Wondbodempasta

Auteur Topic: Wondbodempasta  (gelezen 7489 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bart_RK

• Junior gebruiker
  • **
  • Hulpdienstvrijwilliger, Afdeling Willebroek
Gepost op: 7 augustus 2006, 14:24:28
Hoi beste Collega's,

Enkele dagen geleden bij het nakijken van mijn koffer bleek mijn wondbodempasta zo goed als volledig uitgedroogd. Heeft iemand tips om die terug iets "levendiger" te krijgen, of is dat perte total?

Tips altijd welkom, op mijn e-mail (hier ook, maar ik kom hier niet altijd wegens tijdsgebrek :'()

De mannen van het Rode Kruis zijn geweldig. Waar de ontploffingen het ergst zijn, daar zijn zij - RW Thompson, WOII veteraan -

neb

• Forum gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 8 augustus 2006, 01:03:13
Hoi Bart,

ik zou het niet weten, ik heb ook nog nooit eerder van dit probleem gehoord,
welicht dat de fabriekant een oplossing heeft.

groetjes.

Bart_RK

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #2 Gepost op: 8 augustus 2006, 10:53:52
tjah, het zit zo, tijdens onze opleiding hebben we allemaal zo'n metalen doosje, dat langs geen kanten luchtdicht is gekregen, en ik vermoed dat ie daar door zo hard is geworden. k zal eens zien of er bij ons ergens VOSsers zijn die dat voor hebben.
groetjes
De mannen van het Rode Kruis zijn geweldig. Waar de ontploffingen het ergst zijn, daar zijn zij - RW Thompson, WOII veteraan -

Heleen Lotus

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 8 augustus 2006, 12:39:28
Ik heb nog steeds een tube wondbodem pasta nog van de opleiding, dus 10 jaar geleden en deze is nog steeds niet hard.
Ik ben bang dat je hier dus niet meer aan zal hebben en een nieuwe zal moeten kopen.
Wellicht hebben jullie in belgië iets ander materiaal dan wij ?

Bart_RK

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #4 Gepost op: 9 augustus 2006, 10:15:21
ik geloof dat wij die zelf moeten maken (kostenbesparen ;D) maar dat leer je pas in de 2e module :o.
Wat een systeem in RKV

Heleen Lotus

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 9 augustus 2006, 12:27:47
Het is ook heel makkelijk zelf te maken.
Gewoon een beetje vaseline en dik bloed mengen en klaar is kees.  :)

Bij een grote wond kun je ook zonder wondbodempasta diepte in de wond krijgen.
Gebruik dan een heel klein beetje sigaren as. Doe dit in de diepte van de wond en breng daar overheen dikbloed en je ziet gelijk een mooie wond waar diepte in zit. Daar overheen kun je dan gewoon dunbloed laten vloeien.
Gebruik niet te veel as, anders wordt het gauw zwart. In plaats van as, kan je ook zwarte poeder gebruiken, alleen heeft dit het nadeel, dat het dan gauw te donker gaat worden.

Druifje

• Forum gebruiker
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #6 Gepost op: 4 september 2006, 00:36:52
en als je geen sigaren wil roken en dientengevolge ook geen sigarenas hebt, kun je voor de diepte van de wond ook noritpoeder gebruiken, aan te brengen met een cocktailprikkertje ofzo...
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....

Heleen Lotus

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 4 september 2006, 02:00:53
Dat kan ook, maar dan is het vaak gauw te donker, maar als je niks anders hebt, kun je de zwarte poeder ook gebruiken.

ABeens

• Senior gebruiker
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #8 Gepost op: 4 september 2006, 23:38:15
Dat zwarte poeder heeft echter wel de slechte eigenschap om heeeeeelll slecht van je huid en uit je kleren te gaan >:(

Ik gebruik poeder dat ik gemaakt heb van oude grijze potlootpunten.
Je kunt ook lichtere kleuren potlootpunten pakken als grijs te donker is....kleuren keus genoeg.
 ;)

Bianca

Heleen Lotus

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 5 september 2006, 22:05:45
Dat zwarte poeder heeft echter wel de slechte eigenschap om heeeeeelll slecht van je huid en uit je kleren te gaan >:(

Ik gebruik poeder dat ik gemaakt heb van oude grijze potlootpunten.
Je kunt ook lichtere kleuren potlootpunten pakken als grijs te donker is....kleuren keus genoeg.
 ;)

Bianca

Dat lijkt mij ook inderdaad een heel goede optie. Dat zwart is inderdaad een crime om van je huid af te krijgen, laat staan van de kleren.
Ik ga het eens uit proberen, bedankt voor de tip.  ;)