Danny,
Jouw vraag roept bij mij wat vragen op.
Begrijp ik goed dat jij op jouw werk zonodig EH verleend in het het kader van de BHV ?
zo ja, dan is de verantwoordelijkheid van jouw werkgever dat je voldoende bent en blijft opgeleidt voor jouw taak.
zo nee, dan mag je dat niet van de werkgever verwachten dat hij het vergoed.
Tussen gelijk hebben en gelijk krijgen ligt een wereld van verschil.
hoe het ook zij, je moet ergens een competentietoets afleggen, en als je geen lid van die vereniging bent is de kans op een gratis toets, als ze die al afnemen, zeer klein zijn en zal het financiele aspect zal dan ook zeker om de hoek komen kijken. daarnaast zijn er commerciele organisaties die tegen een fikse vergoedingen deze dienst aanbieden. Ik weet niet wat je als praktijkervaring heb opgedaan, maar als je het moet hebben van hetgeen je 2 jaar geleden geleerd hebt, dan zul je ook op de een of andere manier de stof moeten herhalen, want de competentietoets is gelijkwaardig aan het afleggen van het examen.
In tegenstelling tot Eduard, is voor mij, zeker in jouw geval, de competentietoets niet meer dan een lapmiddel waarmee ik zou kunnen voorkomen dat iemands diploma verlooopt. Jou financiële situatie speelt een rol bij het prijskaartje van die toets, als je me overtuigd heb dat mijn tijd daarbij zinvol wordt besteedt, dan doe ik het desnoods gratis.
Je zult het vast niet leuk vinden, maar als je mijn cursist was geweest en je staat met dit verhaal voor mijn neus, dan zul je mij eerst moeten uitleggen wat je nog meer gedaan hebt om wegen te vinden om met EHBO bezig te zijn en welke stappen je in de toekomst denkt te nemen. Want het gaat mij niet om jouw diploma geldig te houden, maar om de kwaliteit van hulp die jij je toekomstige slachoffers te bieden hebt. Met wat ik weet van de situatie, is de prognose erg slecht.
Mijn voorlopig advies is dan ook dat je het diploma laat verlopen en volg tzt opnieuw de cursus.