Mogen hulpverleningsdiensten OGS gebruiken tijdens (afscheids)feestjes en demonstratie's?

Auteur Topic: Mogen hulpverleningsdiensten OGS gebruiken tijdens (afscheids)feestjes en demonstratie's?  (gelezen 78846 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Beste forumleden,

Mijn vraag heeft veel discussie en emoties losgemaakt.
Er zijn ook weer meer vragen bijgekomen die nog niet beantwoord zijn.

Ik ga er vanuit dat mijn vraag advocatenvoer is geworden.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Beste forumleden,

Mijn vraag heeft veel discussie en emoties losgemaakt.
Er zijn ook weer meer vragen bijgekomen die nog niet beantwoord zijn.

Ik ga er vanuit dat mijn vraag advocatenvoer is geworden.

Hoezo advocaten voer geworden, zolang er ontheffingen zijn en de procedures juist doorlopen kan geen advocaat daar een splinter tussen krijgen
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Maar het is schijnbaar een topic geworden om mij af te zeiken.   Prima.  Het zegt meer over diegene die dat doen en diegene die het toestaan. Het enge is alleen als ik me niet aan de regels hou, ik een pm van een mod krijg, dat het niet mag volgens de regels. Prima, want ik probeer me aan de regels te houden en dat lukt me ook niet altijd want ik ben namelijk niet de Messias die op zondag schijnbaar moet worden aanbidden volgens een medeforumlid. Vandaar dat er mods zijn. Maar die grijpen niet in bij dat soort respectloze opmerkingen richting mensen die op zondag voor genezing van diezelfde kinderen bidden waarvoor de  optochten worden gehouden.  Maar kom niet aan de OGS voor diezelfde kinderen.  

Maar weer even nuanceren :
Citaat van: Boogje
Toch prettig dat er in Nederland in ieder geval één persoon is die precies weet wat er leeft onder de meerderheid van de bevolking en die onomstotelijk kan vaststellen wat wel en niet 'normaal' is...  Gezien het feit dat je stelt : 'Er zijn gewoon geen goede argumenten' i.p.v. 'Ik ken geen goede argumenten' neem ik aan dat we hier van doen hebben met de Messias zelve, wat mij tot het verzoek brengt een foto van jezelf te plaatsen, zodat iedereen zondags in de kerk een beeld heeft tot wie men bidt..... Verder is dit in mijn opinie geen constructieve discussie meer, maar discussieren om het discussieren. Ik zie daar graag vanaf dus wens je oprecht veel geluk in jouw ideale wereld, dan blijf ik in de mijne...  

Ik nam aan dat hierin de sarcastische ondertoon overduidelijk aanwezig was en dat dit dus niet als beledigend kon worden ervaren. Indien dit wel zo is, mijn welgemeende excuses daarvoor.
Voor wat betreft het idee/gevoel dat het een topic is geworden om jou af te zeiken, mijn laatste zin meen ik oprecht en dat geeft dus al aan dat ik er op geen enkele wijze behoefte aan heb om jou of om het even welke andere persoon af te zeiken. In mijn optiek verdient ieder mens hetzelfde respect, wat overigens onverlet laat dat meningen geuit kunnen worden volgens actie = reactie. Een reactie op een mening of denkbeeld zegt in mijn ogen niets over het respect dat ik heb voor de achterliggende persoon. En dit gezegd hebbende ga ik in deze weer terug in de  98uiye modus.
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Ik ga er vanuit dat mijn vraag advocatenvoer is geworden.
Ik denk dat ik je ernstig zal moeten teleurstellen, hier zal geen enkele advocaat zich aan willen branden simpelweg omdat er nog geen enkele zaak van is gemaakt. ::)


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Er zal gerust wel ergens een advocaat te vinden zjn die zijn / haar handen wil branden denk dat daar het probleem niet ligt tenzij zoals gezegt alle procedures correct zijn doorlopen en er een ontheffing ligt, in dat geval kan een advocaat hooguit de vergunningverlener tackelen maar dan wordt het al snel een achteraf steekspel waar de OGS niet de inzet is maar de procedure.

Wanneer er geen ontheffing is verleend valt of staat het werk van de advocaat voor een deel met het toepassen van de discretionaire bevoegdheden van de verbalisant en als de verbalisant handhaafd omdat er wellicht geen ontheffingen zijn afgegeven dan zal de advocaat eerder voor mij aan het werk zijn dan voor kens62 of kusje omdat ik dan namelijk graag iets uit wil gaan leggen aan de edelachtbare met de insteek dat de verbalisant en de OvJ het nakijken hebben.

