Nederland gevraagd voor bijstand bij bosbranden in Spanje - 10-08-2006

Auteur Topic: Nederland gevraagd voor bijstand bij bosbranden in Spanje - 10-08-2006  (gelezen 8230 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Arnoud

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 10 augustus 2006, 14:18:14
Ik ben benieuwd wanneer het peloton vertrekt, ik zou zeggen aan het personeel : Veel succes ( en vergeet je paspoort niet !! )

nirosmen

• Senior gebruiker
  • Brandmeester, ploegchef en oefenleider
Reactie #11 Gepost op: 10 augustus 2006, 14:33:29
Het is de bedoeling dat men morgenvroeg vertrekt.

nirosmen

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 10 augustus 2006, 17:11:12
Inmiddels vanuit Doetinchem de vrachtwagen 585 richting Apeldoorn gegaan. Gaat gebruikt woreden voor logistieke ondersteuning.

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 10 augustus 2006, 17:20:15
Kans dat Chinooks die kant op gaan is in mijn ogen 0% aangezien die al zwaar overbelast ( ISAF, Enduring Freedom ) zijn en het verlies van materiaal ( 2 Chinooks ).. Cougar MK II  lijkt me wel mogelijk maar chinooks niet.
De crews die op de Chinooks vliegen zijn al zwaar overbelast.

Artikel telegraaf
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 10 augustus 2006, 17:46:08
Ik. Laten we maar zeggen dat ik vrij dicht bij het vuur zit........

Grtz ;)

Nou dat ben ik benieuwd waar uit dat peleton gaat bestaan, Want ik kan wel zeggen dat we hier op de veluwe nu niet bepaald erg ruim in het materieel zitten om ook nog eens in Spanje een bosbrand te bestrijden. En wat als er plotseling hier weer een bosbrand begin. Het materieel dan met spoed terug laten komen. Trouwens het materieel waarmee men in Spanje werkt is heel ander materieel dan hierin Nederland. Ik denk niet dat ons materieel erg geschikt is om daarbij een bosbrand in gezet te worden. Het is daar vooral struikgewas op een rotsachtige ondergroep. Dus heel wat anders dat onze bossen op zandgrond. En het daar in te zetten materieel is over het algemeen licht en wendbaar en wat we hierbij de meeste korpsen hebben zijn grote en zware eenheden. Dus wil ik wel eens weten welke eenheden er in dat peleton ondergebracht zijn om naar Spanje te gaan. Hulp uit Frankrijk lijk mijn weer op zijn plaats. Deze hebben dezelfde type voertuigen en tevens dezelfde soort bosbranden als daar.       
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

Coen

• Forum gebruiker
  • Brandweer 4 Life
Reactie #15 Gepost op: 10 augustus 2006, 17:47:22
Als je nog een maandje of 8 wacht kun je het nog is proberen op 1 APRIL
Een domme leert van zijn eigen fouten, een slimme van de fouten van een ander. Deel daarom de kennis die je hebt!

goud3634

• Forum gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 10 augustus 2006, 18:06:11
Waarom word het Usar dan niet opgetrommeld, lijkt me raar  :o

ollie76

• Forum gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 10 augustus 2006, 18:25:53
Waarom word het Usar dan niet opgetrommeld, lijkt me raar  :o

Omdat er vraag is naar een bosbrandpeloton en die is inmiddels gereed wordt zojuist bevestigd via de mail.

nirosmen

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 10 augustus 2006, 18:57:51
Vrijdagmorgen 11 augustus wordt defenitief beslist of er een bosbrandpeleton naar Spanje gaat. Deze worden ondersteund door plotters en een logistieke groep.

Wordt dus vervolgt.

PS Er gaan vooralsnog geen voertuigen uit de NW-Veluwe heen

Michel D.

• POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 10 augustus 2006, 19:28:37
Zojuist op het Belgische journaal gehoord dat ook het ministerie van Binnenlandse Zaken van België momenteel bekijkt vanuit welke kazerne's er brandweervoertuigen worden weggehaald en ingezet gaan worden in Spanje. Momenteel is er ook al materieel ingezet van Frankrijk en Italie. Portugal kan geen bijstand leveren omdat zij ook kampen met grote branden.

groet, Michel