Jij gaat er vanuit dat alles gebeurd als het zo uitkomt..maar, sta je wel eens stil bij de tijd die er nodig is om dergelijke zaken te organiseren, een afscheid of jubileum gaat meestal in het "diepste" geheim de betreffende persoon voelt vaak wel aan zijn water dat er wat in de lucht hangt maar wat precies zal altijd publiekgeheim zijn bij de organisatoren.
Het aanvragen van een ontheffing duurt gemiddeld genomen toch snel een week of 8 en soms nog langer (ik vraag ontheffingen in verschillende gemeenten, als daar noodzaak toe is, en soms ben ik al een half jaar bezig voor ik er een ontvangen heb dat komt vaak niet door een trage vergunningverlener maar door het traject dat ik moet uitzoeken bij wie ik precies moet zijn) en dat alleen voor een speciaal geval ... dus voor een voertuig dat rijd voor een persoon.
Voor grote evenementen als brandweerdag Almere, en dat wordt georganisserd door jongens en meiden die de klappen van de zweep kennen en het al jaren doen, is men al zeker 6 maanden voor dato bezig met het aanvragen van van alles en nog wat. Het zijn dus eigenlijk nimmer situaties waarbij het allemaal "zo uitkomt"
Denk bijvoorbeeld buiten het gebruik van de OGS maar eens aan de verkeersmaatregelen die genomen moeten worden of lokaties die gepasseerd worden waar het gebruik van de OGS absoluut, ondanks een ontheffing, ongewenst is.
Kortom dergelijke evenementen vallen niet uit de lucht, en natuurlijk zullen er organisaties zijn die sommige dingen als normaal ervaren zo ook bij de brandweer en andere hulpdiensten maar die worden vanuit de meldkamer echt wel terug gefloten (ervaring)
Misschien zou je, behalve mijn eerdere uitnodiging aannemen, eens een kijkje achter de schermen van een dergelijk evenement moeten nemen en voor 1 editie mee lopen met de organisatoren.
Ik durf te wedden dat je dan voor 90% van de evenementen waarbij met OGS wordt gereden zult ontdekken dat men echt niet over 1 nacht ijs gaat