discussie over foto's van uniformen.

Auteur Topic: discussie over foto's van uniformen.  (gelezen 18337 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

DaNnY112

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 4 augustus 2006, 13:44:43
Is er wel genoeg werk daar dan?? Als je eenmaal als hondengeleider aan het werk gaat?

yup ;)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #21 Gepost op: 4 augustus 2006, 13:49:17
Ik knoop even de 2 threads weer aan elkaar,  is niet helemaal in overeenstemming met elkaar ;)
Ja. Ik moet zeggen dat ik niet zo van de overdreven bedrijfsuniformen ben waar op ieder hoekje een bedrijfsnaam staat. Wat ik mooi vind is gewoon simpel:

- marineblauw pantalon
- blauw overhemd met V
- koppel
- marineblauwe stropdas
- zwarte schoenen
- commandotrui + epauletten + V (als het koud is)
- Jack (normala uniformjack met V)

Vind ik nog steeds het mooist. En alles gewoon lekker donker. Val je niet zo op 's nachts :), dat vind ik ook belangrijk. Donkere auto's en kleding voor de nachtsurveillance... valt een stuk minder op :)
Gewoon simpel bijna een politieuniform? en een koppel? ow.. zeker voor die maglite-ring en je leatherman.....  Volgens mij val je met af en toe een logo van je baas echt niet heel veel meer op dan zonder....
Je begrijpt wat ik bedoel Peter, jij vind het alleen leuk om altijd tegen mensen in te gaan. Niemand lijdt er onder als er op een surveillancewagen oranje lampen zitten, maar het kan bij calamiteiten goed van pas komen omdat we nu eenmaal veel van zulke situaties tegenkomen in de praktijk. Geef jij nu eens een goed argument waarom dit niet zou kunnen? Als er voordeel mee te halen valt.. waarom dan niet!
Je wilt niet opvallen schrijf je hierboven... maarrrr:
Dus wel oranje lampen op die donkere surveillancewagen?? Qua silhouet is een auto zonder dakset veel onopvallender?
En dan in je mooie onopvallende donkere outfit midden op de weg gaan staan verkeerregelen ofzo?? ::)  een donkere auto met een paar oranje pitjes op het dak valt echt niet heel lekker op hoor.... of wordt het dan een donkere auto met retroreflecterende strepen?
Daarnaast maakt de kleur van je voertuig echt niet veel uit hoor, je verlichting is veel eerder zichtbaar dan de rest van je auto.....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #22 Gepost op: 4 augustus 2006, 15:17:09
Ik knoop even de 2 threads weer aan elkaar,  is niet helemaal in overeenstemming met elkaar ;)Gewoon simpel bijna een politieuniform? en een koppel? ow.. zeker voor die maglite-ring en je leatherman.....  Volgens mij val je met af en toe een logo van je baas echt niet heel veel meer op dan zonder....Je wilt niet opvallen schrijf je hierboven... maarrrr:
Dus wel oranje lampen op die donkere surveillancewagen?? Qua silhouet is een auto zonder dakset veel onopvallender?
En dan in je mooie onopvallende donkere outfit midden op de weg gaan staan verkeerregelen ofzo?? ::)  een donkere auto met een paar oranje pitjes op het dak valt echt niet heel lekker op hoor.... of wordt het dan een donkere auto met retroreflecterende strepen?
Daarnaast maakt de kleur van je voertuig echt niet veel uit hoor, je verlichting is veel eerder zichtbaar dan de rest van je auto.....

als je verkeer regelt ofzo trek je ook nu een oranje hesje aan indien binnen bereik lijkt me, dan is het helemaal zorg die te hebben.
wat betreft de kleuren vind ik ook dat de kleuren roze, groen, geel enz niet helemaal hun doel halen, de wat minder opvallende kleuren stralen toch ander imago uit, als iemand in een knalgeel met rode strepen jou zegt dat je daar niet mag komen kijk je die persoon toch ook grijnzend aan en loop door? (bij wijze van spreken)

niet opvallen als surveillancewagen mist zijn doel overigens ook. als beveiliger heb je als overgrote deel van je taak PREVENTIEF aanwezig zijn.. en dat lijkt me lastig als je niet te zien bent.
Politie Aspirant niveau 4


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #23 Gepost op: 4 augustus 2006, 16:17:09
ten zij men wat te verbergen heeft of bang is.