Ben overigens wel opzoek naar een advocaat ivm de OGS maar dat tenaanzien van een ander topic...... ;D waar ik een proefproces wil gaan uitlokken zodra er een advocaat is die daarin mee wenst te gaan.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Maar het is schijnbaar een topic geworden om mij af te zeiken.

Misschien moet je gewoon eens inzien dat het gros van de leden het doorgaans niet met jou eens is, zeker niet als je keer op keer ongefundeerd je mening tracht door te drukken.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
@ Hunter: mijn mening is gewoon mijn mening    als ik door de "argumenten" niet overtuigt ben geraakt blijf ik gewoon bij mijn mening;
Dat is schijnbaar raar en niet normaal op dit forum en dan mag dus bijna alles gebruikt worden om die persoon in de hoek te zetten.  

Ik heb er geen moeite mee dat mensen een andere mening hebben waarom hebben (sommige) mensen moeite met een andere mening?

Daarnaast ben ik niet de enige die zijn/haar mening wil doordrukken (als ik dat al wil maar het is een gevoel van "jullie)   maar wordt wel als enige hier van beticht.  
Ik ben van mening dat ik mijn mening verdedigt cq probeer uit te leggen waarom ik die mening heb (of niet verander)  als iemand daarom niet van zijn/haar mening verander vind ik dat prima.  Ik verwacht wel dat men het ook accepteert dat andere (ik)  ook bij hun (mijn) mening kunnen en mogen blijven. Mijn gevoel zegt me dat dit eigenlijk niet zo is.

Het is toch geen "de meeste stemmen-gelden" forum   (waarbij dus de mening van de meerderheid door alle forumleden moet worden beaambt? )


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
@ kusje,

Is het niet zo dat vele hier op het forum je middels tekst en uitleg proberen aan te geven waarom op dergelijke feestjes en dagen met OGS gereden wordt. Herhaaldelijk heb ik aangegeven dat daar kinderlijk eenvoudig ontheffing voor kan worden verleend / wordt verleend door de verantwoordelijke wegbeheerder, of dat nu een afscheid, jubileum of optocht of wat ook betreft waarvoor wettelijk geen gebruik mag worden gemaakt van de OGS is in dat geval niet meer van belang door middel van de ontheffing is het oneigenlijke gebruik van de OGS opeens geen oneigenlijk gebruik meer. Heel kort had deze discussie dus beeindigd kunnen worden met....

ja dat mag mits er ontheffing is verleend door de wegbeheerder om dit te bevestigens c.q. te bewijzen wil ik ook nog wel een ontheffing plaatsen (geanonimiseerd) van de gemeente Beemster en de gemeente Barneveld. Je zegt het maar....gaat overigens niet rap want ik moet ze even opzoeken in het archief van de brwbus en inscannen
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
@ Hunter: mijn mening is gewoon mijn mening    als ik door de "argumenten" niet overtuigt ben geraakt blijf ik gewoon bij mijn mening;
Dat is schijnbaar raar en niet normaal op dit forum en dan mag dus bijna alles gebruikt worden om die persoon in de hoek te zetten.  

Ik heb er geen moeite mee dat mensen een andere mening hebben waarom hebben (sommige) mensen moeite met een andere mening?

Daarnaast ben ik niet de enige die zijn/haar mening wil doordrukken (als ik dat al wil maar het is een gevoel van "jullie)   maar wordt wel als enige hier van beticht.  
Ik ben van mening dat ik mijn mening verdedigt cq probeer uit te leggen waarom ik die mening heb (of niet verander)  als iemand daarom niet van zijn/haar mening verander vind ik dat prima.  Ik verwacht wel dat men het ook accepteert dat andere (ik)  ook bij hun (mijn) mening kunnen en mogen blijven. Mijn gevoel zegt me dat dit eigenlijk niet zo is.

Het is toch geen "de meeste stemmen-gelden" forum   (waarbij dus de mening van de meerderheid door alle forumleden moet worden beaambt? )

Aha! Het is dus toch een mening en geen feit.

Beste Kusje, je doet er dan goed aan de toon van je berichten aan te passen zodat het duidelijk wordt dat het jouw mening betreft en geen feiten en/of meningen van de gemiddelde burger.

Met deze laatste opmerking gericht aan Kusje wilde ik dan nu maar vragen back on topic te gaan waarbij klf grimmenstein eigenlijk een prachtige samenvatting heeft gegeven:

ja dat mag mits er ontheffing is verleend door de wegbeheerder


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Ik heb er geen moeite mee als er een ontheffing is aangevraagd en is verleend.  Wat dan voldoet men aan de wet / regelgeving.

Waar ik moeite mee heb is dat eigenlijk alles maar moet mogen (dat is meerdere malen aangegeven) indien het zo uitkomt.  
En dat schijnt raar te zijn om daar moeite mee te hebben.