Ik mis in dit specifieke geval een heel belangrijk discussie punt.....
Is er door de gemeente een ontheffing verleend voor het gebruik van dan de OGS, die is namelijk de verantwoordelijke wegbeheerder en zou een ontheffing afgegeven kunnen hebben al of niet mondeling...niemand weet of dit wel of niet gebeurd is.
Ik zou als verantwoordelijke binnen het korps in elk geval zelf geen toestemming verlenen. Ik ben van mening dat dit soort zaken te ver van de brandweer afstaan. Anderzijds mag je als leidinggevende volgens mij die toestemming niet eens verlenen omdat het geen uitruk betreft (geldt ook voor feestjes binnen de hele HV keten) Zou men bij mij aankomen met een dergelijk verzoek voor toestemming dan zou ik de collega's gewoon doorverwijzen naar de wegbeheerder waar iedereen zijn ontheffing kan aanvragen. Hiermee dek je dit soort discussies af en heel eerlijk denk ik dat de wegbeheerder in dit geval wel een ontheffing zou verlenen (kan in tijd van vijfminuten geregeld zijn)
Met andere woorden ik had het normale civiele pad bewandeld niet omdat ik zo zeer tegen het gebruik van OGS ben in dit soort gevallen maar laat de juiste persoon maar toestemming geven, uit ervaring weet ik dat je die in 90% van de gevallen krijgt.
Ik denk dan aan een goodwill rally in Barneveld, afscheid van een collega in Beemster / Purmerend die in een donker verleden bij de bedrijfsbrandweer van eurometaal heeft gewerkt... Beide niet HV gerelateerd (in de verste verte niet) maar keurig toestemming gevraagd en verkregen.
Conclusie het mag in basis niet voor niets en voor niemand maar gelukkig is er middels de wegbeheerder of de hogere legerleiding in de vorm van een ontheffing veel mogelijk alleen moet je het netjes regelen.