Mogen hulpverleningsdiensten OGS gebruiken tijdens (afscheids)feestjes en demonstratie's?

Auteur Topic: Mogen hulpverleningsdiensten OGS gebruiken tijdens (afscheids)feestjes en demonstratie's?  (gelezen 81086 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Die argumenten zijn er inmiddels in overvloed verteld, en dit van meerdere personen. Het is maar net wat je wilt horen, of wat je niet wilt horen. ::)
Het zijn totaal geen argumenten om OGS voor dit soort dingen te gebruiken: het zijn gevoelskwesties, die als "argument" wordt gebruikt.

Nogmaals die meerdere personen  werken of zijn een fan van de hulpverlener(s) en zien de meeste dingen door de roze bril en weigeren een normale bril op te zetten en weer is het het: wij van WC eend adviseren WC eend.  

Het zijn allerlei argumenten om gedrag goed te praten wat niet (meer) geaccepteerd wordt door de gemiddelde burger.   Alleen wordt de klagende burger als een ondankbaar kreng weggezet met de argumenten dat de hulpverlener zijn/haar leven waagt voor hem / haar.  En dat daarom de burger dit gedrag maar moet accepteren. (Men kiest toch zelf daarvoor?)  
Ik denk dat het echt eens afgelopen is om voor niet-zijnde noodhulp de OGS te gebruiken.  In welk tijdsbestek dat durf ik niet aan te geven.
Het zal voor een aantal moeilijk zijn dit te accepteren (zo te merken)  tja dat is omgaan met veranderingen, aangezien één van de "argumenten" was dat het traditie is. Er komt ook wel eens een eind aan een traditie.  
De overige argumenten zijn net zo flauwekul als die. Er zijn gewoon geen goede argumenten om, behalve voor spoed, met OGS te rijden.

Maar je uitspraak: "dingen niet willen horen of het is maar net wat je wilt horen" dat geldt net zo hard voor jou als voor de overige zoals je het mij verwijt.


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Het zijn allerlei argumenten om gedrag goed te praten wat niet (meer) geaccepteerd wordt door de gemiddelde burger.   Alleen wordt de klagende burger als een ondankbaar kreng weggezet met de argumenten dat de hulpverlener zijn/haar leven waagt voor hem / haar.  En dat daarom de burger dit gedrag maar moet accepteren. (Men kiest toch zelf daarvoor?)  

Kom jij dan eerst eens met bewijs dat de gemiddelde burger dit niet meer accepteert. Ik betwijfel dat eigenlijk ten zeerste maar jij beweert dit dusdanig stellig dat je er dan ook wel bewijs voor zal hebben.


Gast

  • Gast
Ik zet mijn "roze bril" af als jij je oogkleppen eens afzet.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Kom jij dan eerst eens met bewijs dat de gemiddelde burger dit niet meer accepteert. Ik betwijfel dat eigenlijk ten zeerste maar jij beweert dit dusdanig stellig dat je er dan ook wel bewijs voor zal hebben.

Net zoveel bewijs dat de gemiddelde burger  het "op prijs stelt"


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Het zijn totaal geen argumenten om OGS voor dit soort dingen te gebruiken: het zijn gevoelskwesties, die als "argument" wordt gebruikt.

Nogmaals die meerdere personen  werken of zijn een fan van de hulpverlener(s) en zien de meeste dingen door de roze bril en weigeren een normale bril op te zetten en weer is het het: wij van WC eend adviseren WC eend.  

Het zijn allerlei argumenten om gedrag goed te praten wat niet (meer) geaccepteerd wordt door de gemiddelde burger.   Alleen wordt de klagende burger als een ondankbaar kreng weggezet met de argumenten dat de hulpverlener zijn/haar leven waagt voor hem / haar.  En dat daarom de burger dit gedrag maar moet accepteren. (Men kiest toch zelf daarvoor?)  
Ik denk dat het echt eens afgelopen is om voor niet-zijnde noodhulp de OGS te gebruiken.  In welk tijdsbestek dat durf ik niet aan te geven.
Het zal voor een aantal moeilijk zijn dit te accepteren (zo te merken)  tja dat is omgaan met veranderingen, aangezien één van de "argumenten" was dat het traditie is. Er komt ook wel eens een eind aan een traditie.  
De overige argumenten zijn net zo flauwekul als die. Er zijn gewoon geen goede argumenten om, behalve voor spoed, met OGS te rijden.

