discussie over foto's van uniformen.

Auteur Topic: discussie over foto's van uniformen.  (gelezen 18322 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #80 Gepost op: 20 augustus 2006, 01:52:03
;)

http://www.nu.nl/news/806031/10/Fotograaf_%27mishandeld%27_na_kiekje_Balkenende.html

Fotograaf 'mishandeld' na kiekje Balkenende

Uitgegeven: 19 augustus 2006 20:09
AMSTERDAM - Een fotograaf die premier Jan Peter Balkenende (CDA) wilde fotograferen zegt zaterdag bont en blauw te zijn geraakt toen hij door vier bewakers van het christelijke Flevo Festival letterlijk van het terrein werd gedragen. De organisatie van het evenement in het Noord-Brabantse Liempde laat weten dat de bewakers hem droegen omdat hij het terrein niet wilde verlaten en uit protest op de grond ging liggen.

Het Flevo Festival biedt vier dagen lang lezingen, theater en muziek aan. De fotograaf, Maarten Hartman, was backstage foto's aan het maken van Balkenende, die het publiek op het festival toesprak. Het maken van kiekjes bleek niet toegestaan en de fotograaf werd verzocht weg te gaan. Toen hij dat niet deed, werden zijn camera en tas naar eigen zeggen afgenomen en werd hij afgevoerd. Hartman zegt diverse blauwe plekken en bloeduitstortingen te hebben.

Volgens Hartman heeft de woordvoerder van Balkenende namens de premier zijn excuses aangeboden. Hij zegt nog niet te weten of hij stappen tegen de organisatie onderneemt.


Target77

  • Gast
Reactie #81 Gepost op: 20 augustus 2006, 13:17:09
Wederom weer een berichtje waarvan ik met mijn beveiligingshart het schaamrood van op de kaken krijg....  :-\


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #82 Gepost op: 20 augustus 2006, 15:33:39
;)

http://www.nu.nl/news/806031/10/Fotograaf_%27mishandeld%27_na_kiekje_Balkenende.html

Fotograaf 'mishandeld' na kiekje Balkenende

Uitgegeven: 19 augustus 2006 20:09
AMSTERDAM - Een fotograaf die premier Jan Peter Balkenende (CDA) wilde fotograferen zegt zaterdag bont en blauw te zijn geraakt toen hij door vier bewakers van het christelijke Flevo Festival letterlijk van het terrein werd gedragen. De organisatie van het evenement in het Noord-Brabantse Liempde laat weten dat de bewakers hem droegen omdat hij het terrein niet wilde verlaten en uit protest op de grond ging liggen.

Het Flevo Festival biedt vier dagen lang lezingen, theater en muziek aan. De fotograaf, Maarten Hartman, was backstage foto's aan het maken van Balkenende, die het publiek op het festival toesprak. Het maken van kiekjes bleek niet toegestaan en de fotograaf werd verzocht weg te gaan. Toen hij dat niet deed, werden zijn camera en tas naar eigen zeggen afgenomen en werd hij afgevoerd. Hartman zegt diverse blauwe plekken en bloeduitstortingen te hebben.

Volgens Hartman heeft de woordvoerder van Balkenende namens de premier zijn excuses aangeboden. Hij zegt nog niet te weten of hij stappen tegen de organisatie onderneemt.
Citaat van: www.nu.nl
"De organisatie van het evenement in het Noord-Brabantse Liempde laat weten dat de bewakers hem droegen omdat hij het terrein niet wilde verlaten en uit protest op de grond ging liggen. "


Dan hebben ze het toch niet helemaal gesnapt.... als iemand zo moeilijk wil doen, ga dan zelf ook moeilijk doen: hij mag er niet zijn, dus ff vorderen dat ie zich verwijderd, 2x vorderen=aanhouden, en dan de politie bellen.... heb je zelf geen gezeik, en de fotograaf wel... ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Bart S

  • Gast
Reactie #83 Gepost op: 22 augustus 2006, 13:39:35
Ik heb er nog eentje..... welliswaar van www.detelegraaf.nl, maar toch... ;)

Beveiligingsmensen racespektakel vast voor mishandeling
ROTTERDAM - Zes medewerkers van een beveiligingsbedrijf zitten vast voor openlijke geweldpleging. Het bedrijf was ingehuurd voor de Bavaria City Racing van zondag in Rotterdam. Ze zouden een 26-jarige Rotterdammer zo hebben mishandeld dat de man in zeer kritieke toestand in het ziekenhuis is beland, meldde de politie dinsdag.

Het hoofd van de beveiliging zondag spreekt de mishandeling tegen. Er is wel wat geduwd en getrokken, omdat de Rotterdammer zich niet zo maar uit het vip-dorp liet verwijderen, weet hij. De beveiligers zouden hem echter niet hebben geslagen. „Zij zijn speciaal getraind en opgeleid voor dit soort incidenten.” Volgens hem hebben juist twee beveiligers een klap ontvangen.

Het hoofd van de beveiliging zegt dat de man zich samen met een groepje vrienden vervelend gedroeg. „In het vip-dorp waren wat schermutselingen. Tussen de jongeren en bezoekers ontstond wat geduw en getrek en er werd zelfs geslagen. De mannen werden daarop aangesproken door de beveiligers. Zij hebben geprobeerd de man te kalmeren, maar dit lukte niet.”

Zelfs een van de mannen uit de groep wilde hem tot bedaren brengen. Dat liep uit op een handgemeen, heeft het hoofd van de beveiliging gehoord. Uiteindelijk lukte het de beveiligers de oproerkraaier buiten het vip-terrein te zetten. Ook de politie meldde dat de 26-jarige Rotterdammer door het lint ging. „Waarna hij werd aangehouden door de beveiligers”, aldus een woordvoerster.