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #24 Gepost op: 4 augustus 2006, 17:28:50
Ik knoop even de 2 threads weer aan elkaar,  is niet helemaal in overeenstemming met elkaar ;)Gewoon simpel bijna een politieuniform? en een koppel? ow.. zeker voor die maglite-ring en je leatherman.....  Volgens mij val je met af en toe een logo van je baas echt niet heel veel meer op dan zonder....Je wilt niet opvallen schrijf je hierboven... maarrrr:
Dus wel oranje lampen op die donkere surveillancewagen?? Qua silhouet is een auto zonder dakset veel onopvallender?
En dan in je mooie onopvallende donkere outfit midden op de weg gaan staan verkeerregelen ofzo?? ::)  een donkere auto met een paar oranje pitjes op het dak valt echt niet heel lekker op hoor.... of wordt het dan een donkere auto met retroreflecterende strepen?
Daarnaast maakt de kleur van je voertuig echt niet veel uit hoor, je verlichting is veel eerder zichtbaar dan de rest van je auto.....

nee, niet bijna een politieuniform. Zie jij het verschil niet tussen

wit overhemd - blauw overhemd
lichte donkerblauwe broek + zwarte streep - marineblauwe broek
donkerblauwe epauletten - lichtblauwe epauletten
politielogo - V

Etc.. etc.. etc..
Koppel is handig omdat ik het irritant vind dat als die maglite aan mn broek hangt, meteen mijn broek half scheef gaat hangen of ik moet mijn riem zodanig aantrekken dat mijn blaas in 2en word geknepen. Zwaailichten hoeven trouwens niet op het dak en opvallend te zijn. Sterker nog: liever niet! Want met een lichtbalk op het dak verbruik je meteen meer diesel wat voor een beveiligingsbedrijf niet helemaal super is natuurlijk. Er bestaan ook lampen die je gewoon even op je dak kan zetten bij calamiteiten of die achter je ruit zitten.


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #25 Gepost op: 4 augustus 2006, 17:35:57
Zijn bedrijfsbeveiligingsdiensten eigenlijk uitgesloten van de regelgeving van uniformen? ik liep laatst in een bouwmarkt (gamma) en daar liep iemand in een nogal slobberige outfit met een metalen speldje opgeprikt.. ik vraag me dan echt af wat het nut is van zo iemand?
- het straalt absoluut GEEN preventieve werking naar de klant oven.
- het feit dat je als beveiliger zo rondloopt en ook de houding er bij op iemand die stoned is doen ook flinke inbreuk aan je overwicht bij calamiteiten.
- iemand die ogenschijnlijk aan het werk is in een dergelijke outfit zal ook uitwerking hebben op je klandizie.. ik ben nu niet echt geneigd dat (toch al kleine filiaal) serieus te nemen  :-X
Politie Aspirant niveau 4


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #26 Gepost op: 4 augustus 2006, 17:42:38
Ja indd... dat vraag ik me inderdaad af! Weet wel dat wij het uniform moeten laten goedkeuren!


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #27 Gepost op: 4 augustus 2006, 18:20:38
Ja indd... dat vraag ik me inderdaad af! Weet wel dat wij het uniform moeten laten goedkeuren!

daarom dus ook mijn vertwijfeling
Politie Aspirant niveau 4


DaNnY112

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 4 augustus 2006, 18:24:24
Sommige bedrijven laten de uniformen niet goedkeuren of hebben wel 1 goedgekeurde maar gebruiken daarnaast nog verschijdene anderen....hier word niet echt op gecontroleerd door justitie.....

Tevens tot ik over 3 weken begin als hondengeleider...werk ik bij evenementen....werd net gebeld van maandag en dinsdag moet je werken dan doe je maar zwarte broek met groene polo aan......heeft ook weinig uitstraling maarja.....wat de baas wilt he....


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #29 Gepost op: 4 augustus 2006, 20:06:08
Heb je je certificaten van hondegeleider wel? Heb je een gecertificeerde politiehond?(Dat is me nog niet duidelijk geworden in dit verhaal)