Maar je uitspraak: "dingen niet willen horen of het is maar net wat je wilt horen" dat geldt net zo hard voor jou als voor de overige zoals je het mij verwijt.    
We gaan het allemaal mee maken of het ooit eens afgelopen zal zijn met dat gehele OGS-verhaal, aangezien dit binnen hulpverlenend Nederland breed gebeurt dus bij politie, brandweer en ambulance vermoed ik dat dit nog erg los zal lopen.
De wet, waar jij constant mee loopt te wapperen is belangrijk. Maar zoals al eerder verteld is het onmogelijk om strak volgens de wet te lopen. Het zou het leven erg lastig maken. Maar als jij de wet heilig blijft verklaren, tja dan heb jij daar zelf het meeste last van. ::)


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Net zoveel bewijs dat de gemiddelde bewijs het "op prijs steld"

??

Ik neem aan dat je bedoelt "de gemiddelde burger"?

Wie beweert hier dat deze het op prijs stelt? Juist niemand. Jij beweert alleen dat de gemiddelde burger het niet op prijs stelt.

Ik denk dat de gemiddelde burger het niet kan schelen en het in het algemeen prima accepteert als er af en toe "onnodig" gebruik gemaakt wordt van OGS voor jubilea en demonstraties. Daar heb ik geen bewijs voor maar aangezien jij een stuk stelliger beweert dat "gedrag goed te praten wat niet (meer) geaccepteerd wordt door de gemiddelde burger" vraag ik daar dus om bewijs voor.


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
....Weet je wat erg is?   De discussie  begon over of  hulpverleningsdiensten OGS mogen gebruiken tijdens (afscheids)feestjes en demonstratie's.
Maar ondertussen zijn de zieke kinderen erbij gehaald als argument.    Terwijl dit niet de discussie was....      
Nogmaals de vraag wat is er erg aan om het eea te doen op een afgesloten terrein?  
Heel simpel, het is onderdeel van dit topic kusje, die zieke kindjes : 'Mogen hulpverleningsdiensten OGS gebruiken tijdens (afscheids)feestjes en demonstratie's?' het had er pas niet bijgehoord als er was gesproken over eigen feestjes  98uiye Het is trouwens niet erg, jij vindt het erg......

Het ergere aan deze reactie is dat je niet diegene die die gevaarzetting veroorzaakt terecht probeert te wijzen maar iemand die zich aan de wet houd. Dat is omgedraaide wereld. De politie weet dat een scooter geen voorrangsvoertuig kan zijn maar toch van een scooter een voorrangsvoertuig heeft gemaakt. De handhavers van de wet    :-X  :-X
Het is ook onzin dat je aangeeft dat dit te maken heeft met de nieuwe ontwikkelingen en het kunnen aanpassen van de wet.  
Volgens mij is het heel simpel:  men kan pas de nieuwe ontwikkelingen gebruiken als de wet is aangepast   en niet andersom.
Ik weet ook nog een wel een paar nieuwe ontwikkelingen die ik wil toepassen maar aangezien dit niet mag volgens de wet  word ik voor bekeurd of zal jouw "smoes" dan die boete(s) voorkomen?  
En dan gaan we zeker weer klagen dat de overheid niet bijtijds inspringt of geen gebruik maakt van de mogelijkheden die er zijn of.....

Het zijn totaal geen argumenten om OGS voor dit soort dingen te gebruiken: het zijn gevoelskwesties, die als "argument" wordt gebruikt.
Nogmaals die meerdere personen  werken of zijn een fan van de hulpverlener(s) en zien de meeste dingen door de roze bril en weigeren een normale bril op te zetten en weer is het het: wij van WC eend adviseren WC eend.  
Het zijn allerlei argumenten om gedrag goed te praten wat niet (meer) geaccepteerd wordt door de gemiddelde burger.   Alleen wordt de klagende burger als een ondankbaar kreng weggezet met de argumenten dat de hulpverlener zijn/haar leven waagt voor hem / haar.  En dat daarom de burger dit gedrag maar moet accepteren. (Men kiest toch zelf daarvoor?)  
Ik denk dat het echt eens afgelopen is om voor niet-zijnde noodhulp de OGS te gebruiken.  In welk tijdsbestek dat durf ik niet aan te geven.
Het zal voor een aantal moeilijk zijn dit te accepteren (zo te merken)  tja dat is omgaan met veranderingen, aangezien één van de "argumenten" was dat het traditie is. Er komt ook wel eens een eind aan een traditie.  
De overige argumenten zijn net zo flauwekul als die. Er zijn gewoon geen goede argumenten om, behalve voor spoed, met OGS te rijden.
Maar je uitspraak: "dingen niet willen horen of het is maar net wat je wilt horen" dat geldt net zo hard voor jou als voor de overige zoals je het mij verwijt.      
Toch prettig dat er in Nederland in ieder geval één persoon is die precies weet wat er leeft onder de meerderheid van de bevolking en die onomstotelijk kan vaststellen wat wel en niet 'normaal' is... :-X Gezien het feit dat je stelt : 'Er zijn gewoon geen goede argumenten' i.p.v. 'Ik ken geen goede argumenten' neem ik aan dat we hier van doen hebben met de Messias zelve, wat mij tot het verzoek brengt een foto van jezelf te plaatsen, zodat iedereen zondags in de kerk een beeld heeft tot wie men bidt..... 998765

