discussie over foto's van uniformen.

Auteur Topic: discussie over foto's van uniformen.  (gelezen 18321 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #70 Gepost op: 16 augustus 2006, 01:27:18
Heren wat is dit voor een discussie, Nou ja discussie kan je het eigenlijk niet meer noemen.
Ik verwonderd mijn aan de manier van de discussie, Daarnaast aan wat er naar voren gebracht word. Waarbij mijn de indruk ontstaat dat hier wel echt veel indianenverhalen en cowboygedrag word tentoongespreid. Iets wat de meeste en zeker de betere beveiligingsbedrijf niets mee van doen willen hebben. Ik neem aan dat de meeste toch wel een opleiding en de noodzakelijke papieren hebben om als beveiliger te mogen werken. In dat geval zou men ook moeten weten dat je als beveiliger meer plichten dan rechten heb. Ook vind ik de uitleg over dat artikel 1 erg vaag uitgelegd en eigenlijk naar de eigen hand gericht en niet gericht naar de regel zo als het er werkelijk staat. Ik weet niet hoe men er bij komt dat fotograveren in openbare gelegenheden verboden zou zijn. Hiervan staat niets in de wet, En als dat zo zou zijn dat moet dat ook duidelijk zichtbaar aangegeven worden. Dat jullie verzocht zijn op te letten naar verdachte personen die foto's maken is 1 ding, maar om iedere fotograaf als een gevaar te zien is nou ook weer niet de bedoeling van deze actie. Ik denk dat er nog wel wat aan training en instructie te kort is gedaan en dat daar nodig wat aangedaan moet worden. Dit is even in het kort wat ik er over kwijt kan. En ik hoop dat het mogelijk is om een gewone discussie over dit onderwerp te voeren is, in plaats van wat ik tot nu toe gelezen heb.     
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


MICK

  • Gast
Reactie #71 Gepost op: 16 augustus 2006, 07:42:50
ivo openbare weg wie heeft het daar over gehad ik schetste de situatie in een kroeg of evenementen terrein en dat is geen openbare weg. En daar zijn nog altijd huisregels van kracht.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #72 Gepost op: 16 augustus 2006, 12:58:38
ivo openbare weg wie heeft het daar over gehad ik schetste de situatie in een kroeg of evenementen terrein en dat is geen openbare weg. En daar zijn nog altijd huisregels van kracht.


En als ik me nu niet houd aan de huisregels en ik wil niet mijn foto's wissen...... wat gebeurt er dan? Wordt ik dan gegijzeld of wordt ik gevorderd de zaak te verlaten? ;) Of wordt met geweld mijn foto toestel afgenomen (diefstal??)?

Ik ben dan toch wel geen politioneel ambtenaar maar je zou aan mij ook een slechte hebben... ;)  ;D

Maarrrrrrrrrr volgens mij komt in bovenstaande stukken het onderwerp niet meer terug.... :P :P :P :P :P ;)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #73 Gepost op: 16 augustus 2006, 15:09:34
ivo openbare weg wie heeft het daar over gehad ik schetste de situatie in een kroeg of evenementen terrein en dat is geen openbare weg. En daar zijn nog altijd huisregels van kracht.

Het is helemaal goed met je... Mag je me in een kroeg dan wel mijn fototoestel afpakken met geweld? Doe me daar dan maar eens wettelijke regels voor :)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Target77

  • Gast
Reactie #74 Gepost op: 19 augustus 2006, 08:10:22
Het is helemaal goed met je... Mag je me in een kroeg dan wel mijn fototoestel afpakken met geweld? Doe me daar dan maar eens wettelijke regels voor :)

Ik kan hier een kort en duidelijk antwoord op geven. Mocht een medewerker binnen mijn bedrijf dit soort buitenspoorig gedrag vertonen dan is hij per direct EXIT!! Ook ik verbaas mij ten zeer over deze discussie. Dit soort gedrag wordt niet getollereerd (en zal dat ook nooit worden ook)  binnen een normaal particulier beveiligingsbedrijf!!  >:( >:(

ivo openbare weg wie heeft het daar over gehad ik schetste de situatie in een kroeg of evenementen terrein en dat is geen openbare weg. En daar zijn nog altijd huisregels van kracht.

Aha...dus volgens jou mag je op privéterrein iemand in elkaar meppen omdat hij of zij de huisregels niet opvolgt en worden alle andere strafrechtelijke en grondwettelijke bepalingen uitgesloten?? Van wie heb jij in hemelsnaam les gehad voor jouw ABM/Beveiliger2??  ???


