Ik vraag me werkelijk af of elke traditie in ere moeten worden gehouden.
Het verkeer is aanziendelijk drukker geworden dan "de vorige eeuw" en wordt alleen maar drukker.
Er zijn ook meerdere ongelukken gebeurd wat betreft die boerenkarren waarop bijv. werknemers of voetbalelftallen zijn rondgereden. Acceptabel?
Op zich heb ik niets tegen optochten maar ik denk echt dat de verkeersregels in acht moeten worden genomen.
De vraag is wanneer is een spontane optocht gerechtvaardig en wanneer niet.
Ja, die tradities moeten in stand gehouden worden. In elke vorm van het bedrijfsleven en dus ook bij de overheid (zoals politie, brandweer en ambulance in dit geval) kom je een heel groot sociaal gevoel tegen. Men is bijna familie van elkaar, vaak na jarenlange samenwerking. Het is een traditie om bij een afscheid of bij b.v. een trouwpartij een stukje van het werk mee te nemen. Dat wordt vaak gedaan in de vorm van een optocht of iets dergelijks.
Je schrijft dat het verkeer drukker is geworden. Dat klopt, maar dat kan dan alleen betekenen dat het beter geregeld moet zijn dan vroeger. (dus misschien een mannetje meer voor de beveiliging of verkeersafwikkeling) Is dat nou zo erg? Ik denk het niet.
Ongelukken met boeren karren. Ja, ook dit is voorgekomen. Dat betekent in mijn ogen dat ook hier gewoon beter opgelet moet worden en er meer aandacht voor moet zijn.
Als we dit zouden gaan verbieden (met de nadruk op ALS), dan zou de Artis parade ook afgeschaft moeten worden en alle andere optochten die vooraf gegaan worden of begeleid door politie?
Kom op zeg, laten we wel zijn! Het verdient alleen misschien iets meer aandacht maar het hoeft zeker niet verboden te worden of strafbaar gesteld. Nogmaals, er zijn echt belangrijker zaken die aangepakt kunnen/moeten worden.