1 seconden inblazen / 30 x compressie

Auteur Topic: 1 seconden inblazen / 30 x compressie  (gelezen 8704 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #10 Gepost op: 18 augustus 2006, 18:49:05
Ik zit hier voor me met de laatste 'medisch contact', waarin gesteld wordt dat de thoraxcompressies welliswaar flink op de voorgrond komen, maar dat het meeste medisch personeel helemaal niet goed getraind is, en dat ook niet gaat lukken omdat de verhouding 30:2 gewoonweg niet vol te houden is voor de meeste mensen. Rea's zijn al loodzwaar, maar dit lijkt de grenzen van de meeste mensen toch te boven te gaan... Ik zou ook kiezen voor 15: 2 als 30:2 niet lukt.
Arts  www.alphalog.nl


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #11 Gepost op: 18 augustus 2006, 20:29:00
Ik zou ook kiezen voor 15: 2 als 30:2 niet lukt.

Hartstikke slim van je, alles is beter als niets, maar er staat niet voor niets dat je elke twee minuten moet wisselen.
En als het er op aankomt, dan houd je het veel langer vol dan je nu denkt.

Het lijkt me leuk om tijdens een herhalingsles eens te klokken hoelang mensen continue masseren kunnen/willen volhouden ?


Dopo-droog

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 18 augustus 2006, 21:07:00
Kan je vertellen waarom jij afwijkt van de nieuwe richtlijnen, die aantoonbaar een betere overlevingskans hebben. Zou je niet nog een keer op herhalingsles gaan ?
want ik heb het gevoel dat dat ooit, wel ff geleden is.. Ik ben wel benieuwd over welke verschillende situaties dan volgens jou een andere aanpak vergen.

Ja, dat klopt... tijdje geleden ja... als het goed is , ga ik volgende maand weer wat herhalingslessen volgen.... hehe...  

maar nogmaals.. snap het doel wel, want zonder hartslag  is het inblazen nutteloos. toch???


helm

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 19 augustus 2006, 07:43:50
Ik zit hier voor me met de laatste 'medisch contact', waarin gesteld wordt dat de thoraxcompressies welliswaar flink op de voorgrond komen, maar dat het meeste medisch personeel helemaal niet goed getraind is, en dat ook niet gaat lukken omdat de verhouding 30:2 gewoonweg niet vol te houden is voor de meeste mensen. Rea's zijn al loodzwaar, maar dit lijkt de grenzen van de meeste mensen toch te boven te gaan... Ik zou ook kiezen voor 15: 2 als 30:2 niet lukt.

Ik heb op het ziekenhuisforum bij evenementen info gezet over een klein symposium over dit onderwerp in het UMC op 19 september. Misschien wel leuk voor je om heen te gaan.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #14 Gepost op: 19 augustus 2006, 10:01:22
Het UMC van welke stad? ;)
Arts  www.alphalog.nl


helm

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 19 augustus 2006, 12:21:20
Het UMC van welke stad? ;)

Oeps,.. Utrecht  :)


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #16 Gepost op: 20 augustus 2006, 15:42:43
Hartstikke slim van je, alles is beter als niets, maar er staat niet voor niets dat je elke twee minuten moet wisselen.
En als het er op aankomt, dan houd je het veel langer vol dan je nu denkt.

Het lijkt me leuk om tijdens een herhalingsles eens te klokken hoelang mensen continue masseren kunnen/willen volhouden ?

Uit praktijkervaring weet ik dat assisterende politiemensen het continu masseren maar hooguit 2 minuten effectief vol kunnen houden..en dat is dus een hele klus. :-X
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #17 Gepost op: 20 augustus 2006, 20:15:42
Uit praktijkervaring weet ik dat assisterende politiemensen het continu masseren maar hooguit 2 minuten effectief vol kunnen houden..en dat is dus een hele klus. :-X

Daarom wordt ook sterk aanbevolen om elke 2 minuten te wisselen   ::)


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #18 Gepost op: 24 augustus 2006, 07:40:57
Daarom wordt ook sterk aanbevolen om elke 2 minuten te wisselen   ::)
Dan moet je wel een pelotonnetje politiemensjes in de buurt hebben ....
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #19 Gepost op: 24 augustus 2006, 10:08:50
Dan moet je wel een pelotonnetje politiemensjes in de buurt hebben ....
Die įllemaal perfect kunnen reanimeren...  ::)
Arts  www.alphalog.nl