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #75 Gepost op: 19 augustus 2006, 09:53:36
Ik kan hier een kort en duidelijk antwoord op geven. Mocht een medewerker binnen mijn bedrijf dit soort buitenspoorig gedrag vertonen dan is hij per direct EXIT!! Ook ik verbaas mij ten zeer over deze discussie. Dit soort gedrag wordt niet getollereerd (en zal dat ook nooit worden ook)  binnen een normaal particulier beveiligingsbedrijf!!  >:( >:(

Aha...dus volgens jou mag je op privéterrein iemand in elkaar meppen omdat hij of zij de huisregels niet opvolgt en worden alle andere strafrechtelijke en grondwettelijke bepalingen uitgesloten?? Van wie heb jij in hemelsnaam les gehad voor jouw ABM/Beveiliger2??  ???

dezelfde persoon die hem zijn zelfbeheersingscurusus heeft gegeven denk ik  ::) :D
Politie Aspirant niveau 4


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #76 Gepost op: 19 augustus 2006, 12:24:30
Het verbaast mij de laatste tijd over de verhalen van bepaalde beveiligers. Ik denk dat je moet kijken naar de basis van een beveiliger en dat is naar mij idee RAPORTEREN, SIGNALEREN EN PREVENTIE. En niet met alle respect politie agentje uithangen. Bij de politie en de KMAR zoeken we nog genoeg mensen dus het staat je vrij om te soliciteren.

Het gewelds monopolie ligt in nederland bij de politie(lees de politiewet 1993 er maar op na). De enige bevoegheid waar de beveiliger op terug kan grijpen is artikel 53 van het wetboek van strafvordering(aanhouding op heterdaad) en als je dat doet moet je de afweging maken of dat wel binnen jou competentie valt en of je dat niet beter aan de sterke hand kan overlaten.

mvg
Mike


Target77

  • Gast
Reactie #77 Gepost op: 19 augustus 2006, 12:32:09
Het verbaast mij de laatste tijd over de verhalen van bepaalde beveiligers. Ik denk dat je moet kijken naar de basis van een beveiliger en dat is naar mij idee RAPORTEREN, SIGNALEREN EN PREVENTIE. En niet met alle respect politie agentje uithangen. Bij de politie en de KMAR zoeken we nog genoeg mensen dus het staat je vrij om te soliciteren.

Het gewelds monopolie ligt in nederland bij de politie(lees de politiewet 1993 er maar op na). De enige bevoegheid waar de beveiliger op terug kan grijpen is artikel 53 van het wetboek van strafvordering(aanhouding op heterdaad) en als je dat doet moet je de afweging maken of dat wel binnen jou competentie valt en of je dat niet beter aan de sterke hand kan overlaten.

mvg
Mike

Mike, geloof niet dat het in elkaar meppen van een persoon die foto's maakt onder het kopje politieagentje spelen valt....denk dan eerder aan het in strijd met de wet handelen. Dit soort personen behoren niet thuis in de beveiligingsbranche.  ;)


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #78 Gepost op: 19 augustus 2006, 13:39:12
Ik zag ergens in de discussie de term kroeg en evenemententerrein langs komen. Nou volgens mijn zijn er weinig kroegen of clubs die een beveiliger in dienst hebben, Maar meestal hebben deze zo uitsmijter bij de deur staan. En dan wil ik toch geen beveiliger noemen. Deze werken toch meestal met twee vuistregels waar een beveiligsbedrijf nu net even niet op zit te wachten. En wat betreft evenemententerreinen, Er zijn orginisaties die hiervoor goed opleidt en professioneel personeel van een erkend beveiligsbedrijf inzet. Maar er zijn er ook waar gebruikt gemaakt word van zgn. Vrijwilligers die hier dus niet voor opgeleid zijn of maar gedeeltelijk. Is wel leuk en aardig dat deze mensen hier hun vrije tijd instoppen maar proffessioneel is anders. In geval van echte problemen weet je niet hoe deze mensen reageren op zo situatie. Je zal er maar één tussen hebben met een kort lontje, Dat zijn de rappen gaar zeker weten en probeer dan de boel maar eens rustig te houden.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #79 Gepost op: 19 augustus 2006, 21:12:26
Zijn bedrijfsbeveiligingsdiensten eigenlijk uitgesloten van de regelgeving van uniformen?

Nee, dat zijn ze niet.

Indien een beveiligingsbedrijf in openbare ruimten werkzaamheden verricht, moet het uniform goedgekeurd zijn door het ministerie van Justitie. Als het particuliere ruimten beteft kan justitie voor wat betreft uiterlijk vertoon weinig invloed uitoefenen denk ik.

Bij het voorbeeld dat je noemde (slecht geklede beveiliger bij de Gamma) is er dus geen sprake van regelgeving denk ik. Misschien iets van een brancherichtlijn, maar dat zou ik niet weten.

Het uiterlijk vertoon van de voertuigen (bijv. striping), moet het ministerie van Verkeer en Waterstaat goedkeuring geven, maar dat terzijde.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s