Mogen hulpverleningsdiensten OGS gebruiken tijdens (afscheids)feestjes en demonstratie's?

Auteur Topic: Mogen hulpverleningsdiensten OGS gebruiken tijdens (afscheids)feestjes en demonstratie's?  (gelezen 80929 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Dus het is niet nodig om ontheffingen aan te vragen  dat scheelt weer een hoop werk voor mensen die dit wel deden.


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Dus het is niet nodig om ontheffingen aan te vragen  dat scheelt weer een hoop werk voor mensen die dit wel deden.

Dat zeg ik niet. Zie eerdere reacties.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Ik weet het zeker van de Kmar dat wilde ik aangeven.   Maar heb het zeker ook over de andere hulpdiensten , maar zoals in de brancherichtlijnen staat hebben deze ook toestemming van de meldkamer nodig.      Het ene heb ik van horen zeggen en het andere heb ik gelezen.  
Dat is misschien het nadeel dat dit soort dingen gewoon te vinden zijn op het internet.  En dat mensen er dus iets van gaan vinden.  
Gelukkig vinden meer mensen dat het OGS zonder ontheffing / toestemming niet gebruikt mag / kan worden.   (gewoon te lezen in dit topic)      

 

ps. Maar je hebt nu zelf ook alleen over de politie en niet over de andere hulpdiensten.   ;)

Zoals ik eerder al zei. Ik heb het ook over de KMar gehad en je uitgelegd hoe het daar zat. Dit is ook hoe het destijds is aangeleerd. Voor wat betreft de politie spreek ik ook uit eigen ervaring. Voor wat betreft de andere hulpdiensten of zij ook in bepaalde gevallen zelf mogen bepalen dat zij met toestemming rijden, dat weet ik niet. Zo lijkt het mij voor de Ambu bijvoorbeeld logisch als de toestand van een patient ineens sterk achteruit gaat, dat zij dan wel de OGS aanzet. Al dan niet in overleg met de MKA. Maar dat zouden de collega HV-ers uit de desbetreffende takken van sport zelf moeten uitleggen, lijkt mij.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.




sylvester1986

  • Gast
Of alles aan omdat je verhuist.
Intro duurt 30 seconden.
================
Alle brandweerwagens pr1 nieuwe brandweerkazerne Emmen verhuizen Zwaailicht en sirenes!!!! 06-08-12
112emmen112


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Wat een gezeik over een afscheidje zeg..
Heb pagina 7 en 8 gelezen en had er al mijn buik van vol..
Ontheffing zus en zo....blablabla..

Als bijvoorbeeld een brandweerman/vrouw met een zeer welverdiend pensioen gaat en de mannen/vrouwen van zijn/haar ploeg hebben even een kleine optocht met de nodige OGS moet toch kunnen zonder al te veel moeite ?
Ik weet ook zeker dat de voertuigen die mee doen gewoon per direct inzetbaar zijn.
Er wordt gewoon een klein rondje om de kerk gereden en erna op de kazerne koffie en taart.
En als het alarm gaat wordt er gewoon onder welke prio dan ook uitgerukt.

Burgers die zich hierom druk maken beseffen totaal niet dat diegene die afzwaait zich/haar zijn/haar hele leven misschien wel ter beschikking heeft gesteld tot het redden van burgers en dieren.
Dat soort "mede burgers" die durven te klagen over de herrie tijdens het feestje zijn in mijn ogen voor de sloop waard.

En dat geldt ook voor de blauwe en gele kant uiteraard !
Dag en nacht staan hulpverleners voor ons klaar.
Als er dan èèn afzwaait,
doe het dan goed en onvergetelijk voor diegene.
Ongeacht de regeltjes en wetten..

Pis lekker ook eens buiten de pot zou ik zeggen !
Groetjes, Marco


sylvester1986

  • Gast


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Ik weet zeker dat een verbannen forumlid het hier in de verste verte mee oneens was geweest.

Mooi voor de jeugdleden om zo op de kazerne te worden onthaald na behalen van de halve finales.  0098
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Ik vind het ook hartstikke leuk voor ze hoor, maar....

als je als jeugdbrandweer door bent naar de halve finale dan betekend dat dat je in het bovenste 1/3e deel van de lijst bent geëindigd tijdens de voorrondes. Daarvoor is dit misschien een klein beetje een overdreven reactie. Als ze nou landskampioen waren geworden ofzo, dan had ik er een stuk meer begrip voor gehad.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
In dit geval heb ik er niet zo veel moeite mee. Het gaat om een stukje weg waar geen bebouwing aan grenst en geen kruisend verkeer op komt. (toevallig bekent daar vanwege de optocht in 2012 waar langs de zelfde weg de voertuigen werden opgesteld voor vertrek) Zou een ander verhaal worden als er met OGS over kruisingen gereden zou worden maar, dit stukje leent zich er prima voor om de leden op deze wijze te onthalen.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend