discussie over foto's van uniformen.

Auteur Topic: discussie over foto's van uniformen.  (gelezen 18526 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #50 Gepost op: 14 augustus 2006, 23:49:14
Is het niet zo dat huisregels duidelijk aangegeven moeten zijn willen ze van kracht zijn?   --- Ik heb iedergeval nog nooit een bord gezien bij een station waarop stond 'Verboden te fotograferen', of iets in de richting.

Bart S

• Gast
Reactie #51 Gepost op: 15 augustus 2006, 02:35:18
En wat is precies het grote probleem dan als je op de foto wordt gezet?

DaNnY112

• Gast
Reactie #52 Gepost op: 15 augustus 2006, 10:02:09
Is het niet zo dat huisregels duidelijk aangegeven moeten zijn willen ze van kracht zijn?   --- Ik heb iedergeval nog nooit een bord gezien bij een station waarop stond 'Verboden te fotograferen', of iets in de richting.

Correct, heb je helemaal gelijk in, maar in de algemene instructies van ons was dat opgenomen dat het verboden is om te fotograferen op het station. Hier word voornamelijk proffesioneel mee bedoeld. En volgens mij staat er ook zo iets wettelijk geregeld dat het verboden is om te fotograferen op een station. (iemand misschien meer informatie, laatste weet ik namelijk niet zeker.)

En wat is precies het grote probleem dan als je op de foto wordt gezet?

1.) Wat moet iemand met een foto van mij?
2.) In de instructies van Trigion staat dat je NIET gefotografeerd/gefilmd mag worden.

Michelle1983

• Gast
Reactie #53 Gepost op: 15 augustus 2006, 10:27:00
Correct, heb je helemaal gelijk in, maar in de algemene instructies van ons was dat opgenomen dat het verboden is om te fotograferen op het station. Hier word voornamelijk proffesioneel mee bedoeld. En volgens mij staat er ook zo iets wettelijk geregeld dat het verboden is om te fotograferen op een station. (iemand misschien meer informatie, laatste weet ik namelijk niet zeker.)

In het Algemeen Reglement Vervoer kom ik het niet tegen, tenzij iemand het hierin zou kunnen plaatsen:

Citaat
Artikel 5
1. Het is een ieder, behoudens uit de aard van zijn betrekking, verboden zich in of op een station dan wel in een trein in een zodanige toestand te bevinden of zich zodanig te gedragen, dat orde, rust, veiligheid of een goede bedrijfsgang wordt of kan worden verstoord.
2. Als verstoring van orde, rust, veiligheid of een goede bedrijfsgang worden beschouwd:
a. gedragingen waardoor de bediening en het gebruik van voorzieningen of van een trein dan wel de taakuitoefening van het personeel van de vervoerder worden verhinderd of belemmerd;
b. misbruik maken van voorzieningen dan wel gebruik maken van voorzieningen of van een trein op een tijdstip waarop deze niet voor gebruik beschikbaar zijn dan wel op een andere wijze dan waarvoor deze bestemd zijn;
c. uit een trein werpen van stoffen of van voorwerpen;
d. zich in kennelijke staat van dronkenschap of onder kennelijke invloed van verdovende middelen bevinden;
e. afsteken van vuurwerk, rumoer maken dan wel op zodanige wijze geluid voortbrengen dat anderen daarvan hinder ondervinden;
f. uitoefenen van beroep of bedrijf;
g. tentoonstellen van voorwerpen, maken van reclame of propaganda, verspreiden van drukwerk, bedelen of houden van inzamelingen;
h. meenemen in een trein van dieren, stoffen of voorwerpen die hinder, gevaar, verontreiniging of beschadiging veroorzaken of kunnen veroorzaken;
i. roken in een trein of station, of gedeelten daarvan, ten aanzien waarvan de spoorweg heeft aangegeven dat roken niet is toegestaan;
j. zich bevinden op een station op een tijdstip dat dit kenbaar gesloten is of op een gedeelte van een station dat kenbaar daartoe niet toegankelijk is;
k. zich op een station begeven langs een andere dan de daarvoor bestemde weg;
l. op een andere wijze hinder, gevaar, verontreiniging of beschadiging veroorzaken.
3. Het bepaalde in het eerste en tweede lid is niet van toepassing voor zover de spoorweg daarvoor, met inachtneming van de belangen van reizigers, toestemming heeft gegeven.

DaNnY112

• Gast
Reactie #54 Gepost op: 15 augustus 2006, 11:19:44
Je zou zover kunnen gaan met punt 1.

Het is een ieder, behoudens uit de aard van zijn betrekking, verboden zich in of op een station dan wel in een trein in een zodanige toestand te bevinden of zich zodanig te gedragen, dat orde, rust, veiligheid of een goede bedrijfsgang wordt of kan worden verstoord.

Hebben op de NS zo'n terreurboekje gehad etc over foto's nemen en dergelijke acties.....

Verder stond eht gewoon in onze instructies van de NS dus als het echt moet ken je het op een vordering doen en eventueel zover gaan met artikel 1.......

Jelmer

• Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
Reactie #55 Gepost op: 15 augustus 2006, 14:54:49
Ik kan je vertellen dat er van mijn geen foto gemaakt word als ik aan het werk ben. (ik werk veel al op evenementen of horeca) Of ik moet er zelf toestemming voor geven. Ik heb wel eens op een minder vriendelijke maniier iemand zijn SD kaartje gewist omdat hij doodleuk een uitzetting van me stond te fotograveren. Dat gebeurt gewoon niet bij me. Ik leg het eerst vriendelijk uit en als dat niet help dan maar lomp. maar die foto's komen niet op internet. Als ik het gezien heb te minsten
Ik werk dus ook veel op evenementen. Ik heb gelukkig nog niet meegemaakt dat iemand het niet wilde wissen.

En op basis van welke artikelen pas jij dan geweld toe? volgens mij is dat voor beveiligers zowiezo al moeilijk, en zeker als je op de openbare weg op camera vastgelegd wordt denk ik dat je een uitdaging hebt als je mij op zo'n manier zou bejegenen ::) Ik denk dat je dan op zoek kunt naar een andere manier van je geld verdienen.... ;) Staat misschien een beetje kort door de bocht zo, maar je eigen post is ook vrij kort door de bocht ;)
Er vanuit gaande dat het op een evenement zou gebeuren waar ik werk, en er wordt ongevraagd, opzettelijk een foto van mij gemaakt zou ik het op een veel voorkomende huisregel gooien: 'Bezoekers zijn verplicht zich te houden aan voorschriften en/of aanwijzingen van het ordepersoneel'.
By the way, heeft MICK het er niet over dat hij geweld gebruikt, maar dat hij lomp de foto's gaat wissen. Of er dan geweld bij komt kijken hangt van de reactie van de persoon af.  ::) denk ik.

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #56 Gepost op: 15 augustus 2006, 15:21:24
Ik werk dus ook veel op evenementen. Ik heb gelukkig nog niet meegemaakt dat iemand het niet wilde wissen.
Er vanuit gaande dat het op een evenement zou gebeuren waar ik werk, en er wordt ongevraagd, opzettelijk een foto van mij gemaakt zou ik het op een veel voorkomende huisregel gooien: 'Bezoekers zijn verplicht zich te houden aan voorschriften en/of aanwijzingen van het ordepersoneel'.
By the way, heeft MICK het er niet over dat hij geweld gebruikt, maar dat hij lomp de foto's gaat wissen. Of er dan geweld bij komt kijken hangt van de reactie van de persoon af.  ::) denk ik.
Een sd kaartje wissen moet je volgens mij de camera voor hebben... als iemand niet mee wil werken zul je toch geweld moeten toepassen om de camera in handen te krijgen.... maarrre... ik denk dat ik maar es een rondje beveiligers op de foto ga zetten... kon nog wel eens gezellig worden :P ;)  ;D
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

MICK

• Gast
Reactie #57 Gepost op: 15 augustus 2006, 16:48:44
is goed vriend. neem wel je ziekenfonds pasje mee want die zal je nodig hebben! >:(

7194

• Senior gebruiker
Reactie #58 Gepost op: 15 augustus 2006, 16:50:34
is goed vriend. neem wel je ziekenfonds pasje mee want die zal je nodig hebben! >:(
En jij je ID-kaart, zullen ze wel fijn vinden als je wordt aangehouden.  :P

MICK

• Gast
Reactie #59 Gepost op: 15 augustus 2006, 16:53:59
ik heb mijn verhaaltje wel klaar en me maatje het zelfde verhaal dan zullen we wel zien!