In coma
Nadat de man buiten het vip-terrein was gezet, kreeg hij last van versnelde ademhaling. Daarna stokte zijn adem waarop hij moest worden gereanimeerd. Later op de avond kwam uit het onderzoek in het ziekenhuis naar voren dat de 26-jarige Rotterdammer ernstig inwendig hoofdletsel had opgelopen. Hij is opgenomen op de intensive care, aldus de politie. De man ligt in coma.

Zes mannen in de leeftijd van 20 tot 45 jaar en afkomstig uit Heeg, Leeuwarden, Mookhoek (Zuid-Holland) en Arnhem hebben zich gemeld op het politiebureau in Rotterdam. Zij zijn ontdaan.

De organisatie van de racespektakel betreurt het incident. „Het is vreselijk voor het slachtoffer en alle andere betrokkenen”, zegt Herman Vaanholt. „Het is vervelend als zoiets gebeurt na zo'n mooi evenement.” Het incident gebeurde rond half acht 's avonds. Het feest in het dorp liep op zijn eind. Het evenement was om 17.00 uur afgelopen.


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #84 Gepost op: 22 augustus 2006, 13:57:24


Dan hebben ze het toch niet helemaal gesnapt.... als iemand zo moeilijk wil doen, ga dan zelf ook moeilijk doen: hij mag er niet zijn, dus ff vorderen dat ie zich verwijderd, 2x vorderen=aanhouden, en dan de politie bellen.... heb je zelf geen gezeik, en de fotograaf wel... ::)


Een echte politie agent vertelde me dat het 3 keer vorderen is


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #85 Gepost op: 22 augustus 2006, 13:58:35
Friese politiebaas wil hoogste Hells Angel niet in beveiliging

Gepubliceerd op 22 augustus 2006, 12:47
Laatst bijgewerkt op 22 augustus 2006, 13:49

LEEUWARDEN -  
De Friese politiebaas Foeke Wagenaar moet opnieuw bekijken of de president van de Nederlandse Hells Angels, Daniël Uneputty uit Amsterdam, een baan kan krijgen als beveiligingsmedewerker. Een Friese beveiligingsbedrijf had voor hem een vergunning aangevraagd.

Uneputty was in het verleden langdurig werkzaam in de beveiliging. Hij is nu werkloos, maar zou op korte termijn als beveiliger aan de slag kunnen. De korpschef vindt dat de voorman van de Hells Angels niet beschikt over de bekwaamheid en betrouwbaarheid die nodig zijn voor het beveiligingswerk.

Het openbaar ministerie doet nog steeds een strafrechtelijk onderzoek naar de Hells Angels. Bij de behandeling van de beroepszaak voor de bestuurrechter in Leeuwarden werd gemeld dat de korpschef hierover geen enkele informatie heeft, en dat Uneputty voor zover bekend niet is gedagvaard.

De rechter vindt dat Wagenaar zijn besluit om geen toestemming te geven, onduidelijk heeft gemotiveerd. Er moet voor 12 september een nieuw besluit komen.

  
Snapt die rechter zijn werk nog wel?


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #86 Gepost op: 22 augustus 2006, 14:09:44
Een echte politie agent vertelde me dat het 3 keer vorderen is

staat in de lesboeken toch echt 2x vorderen maar zal mn wetboek even pakken :)
Politie Aspirant niveau 4


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #87 Gepost op: 22 augustus 2006, 14:14:51
staat in de lesboeken toch echt 2x vorderen maar zal mn wetboek even pakken :)
Dat zei ik dus ook tegen hem.


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #88 Gepost op: 22 augustus 2006, 14:18:49
in artikel 138 juncto 139 Wetboek van strafrecht wordt zelfs gesproken van "hij die zich niet aanstonds verwijderd" dus heel letterlijk genomen zou zelfs 1x vorderen voldoende zijn
Politie Aspirant niveau 4


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #89 Gepost op: 22 augustus 2006, 22:52:44
Een echte politie agent vertelde me dat het 3 keer vorderen is
Dan geloof je die toch....  ::)
Ik vindt alleen de toon die je hier aanslaat niet echt prettig, mag ik je vragen waarom je zo neerbuigend doet in mijn richting? Ik ben net zo goed Algemeen Opsporingsambtenaar als een "echte politieagent", misschien dat het ligt aan jouw beperkte kennis van wat ik wel en niet kan en weet en mag??
Ik hoor het wel van je :)
 

   
Snapt die rechter zijn werk nog wel?

Jahoor... die toetst een besluit dat is genomen, en is aangevochten door de betrokkene. Hij concludeert aan de hand van de geleverde papierwinkel dat de beslissing niet voldoende gemotiveerd is volgens hem... Wat snapt die rechter dan niet aan zijn werkzaamheden?? Volgens mij moet een beslissing of iemand wel of niet in een bepaalde bedrijfstak zijn geld mag verdienen wel voldoende gemotiveerd worden... willekeur wordt ik niet vrolijk van... de enige die het misschien minder goed gedaan heeft is de medewerker bijzondere wetten die uitgegaan is van "Hells Angel dus het is voldoende gemotiveerd"... Maar ik denk dat jij daar ook vanuit gegaan bent, terwijl er volgens mij na een aantal recente onderzoeken nog steeds niemand veroordeeld is... als ik nu op jou een onderzoek ga starten zou je het ook wel op prijs stellen dat je je baan houdt tot er iets daadwerkelijk onweerlegbaar op papier staat?? zit die rechter dan nu fout of ben jij het??
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-