Verder is dit in mijn opinie geen constructieve discussie meer, maar discussieren om het discussieren. Ik zie daar graag vanaf dus wens je oprecht veel geluk in jouw ideale wereld, dan blijf ik in de mijne... 98uiye
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Net zoveel bewijs dat de gemiddelde bewijs het "op prijs steld"

Haha, jij schrijft iets erg stellig en als er dan gevraagd wordt om bewijs is dat er niet...
Loze kreten dus


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
We gaan het allemaal mee maken of het ooit eens afgelopen zal zijn met dat gehele OGS-verhaal, aangezien dit binnen hulpverlenend Nederland breed gebeurt dus bij politie, brandweer en ambulance vermoed ik dat dit nog erg los zal lopen.
De wet, waar jij constant mee loopt te wapperen is belangrijk. Maar zoals al eerder verteld is het onmogelijk om strak volgens de wet te lopen. Het zou het leven erg lastig maken. Maar als jij de wet heilig blijft verklaren, tja dan heb jij daar zelf het meeste last van. ::)

Strak volgens de wet lopen of willens en wetens deze overtreden daar zit nog al wat tussen.      

Daarnaast is het rare in deze is dat bij daadwerkelijke spoedritten er vaak geen gebruik wordt gemaakt van OGS omdat de gemiddelde automobilist rare dingen uithaalt.  En er niet mee weet te handelen.   (dat staat ergens in een topic op dit forum)

Maar blijf er maar wel gebruik van maken bij optochten daar wordt het allemaal maar duidelijker van (not) en dan gaan de mensen echt wel beter reageren (not)  indien er weer eens daadwerkelijk voor een spoedrit OGS wordt gebruikt.

Wat ik gehoord heb van een brandweerman zijn er in mijn gemeente (in een andere plaats dan waar ik woon)  een behoorlijk aantal klachten binnen gekomen van z'n optocht.   (dus het kan de burger degelijk wat schelen, Vesalius.)    
Het lijkt mij sterk dat daar niets mee gedaan wordt.   En dat er over een tijdje weer z'n optocht is.    

Het kan niet zo zijn dat "als iedereen het doet" het maar zo blijft.   Het kan best zo zijn dat als iemand zich verheugt op een OGS afscheid deze van de koude kermis thuis komt ondanks het breed gebeurt.    Ook dat is een slecht argument. Dat is nu een calimero argument.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Heel simpel, het is onderdeel van dit topic kusje, die zieke kindjes : 'Mogen hulpverleningsdiensten OGS gebruiken tijdens (afscheids)feestjes en demonstratie's?' het had er pas niet bijgehoord als er was gesproken over eigen feestjes  98uiye Het is trouwens niet erg, jij vindt het erg......
En dan gaan we zeker weer klagen dat de overheid niet bijtijds inspringt of geen gebruik maakt van de mogelijkheden die er zijn of.....

Als jij me er op wijst dat ik in enkelvoud moet spreken heb het dan ook zelf ook niet over "we"      de ketel verwijt de pot dat die zwart ziet.

Je ander opmerking is helemaal van de zotte, ongepast en respectloos tegen gelovigen  daarom citeer ik deze niet.
Waar je trouwens ook weer in meervoud spreekt.  Als je wat van iemand wilt doe het zelf dan goed.  
Ik zie deze opmerking als een vorm van onmacht van jouw zijde.  
En te sneu om er op in de gaan.    Ik vraag me af of die opmerking binnen de regels (of in de geest van de regels) valt van dit forum.