Traumaheli assisteert bij gewonde kleuter - Gieten 06-08-2006

Auteur Topic: Traumaheli assisteert bij gewonde kleuter - Gieten 06-08-2006  (gelezen 4779 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112Erik

  • Gast
Een peuter die uit een klimrek op een camping bij gieten is gevallen is met de traumaheli afgevoerd. Omstanders zagen het ongeluk gebeuren en hebben direct eerste hulp verleend en de hulpdiensten gealarmeerd. Bij ongevallen met kinderen met hoofdletsel wordt ook direct het traumateam ingevlogen. De heli vond een landingsplek naast de camping op de N33 bij Gieten.

Omstanders moesten de afzetting en landingsplek regelen en de afzetting van het verkeer regelen omdat de politie tijdens de reddingsoperatie niet aanwezig was.





StefanKleijer

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 6 augustus 2006, 21:07:29
Géén politie?????????? Daar zal dan wel een héle goede verklaring voor zijn  :-X :-X ::) ::) ???


Bart S

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 6 augustus 2006, 21:17:59
Omstanders moesten de afzetting en landingsplek regelen en de afzetting van het verkeer regelen omdat de politie tijdens de reddingsoperatie niet aanwezig was.

Euhm... dat regelt de piloot van de heli zelf hoor, hij zoekt zelf een landingsplek uit... ;)


StefanKleijer

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 6 augustus 2006, 21:21:39
Volgens mij als de piloot kiest voor een openbare weg (met een rede) hoort de politie de boel af te zetten, en geen omstanders hoor! De politie kan overgens van de LL via C2000 meekrijgen van hoe of wat. Desnoods via de CPA.


N9213Q

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 6 augustus 2006, 21:25:13
Maar als omstanders de boel afgezet hebben en men ziet dat er geen verkeer meer komt doordat er een file gekweekt wordt denk ik dat ze 'm best wel neer zullen zetten...


Bart S

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 6 augustus 2006, 21:30:39
Volgens mij als de piloot kiest voor een openbare weg (met een rede) hoort de politie de boel af te zetten, en geen omstanders hoor! De politie kan overgens van de LL via C2000 meekrijgen van hoe of wat. Desnoods via de CPA.

Tja, we gaan een tikje off-topic, maar een piloot zal niet voor een weg kiezen die nog niet is afgezet ;)
Hier is in ieder geval de regel dat men zich niet druk maakt over een landingsplek, want die zoekt de piloot zelf. Wel is het handig om een bus of anders auto in de buurt te hebben om de arts en de spullen even naar de plaats van inzet te transporteren....

Maar als omstanders de boel afgezet hebben en men ziet dat er geen verkeer meer komt doordat er een file gekweekt wordt denk ik dat ze 'm best wel neer zullen zetten...

Lijkt me ook! Maar ik ben geen piloot (hoewel.... ik vlieg wel eens laag ;)). Als ik in de gelegenheid ben zal ik de vraag eens voorleggen.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #6 Gepost op: 6 augustus 2006, 21:33:59
Een peuter die uit een klimrek op een camping bij gieten is gevallen is met de traumaheli afgevoerd. Omstanders zagen het ongeluk gebeuren en hebben direct eerste hulp verleend en de hulpdiensten gealarmeerd. Bij ongevallen met kinderen met hoofdletsel wordt ook direct het traumateam ingevlogen. De heli vond een landingsplek naast de camping op de N33 bij Gieten.

Omstanders moesten de afzetting en landingsplek regelen en de afzetting van het verkeer regelen omdat de politie tijdens de reddingsoperatie niet aanwezig was.



Nee, ik weet wel zeker dat het geen on wil is. De politie dichtheid in somige regio's in soms erg laag. Dus niet te snel oordelen denk ik zo.

gr
Mike


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #7 Gepost op: 6 augustus 2006, 21:45:16
Nee, ik weet wel zeker dat het geen on wil is. De politie dichtheid in somige regio's in soms erg laag. Dus niet te snel oordelen denk ik zo.

gr
Mike

Het is niet Amsterdam-Amstelland, waarbij je maar "Ass. Collega", of "ff een postje erbij" roept en er binnen een minuut meerdere collega's zijn  ;) :P


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #8 Gepost op: 6 augustus 2006, 21:55:56
Dat is het ook. Wij zijn in Amsterdam wat dat betreft gewoon verwend. Als de trauma heli bv op de dam land dan zijn er 10 agenten om de boel af te zetten. Ergens anders is dat toch iets minder. Vooral in het noorden is er niet zo veeel politie.

mvg
Mike


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #9 Gepost op: 6 augustus 2006, 22:59:01
Dat is het ook. Wij zijn in Amsterdam wat dat betreft gewoon verwend. Als de trauma heli bv op de dam land dan zijn er 10 agenten om de boel af te zetten. Ergens anders is dat toch iets minder. Vooral in het noorden is er niet zo veeel politie.

mvg
Mike

Nou vandaag, heli inzet in diemen. Was er alleen een agente die de arts kwam ophalen en geen bewaking van politie. Dat is toch altijd zo als de heli ergens landt. Misschien zagen ze mij als beveiliger ::) :D
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl