PBM : Wetsuits voor Rescue-werk

Auteur Topic: PBM : Wetsuits voor Rescue-werk  (gelezen 4465 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jos1961

• Forum gebruiker
  • EHBO en EHV rode kruis sigma lid exbrw a,dam DAN o
Reactie #10 Gepost op: 29 augustus 2006, 13:41:05
Ik heb zelf een 8mm compressed  neopreen pak en zelfs met warme dagen zit dit prettig ook als je lang in het water ligt aan de oppervlakte, pas na 2h krijg ik het een beetje koud en ook op de boot rits voor kant beetje open zo dat je nek vrij is.doe veel zeil wedstrijden op de wsteinderplas en gebriuk dan alleen bril en snorkel  en stab jack. Rest ligt in de boot , fles met de rest van de set hoeft alleen fles vast te zetten met flesseband en ik kan duiken
Dus jij vind een 5 milimeter pak, erg prettig als je op een warme dag, ook een tijd op de boot moet zitten. ?

Ik heb jarenlang, in 5 milimeter pak gedoken (Mares) in het water ook toen het sneeuwde. Voor het duiken maakte de warmte niet zoveel uit.. Maar voor het omkleden op de dijk in zeeland wel.. Dus ik duik ook tegenwoordig ook in droogpak in de winter. Echter in de zomermaanden duik ik liever in een 5 millimeter wetsuit.

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #11 Gepost op: 30 augustus 2006, 20:14:58
Jos,

maar een dergelijk pak van 8 mm dikte kan je niet makkelijk bewegen. Zeker niet als je een kite-surfer moet bergen met al z'n materialen, of een catamaran op z'n kant moet assisteren met het even op de drijver staan. Een dergelijk pak beperkt je bewegelijkheid en dus direct je inzetbaarheid. Oke, dat het lekker warm is in de winter begrijp ik. Maar als strandreddingsbrigade hebben wij in de winter overlevingspakken. Oke even onbewegelijk-makend als een 8 mm duikpak, maar wel snel aan te trekken.

RR (op de Malediven heb je ook geen duikpak van 8 mm nodig  ;D)
Elke hulpverlening start met communicatie.