midden van de borstkas

Auteur Topic: midden van de borstkas  (gelezen 4281 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

neb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #10 Gepost op: 8 augustus 2006, 00:44:43
Hoi, ik gebruik als hulpmiddel,

PLAATS JE RECHTER HAND ONDER DE VERST WEG LIGGEN DE OKSEL EN GA IN EEN BEWEGING NAAR HET MIDDEN VAN HET LICHAAM.

VOLGENS MIJ ZIT JE DAN AARDIG GOED.

groetjes, ik hoor graag jullie mening hieromtrend.


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #11 Gepost op: 8 augustus 2006, 09:14:50
Hoi, ik gebruik als hulpmiddel,
PLAATS JE RECHTER HAND ONDER DE VERST WEG LIGGEN DE OKSEL EN GA IN EEN BEWEGING NAAR HET MIDDEN VAN HET LICHAAM.
VOLGENS MIJ ZIT JE DAN AARDIG GOED.
groetjes, ik hoor graag jullie mening hieromtrend.

Er zijn meerdere methodes voor plaatsbepaling die allemaal op ongeveer de zelfde plaats uitkomen.
Men heeft echter op basis van onderzoek besloten om de plaatsbepaling op deze manier te verlaten aangezien het tijdverlies geeft en het positieve effect van de iets betere plaatsing waarschijnlijk niet opweegt tegen het tijdverlies en bovendien is de nieuwe manier nog eenvoudig aan te leren.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


AMD

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 8 augustus 2006, 11:59:17
Ja lijkt me niet zo'n probleem, ik denk dat ik zelf ook nog wel even snel zal voelen, maar goed ik heb ook nog geen training gehad in het vernieuwde systeem. maar zoals bijna altijd altijd geldt ook hier dat het nieuwe beter is maar het oude niet slecht.

zouden er al demo's op het internet staan. ik weet wel dat de demo cd van metronic met AED aardig in de richting komt. Maar dat is dan ook wel super amerikaans


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #13 Gepost op: 18 augustus 2006, 18:54:26
Zag een krap maandje terug een IC-pleeg blind op de goede plek (op een echte persoon) d'r handen neerzetten... zo heel moeilijk is het midden nou ook weer niet te vinden... ;)
Arts  www.alphalog.nl


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #14 Gepost op: 18 augustus 2006, 20:21:22
Zag een krap maandje terug een IC-pleeg blind op de goede plek (op een echte persoon) d'r handen neerzetten... zo heel moeilijk is het midden nou ook weer niet te vinden... ;)
Voor de pleeg is het wekelijkse kost, voor de meeste ehv is de kans heel erg klein.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #15 Gepost op: 18 augustus 2006, 23:36:59
Voor de pleeg is het wekelijkse kost, voor de meeste ehv is de kans heel erg klein.
3 maandelijkse kost, naar haar verhaal... was geen CCU. ;)
Arts  www.alphalog.nl