ze het een te groot risico.
Ik raad iedereen wel aan om een pedaalemmerzak mee te nemen die kan je over je hoofd heen trekken als de helicopters op het strand landen en opstijgen. Dit i.v.m. het stuiven.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Ik raad iedereen wel aan om een pedaalemmerzak mee te nemen die kan je over je hoofd heen trekken als de helicopters op het strand landen en opstijgen. Dit i.v.m. het stuiven.

Ik hou mijn fototoestel wel voor mijn gezicht. Ik zou die shot met als die pedaalemmerzakjes over het hoofd niet willen missen.  ;D


Aart Rietveld

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
Reactie #4 Gepost op: 5 augustus 2006, 22:49:18
Foto's van het gebeuren zijn te zien op http://www.vlok.net/component/option,com_wrapper/Itemid,305/.

Wel jammer dat o.a. de Amerikaanse Sikorsky niet kon komen wegens verplichtingen elder.


Wilma

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 5 augustus 2006, 23:35:28
niet alleen die Amerikaan moest ineens weg ( naar Libanon) maar ook de Duitsers hadden geen personeel voor de heli. Hierdoor dus ook geen Duitse Helicopter. Verders was de Lynx wel aanwezig maar mocht niet vliegen vanwege een barst in zijn ruit.
Jammer maar voor de rest was het een leuke demo.