Traumaheli assisteert bij gewonde kleuter - Gieten 06-08-2006

Auteur Topic: Traumaheli assisteert bij gewonde kleuter - Gieten 06-08-2006  (gelezen 4776 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

paul_hartog

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 7 augustus 2006, 00:30:32
Niet schrikken ongeveer 6 auto's in de regio...tussen Norg en Gieten en Borger zijn er in het weekend 2 auto's beschikbaar... en als ze bezig zijn of aan de koffie ja dan zijn ze niet beschikbaar..

Wees blij dat omstanders het verkeer hebben stilgelegt...

Gr.T
[/quote]

beetje jammer weer ::) ::) ::)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #11 Gepost op: 7 augustus 2006, 01:55:20
De politie kan overgens van de LL via C2000 meekrijgen van hoe of wat.

De politie rechtstreeks communiceren met de LL? En hoe denk jij dat dat gebeurt als ik vragen mag? Welke gespreksgroepen, welke koppelingen, wie maakt die koppelingen, wat zouden ze dan met elkaar moeten bespreken? Ik hoor dit wel vaker, maar er is nog niemand geweest die met zekerheid kon zeggen dat dit daadwerkelijk gebeurt. Geloof me of niet, maar in het krakkemikkige analoge verleden gebeurde het wel degelijk via grote omwegen en excotische koppelingen, maar uiteindelijk bleek die mogelijkheid niet of nauwelijks gebruikt te worden, waarna de koppeling regelmatig vergeten werd en uiteindelijk maar volledig is afgeschaft. Zoals gezegd zoekt de piloot zelf zijn landingsplek en iets anders dan dat zou er toch niet te bespreken moeten zijn lijkt mij...

Groeten, Peter.


Karim

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 7 augustus 2006, 03:29:43
Ik heb hier al 'n paar keer meegemaakt dat er wel politie terplaatse was (ik stond op dat moment met 'n agent te praten) en dat de (duitse) traumaheli kwam aanvliegen, en voordat de politie ook nog maar iets kon doen was dat ding al geland.

Die piloot kiest al aanvliegend een mooi plekje uit, en die gasten kunnen echt goed vliegen, dus die zetten 'm ook wel zonder hulp van de politie neer.

En 't verkeer ziet 't ook heus wel als dat ding wil landen, ik zag 'm recent nog landen op 'n druk kruispunt, en terwijl er al 1 agent heen aan rennen was om het verkeer stil te leggen was ie ook al geland, het verkeer stopt heus wel als ze zo'n groot geel gevaarte naar beneden zien komen.


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #13 Gepost op: 7 augustus 2006, 10:57:05
Ik heb hier al 'n paar keer meegemaakt dat er wel politie terplaatse was (ik stond op dat moment met 'n agent te praten) en dat de (duitse) traumaheli kwam aanvliegen, en voordat de politie ook nog maar iets kon doen was dat ding al geland.

Die piloot kiest al aanvliegend een mooi plekje uit, en die gasten kunnen echt goed vliegen, dus die zetten 'm ook wel zonder hulp van de politie neer.

En 't verkeer ziet 't ook heus wel als dat ding wil landen, ik zag 'm recent nog landen op 'n druk kruispunt, en terwijl er al 1 agent heen aan rennen was om het verkeer stil te leggen was ie ook al geland, het verkeer stopt heus wel als ze zo'n groot geel gevaarte naar beneden zien komen.

Zeker, en ze hebben de politie ook niet echt nodig (als het rustig is), maar ik dacht dat het standaard was.
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #14 Gepost op: 7 augustus 2006, 12:03:23
Of er wel of niet politie is bij het landen van de heli heeft er ook mee te maken dat de piloot zijn landingsplaats zelf bepaald. Zoals ene paar dagen terug in Amsterdam Noord,

De meldkamer geeft door; 22.01, de traumaheli gaat landen bij ............. kunt u daar naartoe om het personeel op te halen?

Even later: "HB de 22.01 wij staan hier bij ........... maar hier is geen traumaheli te zien hoor" "wij gaan even bellen"

Weer even later "Nou 22.01 de heli staat niet bij ..... maar is reeds geland bij..............". "Ja HB dan gaan wij daar naartoe maar dan moeten we wel een stuk omrijden".  ::)

En zo gaat het heel vaak, ook toen overige regio's nog te beluisteren waren.

Met dat geweldige C2000 is het mogelijk om te communiceren met Politie, maar waarom gebeurd dit niet?  :o dan kunnen deze problemen allemaal worden verholpen  ;)


ralpje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 396
Reactie #15 Gepost op: 7 augustus 2006, 14:38:58
Wellicht omdat een heli-piloot pas op het laatste moment beslist waar ' ie gaat landen? Het dan doorgeven is eigenlijk al te laat als de politie nog die kant op moet; die heli staat dan al aan de grond.
Daarnaast is het voor een piloot verdomd lastig uit de lucht te zien hoe het nou precies heet waar ze gaan landen, zeker als het in een gebied is waar 'ie niet echt bekend is. En een omschrijving uit de lucht (speelplaatsje met bankjes, driesprong met scherpe bocht, whatever) is vaak op de grond erg lastig te interpreteren, simpelweg omdat je andere orientatiepunten gebruikt en de agent op de grond niet weet hoe iets er vanuit de lucht uitziet.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #16 Gepost op: 7 augustus 2006, 15:05:27

Jammer weer z'n kortzinnige reactie van een agent?..


Niet iedereen met een politielogo in zijn profiel is agent.  ::)


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #17 Gepost op: 7 augustus 2006, 20:14:11
Even overwegend: in de achtergrond zie ik meer dan genoeg grasveld of weiland :). Waarom daar niet voor kiezen in plaats van een niet door de politie afgezette weg? Hij zal er wel een goede reden voor gehad hebben. Ieder zo zijn vak. De piloten op de Lifeliners hebben een enorm aantal vlieguren in hun logboek staan en kunnen heus wel vliegen hoor. Laten we ons niet met een dergelijke specifieke professie bemoeien ;).
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


N9213Q

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 7 augustus 2006, 20:16:41
Discussieforum.  ;)


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #19 Gepost op: 7 augustus 2006, 21:08:05
Dat is het ook. Wij zijn in Amsterdam wat dat betreft gewoon verwend. Als de trauma heli bv op de dam land dan zijn er 10 agenten om de boel af te zetten. Ergens anders is dat toch iets minder. Vooral in het noorden is er niet zo veeel politie.

mvg
Mike

denk dat het in de dorpjes over het algemeen ook iets minder druk is met mensen. en uhm no offence intended maar in kleinere dorpjes zijn mensen vaak wat socialer (lees niet zo met zichzelf of hun eigen stress bezig dat ze een helicopter die wil landen geen ruimte geven bijv)
Politie Aspirant niveau 4