Brandweer Elten.

Auteur Topic: Brandweer Elten.  (gelezen 3023 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Albert-Jan

• Gast
Gepost op: 30 juli 2006, 18:57:56
De dag voor aanvang van het WK was ik richting Emmerich gereden. Op de terugweg kwam ik door het dorpje Elten alwaar ik de brandweerpost van dit dorp eveneens tegenkwam.
Er was een aardige brandweerman aanwezig op de post die eveneens goed Nederlands sprak. De volgende voertuigen stonden op de post van Elten dat onder de gemeente brandweer van Emmerich valt.

Roepnummer: Florian Kleve 2/19/21
MTF Volkswagen
Bouwjaar: ??

Roepnummer(naam): Florian Kleve 2/41/21
LF 8 Mercedes 608D
In dienst: 1985
Dit voertuig zal binnenkort worden vervangen.

Roepnummer: Florian Kleve 2/23/21
TLF 16 Mercedes
Bouwjaar: 1986??
Dit voertuig wil men ombouwen om bosbranden te bestrijden, dit zal plaatsvinden als de LF 8 Mercedes 608D is vervangen

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 30 juli 2006, 19:13:47
Zeker niet bekend bij alle is het feit dat dit dorp en de omgeving ooit 15 jaar lang Nederlands grondgebied was. Net na de tweede wereldoorlog zijn er een paar stukken van Duitsland onder Nederlands bestuur geweest. Elten was één van die gebieden en had toen ook al een brandweer welk uitgerust werd met typische Nederlands brandweermaterieel. In een andere gebied rond Tuddern nabij Sittard-Geleen had men zelfs een typische Nederlandse hogedruktankautospuit op Dodge Chassis. Een hogedrukeenheid is iets wat men in Duitsland niet kent, Daar maakt men gebruikt van het zgn. Middendruksysteem.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

Robinh

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 30 juli 2006, 20:50:46
Ik had in Epe, vlakbij Gronau in Duitsland helemaal geluk. Ze hadden daar net een oefening gehad  en ze hadden alle auto`s voor me voor me buitengezet, ik totaal 6.
Nog een tip, ga donderdagavond naar een kazerne in Duitsland, dan hebben ze oefenavond. (de meeste koprsen) ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!

Feuerteufel

• Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 31 juli 2006, 16:34:38
De dag voor aanvang van het WK was ik richting Emmerich gereden. Op de terugweg kwam ik door het dorpje Elten alwaar ik de brandweerpost van dit dorp eveneens tegenkwam.
Er was een aardige brandweerman aanwezig op de post die eveneens goed Nederlands sprak. De volgende voertuigen stonden op de post van Elten dat onder de gemeente brandweer van Emmerich valt.
http://f10.putfile.com/thumb/7/21012522249.jpg
Roepnummer: ??
MTF Volkswagen
http://f10.putfile.com/thumb/7/21012544369.jpg
Roepnummer(naam): Florian Klever 2/41/21
LF 8 Mercedes 608D
In dienst: 1985
Dit voertuig zal binnenkort worden vervangen.
http://f10.putfile.com/thumb/7/21012564442.jpg
Roepnummer: ??
TLF 16 Mercedes
Dit voertuig wil men ombouwen om bosbranden te bestrijden, dit zal plaatsvinden als de LF 8 Mercedes 608D is vervangen

Albert,

ben jij zeker dat het Florian Kleve (zonder R) is. Naar mijn beste weten wordt normalerwijse de naam van het "Ortsteil" gebruikt. In dit geval dus Florian Emmerich.

De VW Transporter ziet mij meer naar een ELW (EinsatzLeitungsWagen) uit. In dit geval heeft hij hoogstwaarschijnlijk de roepnaam Florian Emmerich 11

Voor elk voertuigtype heeft men in Duitsland een eigen nummer. Zo staat (in iedergeval bij ons) 11 voor een ELW. Voor de rest moet ik eerst nog maar eens kijken op de Kazerne.

Aaldert Koster
Freiwilliger Feuerwehr Bischofsheim

Albert-Jan

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 31 juli 2006, 16:44:12
Hoi Aaldert,

Ik weet niet zeker of die informatie klopt. Het grootste deel heb ik via internet gevonden. Helaas blijkt de site van de feuerwehr Elten uit de lucht te zijn. In ieder geval bedankt voor jou aanvullingen.
Heeft u toevallig foto's van de voertuigen van uw korps, ik ben wel benieuwd wat er staat??

Bedankt,
Albert-Jan

Ps Weet u of er een duitse site (database) waar je roepnummers kan terugvinden??

Feuerteufel

• Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 31 juli 2006, 17:36:03
Hoi Aaldert,

Ik weet niet zeker of die informatie klopt. Het grootste deel heb ik via internet gevonden. Helaas blijkt de site van de feuerwehr Elten uit de lucht te zijn. In ieder geval bedankt voor jou aanvullingen.
Heeft u toevallig foto's van de voertuigen van uw korps, ik ben wel benieuwd wat er staat??

Bedankt,
Albert-Jan

Ps Weet u of er een duitse site (database) waar je roepnummers kan terugvinden??

Hallo Albert,

de meeste voertuigen van ons korps heb ik hier al eens geplaatst. bij Mercedes, Man en Hoogwerkers. en ander hier: http://www.feuerwehr-bischofsheim.de/

Ik weet helaas geen site waar de roepnummers staan.

Aaldert

Crashtender

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 31 juli 2006, 20:55:29

check je mail effe....
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.

Albert-Jan

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 1 augustus 2006, 19:13:22
Ik had in Epe, vlakbij Gronau in Duitsland helemaal geluk. Ze hadden daar net een oefening gehad  en ze hadden alle auto`s voor me voor me buitengezet, ik totaal 6.
Nog een tip, ga donderdagavond naar een kazerne in Duitsland, dan hebben ze oefenavond. (de meeste koprsen) ;)

Ik zal de tip onthouden!!! Bedankt

Albert-Jan

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 1 augustus 2006, 19:16:21
Albert,

ben jij zeker dat het Florian Kleve (zonder R) is. Naar mijn beste weten wordt normalerwijse de naam van het "Ortsteil" gebruikt. In dit geval dus Florian Emmerich.

De VW Transporter ziet mij meer naar een ELW (EinsatzLeitungsWagen) uit. In dit geval heeft hij hoogstwaarschijnlijk de roepnaam Florian Emmerich 11

Voor elk voertuigtype heeft men in Duitsland een eigen nummer. Zo staat (in iedergeval bij ons) 11 voor een ELW. Voor de rest moet ik eerst nog maar eens kijken op de Kazerne.

Aaldert Koster
Freiwilliger Feuerwehr Bischofsheim

Hoi Aaldert

Inmiddels ben ik zeker dat het Florian Kleve is na de mail van Chrashtender (nogmaals dank!!!). Emmerich (en dus ook Elten) valt onder Kreise Kleve.

Groetjes